خبرنگاران ابتلای یک هزار و 900 نفر از نیروهای اورژانس به کرونا

به گزارش مجله تور مالزی، تهران- خبرنگاران- رییس سازمان اورژانس کشور گفت: تا به امروز هزار و 900 نفر از نیروهای اورژانس به ویروس کرونا مبتلا شده و 4 نفر نیز به شهادت رسیده اند.

خبرنگاران ابتلای یک هزار و 900 نفر از نیروهای اورژانس به کرونا

به گزارش خبرنگار سلامت خبرنگاران، پیرحسین کولیوند پنجشنبه شب در یک گفت وگوی تلویزیونی اضافه نمود: کار اصلی اورژانس، فوریت های پزشکی است. یعنی وقتی فوریتی از نظر درمان و پزشکی نیاز باشد، مردم با تلفن 115 تماس می گیرند. وقتی کرونا شایع شد، میزان تماس های 115 حدود 4 برابر شد و حتی مجبور شدیم مرکز دیسپچ دیگری ایجاد کرده و به افرادی که سوالات کرونایی داشتند هم پاسخگو باشیم.

وی ادامه داد: تقریبا 75 درصد بیماران کرونایی سرپایی توسط اورژانس منتقل شده و آن 25 درصد باقیمانده هم ممکن است مشکوک به ابتلا باشند که خودشان به مراکز درمانی مراجعه می کنند. صد در صد بیماران مثبت کرونایی در مراکز درمانی توسط اورژانس و تیم عملیات ویژه اورژانس 115 منتقل می شوند و این کار از اسفند ماه شروع شده است. شیفت های همکاران ما به 24 ساعت کار و 12 ساعت استراحت رسیده است.

پاسخ به سوالات کرونایی در 4030 و 115

رییس سازمان اورژانس کشور گفت: سامانه 4030 در حال حاضر به پرسش های کرونایی مردم پاسخ می دهد و با این حال، سامانه 115 هم به سوالات مردم پاسخ می دهد. در حال حاضر اطلاعات مردم در زمینه کرونا بالاتر رفته است.

وی ادامه داد: آنچه اهمیت دارد، بحث پیشگیری از ابتلا به کروناست. در این زمینه هزینه پیشگیری کمتر و انجام آن راحت تر است. استفاده از ماسک، شست وشوی دست ها، رعایت فاصله گذاری و بهداشت فردی و اجتماعی بسیار اهمیت دارد. در این صورت می توان پیشگیری راحت تری انجام داد.

بیشترین نشانه های فعلی بیماران کرونایی

کولیوند درباره نشانه های فعلی بیماران کرونا که به اورژانس گفته می شود نیز بیان نمود: نشانه های بیماران در حال حاضر از دردهای عضلانی تا مسائل گوارشی، تنگی نفس، سرفه ها و تب است. خستگی و کوفتگی نیز از نشانه هایی است که مورد سوال واقع می شود. آنچه بیش از همه چیز سوال می شود، مباحث گوارشی و تنفسی و تب است.

وی اظهار کرد: مردم در صورت مشکوک بودن ابتدا با سامانه 4030 یا 115 تماس بگیرند و سپس در ابتدا باید به درمانگاه ها مراجعه کنند. اگر پزشک تشخیص بدهد که بیمار به درمان بیشتری نیاز دارد توسط تیم عملیات ویژه اورژانس به مراکز درمانی منتقل می شوند. حتی اگر انتقال بین بیمارستانی لازم باشد هم توسط تیم عملیات ویژه انجام می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1107

به "خبرنگاران ابتلای یک هزار و 900 نفر از نیروهای اورژانس به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ابتلای یک هزار و 900 نفر از نیروهای اورژانس به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید