باکو نیروهای ارمنستان را به نقض آتش بس متهم کرد

به گزارش مجله تور مالزی، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در اطلاعیه ای نظامیان ارمنستان را به نقض توافق آتش بس بشردوستانه در منطقه مورد مناقشه قره باغ متهم کرد.

باکو نیروهای ارمنستان را به نقض آتش بس متهم کرد

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اضافه کرد: با وجود توافق جدید در باره اعلام آتش بس، نیروهای ارمنستان بامداد امروز (یکشنبه) با استفاده از توپخانه و خمپاره اندازها در محورهای مختلف منطقه مورد مناقشه قره باغ به تنش دامن زدند .

بر اساس این بیانیه، نیروهای ارمنستان از ساعت 7 صبح به وقت محلی سعی داشتند در راستا شهرستانهای آقدره ، فضولی ، هادروت و جبرایل پیشروی نمایند ولی نیروهای جمهوری آذربایجان از آن جلوگیری کردند .

این در حالی است که وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان شب گذشته از توافق دو طرف در باره آتش بس بشردوستانه موقت از نیمه شب (ساعت صفر) روز 18 کتبر (برابر 27 مهر ماه ) خبر داده بود .

درگیری های نظامی میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان از ششم مهر ماه جاری پس از یک وقفه چند هفته ای بار دیگر از سرگرفته شده است.

پس از درگیری های نظامی چند روزه ماه جولای (اواسط تیر) بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان که منجر به تلفات جانی از هر دو طرف شد، جنگ لفظی و بعضی تحرکات نظامی به تنش در منطقه قفقاز دامن زد و بروز برخورد نظامی میان این دو کشور را قابل پیش بینی نموده بود.

با وجود حصول توافق آتش بس در مذاکرات 10 اکتبر جاری وزیران امور خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مسکو، توافق آتش بس در چند روز اخیر در منطقه مورد مناقشه قره باغ بصورت مرتب نقض شده است. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1155

به "باکو نیروهای ارمنستان را به نقض آتش بس متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باکو نیروهای ارمنستان را به نقض آتش بس متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید