برف اخیر هیچ تلفاتی در جاده های کشور نداشت ، امدادرسانی به 5791 مسافر در گیلان

به گزارش مجله تور مالزی، برف روزهای اخیر در جاده های کشور هیچ تلفات و مصدومی نداشته است و اخبار مربوط به کشته و مصدوم مربوط به وقوع بهمن در رودبار است.

برف اخیر هیچ تلفاتی در جاده های کشور نداشت ، امدادرسانی به 5791 مسافر در گیلان

از سفر با تورهای پاتایا پاییز 99 لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با بیان این خبر در گفت وگو با خبرنگاران آنلاین گفت: بحث فوتی فقط مربوط به بهمن در یک روستای رودبار است که گفته می گردد سه خانوار در آنجا ساکن بودند، اما معین نیست چه تعداد مصدوم و کشته دارد.

حامد سجادی اضافه نمود: در حال حاضر نیروهای امدادی در حال جست وجو هستند و تا نتایج آن معین نگردد، نمی توان آمار دقیقی داد. این حادثه ربطی به برف جاده های گیلان ندارد.

وی درباره شرایط جاده های گیلان اظهارکرد: برف گیلان مربوط به دو محور سراوان به امامزاده هاشم(ع) و سراوان به فومن بود. اگرچه تقریبا همه محورهای استان گیلان درگیر برف بودند، اما آنچه که بحران ایجاد کرد مربوط به این دو محور بود.

به گفته سجادی، عملیات امدادونجات در محدوده محور امامزاده هاشم(ع) به سمت سراوان و رشت حدود 20 کیلومتر است که از 6 صبح دیروز با حضور نیروهای جمعیت هلال احمر، پلیس راه، راهداری و یگان های نظامی و انتظامی شروع شده است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: از آنجاکه حجم و سطح برف کم سابقه بود و مه و طوفان وجود داشت، ترافیک ایجاد و شرایط امدادرسانی در ساعاتی سخت شد. در ادامه کار نیروهای عملیاتی وارد شدند و دستگاه های راهداری هم بحث برف روبی و باز کردن جاده را شروع کردند. در کنار آن نیروهای هلال احمر بحث توزیع اقلام موردنیاز خوراکی را تا 4 بعدازظهر بین مردم انجام دادند.

وی اضافه نمود: در مجموع در این دو محور به حدود 5791 نفر امدادرسانی شده است. حدود 1430 نفر را که در داخل خودروهای خود گرفتار شده بودند به اماکن عمومی امن مانند مساجد، مدارس و حسینیه ها منتقل و اسکان اضطراری دادیم و اقلام مختلف غذایی و زیستی در اختیارشان قرار دادیم. بیش از 600 نیروی عملیاتی درگیر بودند و بیش از 120 دستگاه خودروی عملیاتی فعالیت امدادرسانی داشتند.

سجادی اضافه نمود: صبح چهارشنبه 23 بهمن یک لاین محور سراوان و رشت به امامزاده هاشم(ع) به سمت قزوین بازگشایی شد و خودروها به سختی تردد داشتند. اما محور سراوان به فومن هنوز بازگشایی کامل نشده و نیروهای عملیاتی هنوز درگیر هستند.

به گفته وی، در حال حاضر نیروهای امداری مشغول رهاسازی خودروها هستند وگرنه مسافران به نقطه امن منتقل شده اند و از ساعت 6 بعدازظهر دیروز هیچ فردی در جاده نمانده است. 1800 پتو، 1200 بسته غذایی، 2 تن خرما، 1300 قرص نان و 2500 آب معدنی، 1500 کنسرو و 2300 بسته بیسکوئیت بین مردم توزیع شده است.

امدادرسانی در سطح کشور

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور این اقدامات را فقط مربوط به 24 ساعت گذشته خاطرنشان کرد و ادامه داد: در سه روز گذشته در 145 محور کوهستانی سطح کشور درگیر عملیات بودیم و به بیش از 20 هزار و 716 نفر عملیات امدادرسانی انجام شد. 5440 نفر هم در 21 استان کشور اسکان اضطراری شدند. عملیات رهاسازی 809 دستگاه خودرو صورت گرفته و بیش از 1370 نفر نیروی عملیاتی درگیر عملیات نجات و رهاسازی خودروها و افراد بوده اند.

وی ادامه داد: دیشب مجبور شدیم در محور سراوان به فومن حدود 200 خودرو را رها کنیم و مسافران را منتقل کنیم. اما امروز صبح که هوا هم مناسب بود خودروهای امدادی عملیات انتقال خودروها را شروع کردند و من فکر می کنم تا انتها وقت امروز همه خودروها در هر دو محور رهاسازی شوند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 669

به "برف اخیر هیچ تلفاتی در جاده های کشور نداشت ، امدادرسانی به 5791 مسافر در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برف اخیر هیچ تلفاتی در جاده های کشور نداشت ، امدادرسانی به 5791 مسافر در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید