افتتاح باغ موزه نفت سوزه ها در کرمان

به گزارش مجله تور مالزی، مدیر موزه ها و مرکز اسناد صنعت نفت کشور در مراسم افتتاحیه باغ موزه نفت سوزه ها در کرمان گفت: موزه نفت سوزه های کرمان در دنیا بی نظیر است و در این موزه وسایل، ابزار و تجهیزات نفت سوز جمع آوری شده از هفده استان کشور به نمایش گذاشته شده است

افتتاح باغ موزه نفت سوزه ها در کرمان

جهت دریافت خدمات طراحی شاه نشین ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

پنجمین موزه از مجموعه طرح های مدیریت موزه ها و مرکز اسناد صنعت نفت به نام موزه نفت سوز ه ها با نمایش بیش از 300 وسیله نفت سوز در باغ و عمارت کنسولگری سابق انگلیس در محله زریسف شهر کرمان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران کرمان، در مراسم افتتاح این موزه مدیر موزه ها و مرکز اسناد صنعت نفت کشور بااشاره به اینکه موزه نفت سوز ه های کرمان به عنوان پنجمین موزه از سلسله موزه های صنعت نفت می باشد گفت :این وزارت خانه تا به امروز 124 نقطه را به ثبت ملی رسانده و 40 میلیون برگ سند تاریخی و 13 هزار شی تاریخی جمع آوری نموده است.

اکبر نعمت الهی با بیان اینکه امیدواریم تا سرانجام سال 1400 موزه های صنعت نفت به هشت موزه در کشور برسد اضافه کرد: برنامه طولانی مدت وزارت نفت براساس افتتاح 28 موزه در سراسر ایران تعریف شده است.

وی اضافه کرد:در موزه نفت سوزه های کرمان که در دنیا بی نظیر است وسایل، ابزار و تجهیزات نفت سوز در چند بخش از هفده استان کشور گردآوری و به نمایش گذاشته و طی سه سال گذشته برای راه اندازی این موزه بسیار زحمت کشیده شد ه است.

و ادامه داد:70 درصد ساختمان قدیمی کنسولگری سابق انگلیس که متعلق به دوره زندیه و از بین رفته بودکه با همت و همکاری اداره کل میراث فرهنگی و شرکت پخش فراورده های نفتی در دو مرحله بازسازی شد و برای حفظ این ساختمان آن را به موزه تبدیل نموده ایم.

مدیر کل موزه ها و اموال منقول فرهنگی و تاریخی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز دراین مراسم با تاکید بر لزوم حفاظت از میراث و آثار فرهنگی کشور گفت:امروز نفت سوز ها برای تاریخ کشورمان مهم است و ما باید حافظه تاریخی خود را حفظ کنیم، چرا که حافظه تاریخی هویت اصلی هر کشوری است.

محمد رضا کارگر با بیان اینکه درحال حاضر 740موزه فعال درکشور وجود دارد که در کوشش هستیم این تعداد را افزایش دهیم اضافه کرد:میراث فرهنگی پلی است بین گذشتگان و آیندگان که باید آن را به صندلی بالاتر برسانیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1473

به "افتتاح باغ موزه نفت سوزه ها در کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح باغ موزه نفت سوزه ها در کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید