ترامپ بهانه آورد!

به گزارش مجله تور مالزی، دونالد ترامپ که اوضاع انتخابات را مطابق میل نمی بیند، از کاخ سفید برای مردم صحبت کرد.

ترامپ بهانه آورد!

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مقابل دوربین ها در کاخ سفید گفت: اگر فقط آرای قانونی شمرده شوند، ما پیروزیم.

بر خلاف اظهارات ترامپ مقام های ایالتی که مسئول برگزاری انتخابات هستند می گویند هیچ شاهدی از تحویل آرای غیرقانونی در انتخابات مشاهده نشده است.

ترامپ می گوید آرای پستی در حال شمارش غیرقانونی است و آرایی است که دیر رسیده است!

ترامپ هم چنین گفت: پیش بینی می شد که یک موج آبی (دموکرات ها) در انتخابات اتفاق بیافتد اما در واقع یک موج قرمز (جمهوریخواستار) رخ داد.

پیشتر پسر او دونالد ترامپ جونیور از پدرش خواسته بود وارد جنگی تمام عیار بر سر این انتخابات گردد.

رئیس جمهور آمریکا در خصوص انتخابات کنگره که آن هم سه شنبه انجام شد، گفت: زنان جمهوری خواه بیشتری به کنگره راه یافتند که بیش از هر سال دیگری در گذشته بود.

او سپس اضافه نمود که جمهوری خواستار تبدیل به حزب کارگران آمریکا شده اند.

ترامپ همزمان با اشاره به انتخابات سنا و مجلس نمایندگان گفت بر خلاف ادعای دموکرات ها که منتظر تسخیر مجلس سنا بودند، ما توانستیم پیروز شویم و علاوه بر حفظ سنا نمایندگان جدیدی به مجلس نمایندگان فرستادیم.

وی همچنین نظرسنجی رسانه ها را مداخله در انتخابات خواند و با ادعای تقلب دموکرات ها در انتخابات گفت: آنها از مدت ها پیش برای این کار برنامه داشتند.

او که در چندین ایالت علیه شمارش آرا شکایت نموده، شواهدی برای ادعای خود طرح نکرد اما آرای پستی را که دموکرات ها بیشتر از آن استفاده کردند زمینه ساز تقلب گسترده به نفع جو بایدن دانست.

ترامپ مدعی شد، در چند ایالت از جمله میشیگان و جورجیا ناظران حزب جمهوری خواه اجازه حضور در مکان شمارش آرا را نداشته اند یا محدودیت های فراوانی برای آنها ایجاد شد.

وی ادامه داد: ما 700 هزار رای در پنسیلوانیا پیش بودیم ولی اکنون می گویند ما 90 هزار جلو هستیم و همینطور برگه می آورند. در جورجیا هم من با اختلاف زیاد پیروز شدم و 300 هزار رای جلو بودم اما ناگهان عقب افتادم. در میشیگان ما خیلی پیش بودیم و در ویسکانسین هم همینطور. در همه موارد آرای ما را کم کردند.

جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در واکنش به اظهارات ترامپ، توییت نموده: مردم سکوت نخواهند کرد و اجازه نخواهند داد که به آنها زور گفته گردد، تسلیم نخواهند شد. تک تک آرا باید شمارش گردد.

او ساعتی بعد هم در توییتی دیگر اظهاراتی که در برابر دوربین ها گفته بود را تکرار کرد و نوشت: کسی نمی تواند دموکراسی ما را نابود کند. نه الان و نه هیچ وقت. آمریکا راه درازی برای رسیدن به اینجا طی نموده. نبردهای فراونی را جنگیده ایم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1257

به "ترامپ بهانه آورد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ بهانه آورد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید