جایزه تئاتر مقاومت به بهترین اثر مردمی، مخاطبان امتیاز بدهند

به گزارش مجله تور مالزی، دبیر اجرایی جشنواره تئاتر مقاومت با اشاره به چگونگی پرداخت یاری هزینه به گروه ها یادآور شد در اختتامیه جشنواره به بهترین اثر از نگاه مردم جایزه تعلق می گیرد.

جایزه تئاتر مقاومت به بهترین اثر مردمی، مخاطبان امتیاز بدهند

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، توحید معصومی مدیر اجرایی جشنواره تئاتر مقاومت درباره پرداخت یاری هزینه به گروه های حاضر در هفدهمین جشنواره تئاتر فجر در گفت وگویی اظهار کرد: تا به امروز تقریباً 50 درصد از یاری هزینه همه بخش های جشنواره به گروه ها پرداخت شده است و تنها در بخش کودک و نوجوان گروه هایی که فیلم آماده آثارشان را ارائه داده بودند یاری هزینه شان را با تاخیر دریافت نموده اند که آن ها هم ظرف همین یکی دو روز مبالغشان را دریافت می نمایند.

وی ادامه داد: پرداخت قسط دوم یاری هزینه ها و تسویه با گروه های شرکت نماینده هم بعد از اختتامیه خواهد بود. کوشش ما این بوده که برای گروه های پرتعداد و آن هایی که مسافت شان بیشتر از بقیه بوده سقف یاری هزینه را پرداخت کنیم و بعضی دیگر که به لحاظ حجم دکور و تعداد عوامل کمتر بودند میزان پایین تری دریافت نمایند، اما در نهایت کف و سقف یاری هزینه ها تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند.

معصومی درباره برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره شرح داد: اختتامیه جشنواره با حداقل نفرات و تنها با حضور مسئولان، تیم داوران هر بخش، خبرنگاران و برگزیدگان جشنواره دوم دی ماه در تالار وحدت برگزار می گردد و حتی نامزد ها هم در مراسم حضور ندارند.

وی با دعوت از علاقه مندان و مخاطبان تئاتر به دیدن نمایش های جشنواره عنوان نمود: با توجه به کیفیت خوب تصویربرداری آثار جشنواره از همه علاقه مندان دعوت می کنم به دیدن این آثار در سایت تیوال بنشینند. معمولاً برای ما تئاتری ها دیدن نمایش ها به صورت زنده و در تقابل مستقیم با بازیگران بسیار جذاب تر از دیدن فیلم تئاتر است، اما آثار جشنواره با بهترین کیفیت تصویر و با چند دوربین ضبط شده اند و مطمئناً همان لذتی که تماشاگران با دیدن آثار به صورت زنده می برند با دیدن این فیلم تئاتر ها هم خواهند برد.

معصومی یادآور شد: ما به همه هنرمندان و گروه های شرکت نماینده کد مهمان داده ایم و هر علاقه مندی هم که بخواهد به دیدن این آثار بنشیند با حداقل مبلغ یعنی 5 هزار تومان می تواند بلیت تهیه کند. همچنین نقد و آنالیز آثار و کارگاه های آموزشی هر روز از ساعت 19 تا 23 برگزار می گردد که علاقه مندان می توانند این برنامه ها را دنبال نمایند. کارگاه های آموزشی توسط ایوب آقاخانی، قطب الدین صادقی، حمیدرضا افشار و محمدحسین ناصربخت که همگی از هنرمندان و اساتید شناخته شده و با تجربه تئاتر هستند، برگزار می گردد.

دبیر اجرایی جشنواره تئاتر مقاومت در انتها صحبت هایش درباره نقش نظرات مخاطبان در انتخاب یک اثر برگزیده اعلام کرد: در طول برگزاری جشنواره برای هر اثر نمایشی نظرسنجی مردمی نیز در نظر گرفته شده است و مخاطبان این امکان را دارند که به هر نمایش امتیاز بدهند. در اختتامیه جشنواره نیز به بهترین اثر به انتخاب مردم جایزه ای تعلق می گیرد تا مخاطبان تشویق به حضور در این نظرسنجی شوند و گروه های نمایشی که برای حضور در جشنواره زحمت زیادی کشیدند از نظر مخاطبان هم درباره آثارشان آگاه شوند.

هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت با دبیری حمید نیلی و به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح از 25 آذر به 2 شیوه زنده و آنلاین در حال برگزاری است و تا دوم دی ماه ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 بهمن 1399 بروزرسانی: 1 بهمن 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1335

به "جایزه تئاتر مقاومت به بهترین اثر مردمی، مخاطبان امتیاز بدهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایزه تئاتر مقاومت به بهترین اثر مردمی، مخاطبان امتیاز بدهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید