انجام بیش از 40 هزار تست فوری کرونا در مبادی مرزی رسمی

به گزارش مجله تور مالزی، تهران (پانا) - رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از انجام 40 هزار و 362 تست فوری تشخیص کرونا توسط امدادگران هلال احمر در 15 مرز رسمی کشور (زمینی، هوایی و دو دریایی) خبر داد و گفت تا به امروز در این طرح 293 هزار و 370 مسافر مورد کنترل و پایش سلامت و مراقبت بهداشتی قرار گرفتند.

انجام بیش از 40 هزار تست فوری کرونا در مبادی مرزی رسمی

به گزارش ایرنا، مهدی ولی پور عصر با اعلام آخرین آمار اجرای طرح کنترل و پایش سلامت و مراقبت بهداشتی از مسافران مبادی مرزی رسمی کشور از روز 20 اسفند سال گذشته تا روز بیست و هفتم اردیبهشت ماه، افزود: 14 هزار و 500 نفر تست پی سی آر برای مسافران مشکوک به کرونا اجرا شده که 57 نفر در این مدت در قرنطینه موقت قرار گرفتند.

وی افزود: این طرح با مشارکت 471 نیروی عملیاتی هلال احمر و با همکاری وزارتخانه های بهداشت و راه و شهرسازی با هدف شناسایی و غربالگری و انجام تست سریع و نهایی، مدیریت مسافران ورودی و مشکوک، همکاری در قرنطینه موقت و رهگیری تا اتمام فرآیند بیماری و کمک به کاهش شیوع بیماری در سراسر کشور اجرا می شود و از همه مسافران زمینی، هوایی و دریایی در زمان ورود به کشور غربالگری و در صورت نیاز تست سریع کرونا گرفته می شود.

رئیس سازمان امداد و جمعیت هلال احمر ادامه داد: اکنون امدادگران و داوطلبان هلال احمر در مبادی ورودی در قالب گروه های سه نفره در مرزهای زمینی و گروه های 5 نفره در مرزهای هوایی مستقر هستند و از همه مسافرانی که وارد ایران می شوند تست سریع کرونا می گیرند و مسافران بیمار و مشکوک در صورت نیاز به نقاهتگاه های پیش بینی شده ارجاع می شوند.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مسائل گوارشی از جمله علائم بیماری کووید 19 است.

بیش از 80 درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان، هندوستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1621

به "انجام بیش از 40 هزار تست فوری کرونا در مبادی مرزی رسمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام بیش از 40 هزار تست فوری کرونا در مبادی مرزی رسمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید