تردد نظامیان آمریکایی در پایگاه های نظامی در خاک سوریه

به گزارش مجله تور مالزی، در حالی که آمریکا چندی پیش از 16 پایگاه و مقر اشغالی در خاک سوریه خارج شده بود، ولی درحال حاضر به شش پایگاه خود در این کشور بازگشته است.

تردد نظامیان آمریکایی در پایگاه های نظامی در خاک سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مقامات آمریکایی 22 مهر ماه گذشته خبر دادند که به همه نیرو های این کشور که در شمال سوریه حضور دارند، دستور داده شده که خاک این کشور را ترک کنند.

خبرگزاری آناتولی، اما گزارش داد که نظامیان آمریکایی مجددا در حال بازگشت به خاک سوریه هستند، ولی این بار، عمده حضور آنان در نزدیکی میادین نفتی شرق سوریه است.

به گزارش آناتولی، نیرو های آمریکایی در هنگام تجاوز نظامی ترکیه به شمال سوریه، بیش از نیمی از پایگاه های غیر قانونی خود در سوریه را تخلیه کردند، ولی بار دیگر، در حال بازگشت به این پایگاه ها هستند.

چشمه صلح نام عملیات ترکیه در شمال سوریه است. این عملیات از نهم اکتبر گذشته با هدف ادعایی دور کردن خطر شبه نظامیان کُرد از نوار مرزی این کشور با سوریه آغاز شد.

هر چند این عملیات پس از توافق سوچی بین روسیه و ترکیه، متوقف شده، ولی عناصر تروریستی تحت حمایت ترکیه از روز گذشته حملات خود را در شمال شرق سوریه مجددا آغاز کردند.

آناتولی گزارش داد که پیش از آغاز عملیات چشمه صلح، نیرو های زمینی آمریکا در 22 نقطه سوریه حضور داشتند و در آن، پایگاه های نظامی احداث کرده بودند. در آن زمان، حدود دو هزار نظامی آمریکایی در سوریه حضور داشتند.

این پایگاه ها عبارتند از:

-پایگاه های موجود در استان الحسکه (شمال شرق سوریه): رمیلان، الوزیر، تل بیدر، صوامح صباح الخیر و الشدادی.

- پایگاه های استان دیرالزور (شرق سوریه): پایگاه های اطراف میادین نفتی العمر، کونکو، الجفره و التنک.

- پایگاه های استان رقه (شمال سوریه): الطبقة، حاوی الهوا، جزرا، عین عیسى و کارخانه شکر.

- پایگاه های استان حلب (شمال سوریه): خراب العشق، السبت، الجلبیة، مشتى نور و صرین و پایگاه های واقع در السعیدیة، الدادات و سیلو های شهر منبج.

خروج آمریکا از 16 پایگاه و مقر خود در خلال تجاوز ترکیه

آمریکا در جریان عملیات ترکیه از 16 پایگاه و مقر نظامی خارج شد. این خروج از منبج آغاز شد، به عین العرب و رقه رسید و به الحسکه ختم شد.

پس از خروج نظامیان آمریکا از پایگاه های خود در رقه، منبج و عین العرب، ولی حضور آنان در دیرالزور حفظ شد؛ استانی که سرشار از منابع نفتی است و پایگاه های آمریکا نیز در اطراف میادین نفتی الحسکه واقع شده است.

نیرو های آمریکا از پایگاه ها و مقر های تل البیدر، صوامح صباح الخیر و الوزیر در الحسکه، الطبقة، حاوی الهوا، جزرا، و عین عیسى در رقة، و خراب العشق، الجلبیة، السبت، مشتى نور و صرین، السعیدیة و الدادات در مشخص العرب و منبج خارج شدند.

بازگشت آمریکا به شش مقر و پایگاه خود

ارتش آمریکا، اما پس از توقف عملیات چشمه صلح به شش مقر و پایگاه خود بازگشته از جمله: پایگاه جزرا در رقه. شماری از نیرو های آمریکا برای حفاظت از پایگاه کارخانه شکر منبج به این منطقه فرستاده شدند.

نظامیان آمریکا، اما علیرغم ادعای خروج از سوریه، ساخت دو پایگاه نظامی در دیرالزور را آغاز کردند و به این منطقه، حدود 250 تا 300 نفر اعزام کردند. همراه با این افراد، چندین خودروی زرهی و موشک انداز هم ارسال شد.

از نهم آبان ماه جاری برای اولین بار از زمان اعلام خروج نظامیان آمریکایی از سوریه و عقب نشینی آن ها از مناطق شمالی این کشور، گروهی از این نیرو ها مجددا به همان مناطق بازگشته و مشغول گشت زنی شده اند (جزئیات بیشتر).

برخی منابع می گویند که برخی سناتور های آمریکایی اخیرا به دیدار ترامپ رفته و از روی نقشه محل دقیق میادین نفتی واقع در شمال و شمال شرق سوریه را به وی تفهیم کرده اند تا او را متقاعد کنند نظامیان آمریکایی نباید از سوریه خارج شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 558

به "تردد نظامیان آمریکایی در پایگاه های نظامی در خاک سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تردد نظامیان آمریکایی در پایگاه های نظامی در خاک سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید