ترکیه: در صورت نقض آتش بس در ادلب عملیات نظامی مان را از سرمی گیریم

به گزارش مجله تور مالزی، وزیر دفاع ترکیه ضمن اعلام این که آنکارا و مسکو به تفاهم های مهمی درخصوص اوضاع در ادلب دست یافته اند، گفت که در صورت نقض آتش بس، کشورش عملیات نظامی را در این منطقه از سر خواهد گرفت.

ترکیه: در صورت نقض آتش بس در ادلب عملیات نظامی مان را از سرمی گیریم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آناتولی، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه شرح داد که کشورش به تفاهم های مهمی با هیئت نظامی روسیه درخصوص اوضاع در استان ادلب واقع در شمال غربی سوریه دست یافته است.

آکار این موضوع را امروز- پنجشنبه- طی کنفرانس خبری مشترک در آنکارا گفت و گفت: در صورت شکست آتش بس در ادلب، نیروهای نظامی مان عملیات نظامی شان در این منطقه را از سرخواهند گرفت.

وزیر دفاع ترکیه درخصوص حضور نظامیان این کشور در ادلب نیز گفت: حضورمان در ادلب با تمام قوا ادامه می یابد و عقب نشینی ما مطرح نیست.

پیشتر یک مقام نظامی ترکیه ای نیز تهدید کرده بود اگر آتش بس در ادلب نقض شود، دست به اقدام نظامی می زنند. با این حال ارتش سوریه بر آمادگی خود برای پاسخ به نقض آتش بس توسط تروریست ها تاکید کرده است.

ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان رؤسای جمهور روسیه و ترکیه هفته قبل طی کنفرانس خبری مشترک، از توافق دوجانبه بر سر اعمال آتش بس در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه خبر دادند. طرفین توافق کردند برای نظارت بر منطقه کاهش تنش، در شهرک های نزدیک ادلب گشت زنی های مشترک برقرار کنند. همچنین مقرر شده در طول بزرگراه (1م 4) سوریه یک گذرگاه امنیتی به عمق 6 کیلومتر هم از شمال و هم از جنوب ایجاد شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 828

به "ترکیه: در صورت نقض آتش بس در ادلب عملیات نظامی مان را از سرمی گیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه: در صورت نقض آتش بس در ادلب عملیات نظامی مان را از سرمی گیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید