بازگشایی دانشکده های دندانپزشکی در 17 خرداد؛ اولین سناریو ، تاریخ پیشنهادی آزمون دستیاری 15 مرداد است

به گزارش مجله تور مالزی، دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی با طرح زمان پیشنهادی برای شروع به کار دانشکده های دندانپزشکی، شرایط برگزاری آزمون های ملی دندانپزشکی را تشریح کرد.

بازگشایی دانشکده های دندانپزشکی در 17 خرداد؛ اولین سناریو ، تاریخ پیشنهادی آزمون دستیاری 15 مرداد است

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، بهزاد هوشمند دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی گفت: اگر در اردیبهشت ماه پیک ابتلا به کرونا نداشته باشیم. سناریور اول بازگشایی دانشکده ها در 17 خرداد ماه است.

هوشمند ادامه داد: به این ترتیب ترم از هفدهم خرداد شروع می شود و تا 25 شهریورماه ادامه دارد و 25 شهریور امتحانات برگزار می شود. شروع ترم بعدی نیز 5 مهرماه پیشنهاد شده است.

وی اظهار کرد: اطلاعات از دانشگاه های علوم پزشکی مختلف به ما رسیده است که با توجه به اینکه دندانپزشکی جزء رشته های پرخطر است و هم آموزش و هم درمان را در دانشگاه ها شامل می شود با توجه به شرایط همه گیری بیماری کرونا تصمیمات جداگانه دانشگاهی نخواهیم داشت و به صورت متمرکز برای دندانپزشکی تصمیم گرفته می شود.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی بیان نمود: 100 درصد دروس مجازی ارائه می شود و تا 15 اردیبهشت ماه دانشگاه ها قطعا تعطیل است. ما منتظر هستیم که شرایط اپیدمیولوژیک کروناویروس چگونه خواهند بود. در حال حاضر تنها اعضای هیات علمی و افراد ضریب کا در حال ارائه خدمات درمانی اورژانس دندانپزشکی هستند و بحث آموزش در دندانپزشکی نداریم و تا زمانی که اعلام نکردیم هیچ آموزشی صورت نمی گیرد اگر هم جایی صورت بگیرد خلاف قانون است.

هوشمند توضیح داد: دستیاران و اعضای هیات علمی دندانپزشکی تنها در قالب خدمات اورژانس و بر اساس برنامه دانشکده و دانشگاه به صورت شیفتی باید خدمات اورژانس ارائه بدهند. اگر دانشکده ای شیفتی نباشد نیز تخلف است و جایی که این رخ داد نیز از آن ها توضیح خواستیم که پاسخگو باشند، البته توضیح این بود که خدمات اورژانسی بوده است.

وی ادامه داد: یک سناریو خوشبینانه این است که 17 خرداد ماه آموزش دندانپزشکی شروع شود. البته با توجه به شرایطی که می بینیم این سناریو داده شده است. اگر شرایط اپیدمیولوژیک همین طور ادامه یابد خوابگاه ها، سلف سرویس ها، تغذیه و وسایل حفاظت شخصی دانشجویان، اساتید و کارکنان کاملا باید مهیا باشد. بحث سلامت دانشجویان، اساتید و کارکنان باید تامین شود و جزء ضروریات است. بدون انجام مقدمات بازگشایی مجدد امکان پذیر نیست. در بدترین شرایط نیز ممکن است حذف ترم رخ دهد و دانشگاه ها تا سال آینده باز نشوند.

وی با بیان اینکه شهریه ای که دانشجویان پرداخت کرده اند برای ترم بعدی دانشجویان باقی می ماند؛ تاکید کرد: تاریخ پیشنهادی آزمون دستکمک دندانپزشکی 15 مردادماه 99 است. تاریخ اول 5 تیرماه 99 بود که به این ترتیب لغو می شود. البته پیشنهاد ما با توجه جمیع شرایط موجود برای بیماری کروناویروس ارائه شده است. آزمون دستکمک دندانپزشکی الکترونیک است. در برنامه است که آزمون آزمایشی برای دستیاران فراهم شود که با آن آشنا شوند.

وی درباره کیس های عملی و بیمار کم دیدن که به عنوان دغدغه دانشجویان مطرح شده، گفت: دانشکده ها همکاری خواهند داشت، زیرا اکنون شرایط بحرانی و خاص است. دانشجویان علیرغم استرس ها باید بدانند که فرصت خوبی است تا بیشتر تحصیل کنند و کیفیت آموزش خود را بالا ببرند.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی در مورد سرانجام نامه های دانشجویان دندانپزشکی اظهار کرد: تاکید می کنم که در این شرایط خاص یکی از موارد بحث سرانجام نامه ها است. این موضوع در جلسه معاونان آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی بررسی می شود. در حال برنامه ریزی برای موضوع سرانجام نامه ها هستیم که با دانشجویان مساعدت لازم صورت گیرد.

وی اضافه نمود: این اختیار را به دانشگاه ها داده ایم که در مورد سرانجام نامه ها شرایط خاص را در نظر بگیرند. شورای آموزش دانشکده و دانشگاه می توانند تصمیم بگیرند. نگرانی برای دانشجویان وجود ندارد و به آن ها کمک می کنیم. حفظ سلامت دانشجو اولویت اول است.

هوشمند اظهار کرد: اگر در کمیته اپیدمیولوژیک ستاد ملی کرونا به این تحلیل برسند که شرایط متعادل شود تصمیم لازم برای دانشگاه ها گرفته می شود.

وی درباره زمان آزمون دانشنامه دندانپزشکی گفت: آزمون بورد (دانشنامه) دندانپزشکی به تعویق افتاده است و تقویم زمانی شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی به معاونت آموزشی وزارت بهداشت پیشنهاد شده است و در صورت نهایی شدن اطلاع رسانی می شود. اما پیشنهاد ما این است که آزمون دانشنامه دندانپزشکی در مهرماه برگزار شود. آزمون بورد اعتبار تخصص یک رشته است و باید با بالاترین کیفیت برگزار شود. یک سناریو است که افراد آزمون گواهینامه را بگذرانند و آزمون شفاهی دانشنامه که بر پایه کیس است برگزار نشود.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی گفت: متاسفانه در حال حاضر هم همین الان هم وسایل حفاظت شخصی برای همه دانشکده ها فراهم نیست و در جلسه معاونان آموزشی این موضوع را مطرح می کنیم. دانشکده ها باید با بالاترین شرایط ایمنی باز شوند.

وی درباره تقویم آزمونی پیشنهاد شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی اظهار کرد: آزمون علوم پایه دندانپزشکی در روز های 23 تیر و 24 شهریور پیشنهاد شده است تا اگر بنا به دلایلی دانشجو متضرر شد و فرصت داشته باشد که مجدد آزمون دهند. نمره بیشتر لحاظ می شود.

هوشمندخاطرنشان کرد: زمان آزمون ملی دندانپزشکی 9 مرداد و 11 دی ماه بوده و تا به امروز تغییری ندارد. آزمون های ارتقاء دندانپزشکی به دانشکده ها واگذار شده است. ضمن اینکه مراکز برگزاری آزمون با رعایت شرایط فاصله گذاری آزمون را اجرایی می کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 932

به "بازگشایی دانشکده های دندانپزشکی در 17 خرداد؛ اولین سناریو ، تاریخ پیشنهادی آزمون دستیاری 15 مرداد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی دانشکده های دندانپزشکی در 17 خرداد؛ اولین سناریو ، تاریخ پیشنهادی آزمون دستیاری 15 مرداد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید