ائتلاف سعودی، عامل قحطی در یمن معرفی گردید

به گزارش مجله تور مالزی، سازمان جهانی مبارزه با شکنجه، ارتباط محاصره ائتلاف سعودی علیه یمن با گرسنگی و قحطی در این کشور را آشکار و تاکید نمود این اقدام، جنایت جنگی است.

ائتلاف سعودی، عامل قحطی در یمن معرفی گردید

یک سازمان بین المللی گفت، ائتلاف سعودی با محاصره یمن، عامل قحطی در این کشور و گرسنگی مردم این کشور است.

تحقیقات حقوقی سازمان جهانی مبارزه با شکنجه، ارتباط محاصره ائتلاف سعودی علیه یمن با گرسنگی و قحطی در این کشور را آشکار و تاکید نمود این اقدام، جنایت جنگی است.

موسی عاصی، خبرنگار المیادین در ژنو گزارش داد: سازمان جهانی مبارزه با شکنجه در یک تحقیق حقوقی درباره پیامد های محاصره یمن گفت، محاصره دریایی تحمیلی ائتلاف سعودی به یمن، یکی از عوامل گرسنگی غیرنظامیان در این کشور است و می توان آن را جنایت جنگی دانست. این محاصره که زیر پوشش سازمان ملل به بهانه جلوگیری از ورود سلاح به یمن از سال 2015 صورت می گیرد، مانع از رسیدن کالا های اساسی و مشتقات نفتی می گردد. این در حالی است که بدون مشتقات نفتی، فعالیت اماکن عمومی به ویژه بیمارستان ها متوقف می گردد. بعلاوه از رسیدن دارو و مواد غذایی به یمن جلوگیری می گردد.

هلن لیگی، مدیر حقوقی دفتر خاورمیانه ای سازمان جهانی مبارزه با شکنجه گفت: عربستان و امارات از قطعنامه سازمان ملل برای بازرسی سختگیرانه کشتی ها استفاده می نمایند، بدون آنکه هیچ نوع سلاحی را کشف نمایند. آن ها به عمد کشتی ها به ویژه نفتکش ها را ده ها یا صد ها روز توقیف می نمایند که باعث بحران سوخت در یمن شده است. این شرایط تاثیر مستقیم بر فعالیت تاسیسات حیاتی و بهداشتی داشته است. آن ها بعلاوه محموله های غلات و دارو ها را به مدت های طولانی توقیف می کردند و حتی گاهی مانع از رسیدن آن ها به یمن می شدند.

خبرنگار المیادین اضافه کرد: سازمان ملل کوشش کرد سازوکاری را برای محدود کردن پیامد های محاصره دریایی ائتلاف سعودی علیه یمن اجرا کند که نتیجه آن منفی بود و مانع مضاعفی در راه رسیدن کالا های اساسی به یمن ایجاد کرد.

در سال 2015 شورای امنیت قطعنامه ای صادر کرد که شامل نظارت بر کشتی هایی بود که وارد شمال یمن می شوند تا از ورود سلاح به این کشور جلوگیری کند. شورای امنیت، ماموریت اجرای این قطعنامه را به ائتلاف سعودی واگذار کرد. اما نتیجه آن، قحطی بود که گریبان میلیون ها غیرنظامی یمنی را گرفت، اما سازمان ملل همچنان هر نوع اصلاح این قطعنامه را رد می نماید.

خبرنگاران بین الملل خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 مهر 1401 بروزرسانی: 3 مهر 1401 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 2096

به "ائتلاف سعودی، عامل قحطی در یمن معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ائتلاف سعودی، عامل قحطی در یمن معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید