خبرنگاران تمرکز نظام بر برطرف مسائل مالی است

به گزارش مجله تور مالزی، بیرجند - خبرنگاران - استاندار خراسان جنوبی بر اهتمام دستگاه های اجرایی استان در تحقق سیاست های جهش فراوری تاکید نمود و گفت: معین شعارهایی با مضمون مالی، نشان دهنده تمرکز نظام برای برطرف مسائل کشور در این زمینه است.

خبرنگاران تمرکز نظام بر برطرف مسائل مالی است

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی محمدصادق معتمدیان روز سه شنبه در نشست ستاد برنامه ریزی و راهبری جهش فراوری استان خراسان جنوبی با اشاره به شعار سال اضافه نمود: این که یک دهه است، عناوین معین شده برای سال ها، جهت گیری اقتصادی دارند، از وجود مسائل کشور در بخش اقتصادی حکایت دارد.

وی گفت: از آن جا که سال گذشته، گام های موثری در زمینه رونق فراوری برداشته شده، می بایست مردم در امسال آثار این اقدامات را در جهش فراوری در استان شاهد باشند.

وی فراوری را موتور محرکه اقتصاد خواند و تاکید نمود: افزایش فراوری با تأثیر بر فرایند رشد اقتصادی، پیامدهایی همچون کاهش نرخ بیکاری، ایجاد اشتغال، کاهش قاچاق، یاری به معیشت مردم و غیره را به همراه دارد.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه فراوری، مهمترین ابزار قدرت اقتصادی است به تشریح الزامات جهش فراوری پرداخت و گفت: یکی از مهمترین الزامات این است که به دنبال استفاده از ظرفیت و توان دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان باشیم.

وی ادامه داد: اعتبارات خوبی در قانون بودجه 99 به این موضوع اختصاص داده شده و می طلبد که با برنامه ریزی دقیق نسبت به جذب آنها اقدام گردد.

معتمدیان گفت: قوانین بانکی و بیمه ای، سال هاست به عنوان دو ترمز اصلی در فراوری تشخیص داده شده اند لذا اگر به دنبال جهش فراوری هستیم، در همین ماه های اولیه سال باید پیگیر انجام اصلاحات در قوانین بانکی و بیمه ای باشیم.

وی بهبود فضای کسب و کار را یکی از الزامات جدی در جهش فراوری برشمرد و اضافه نمود: تسهیل و روان سازی فرآیند صدور مجوزها و تسریع در آن نیز از اقداماتی است که در رونق فراوری مؤثر است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اقتصاد کشور از بخش های دولتی، نیمه دولتی، تعاونی، خصوصی و خصولتی تشکیل شده است گفت: برداشتن رانت ها و ایجاد رقابت عادلانه بین این بخش ها، یاری موثری در شکوفایی فراوری است.

وی از تامین منابع اقتصادی و سرمایه در گردش هم به عنوان نیازهای اولیه فراوری یاد کرد و گفت: بانک مرکزی به عنوان متولی این بخش، اولویت هایی را معین نموده که به زودی ابلاغ می گردد.

معتمدیان بیان نمود: توجه به تامین نیازهای اقتصادی به وسیله سایر منابع همچون بازار بورس و سرمایه نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

وی از مدیران دستگاه ها خواست نسبت به احصای مسائل سر راه فراوری اقدام نمایند تا این مسائل به وسیله ظرفیت های قانونی مرتفع گردد.

استاندار خراسان جنوبی توجه به امور گمرکی را با نگاه صادرات محور از دیگر الزامات جهش فراوری خواند و گفت: ایجاد محدودیت برای ورود کالاهای غیرضروری و افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی از برنامه هایی است که در امسال و در راستای جهش فراوری دنبال خواهد شد.

وی بر مبنای چارچوب های ذکر شده در سیاست های جهش فراوری، چند محور را برای تحقق شعار سال معین کرد.

معتمدیان با تاکید بر پالایش طرح های زودبازده که در استان قابلیت اجرا دارند گفت: حوزه های صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری استان، ظرفیت های بسیار خوبی هستند که با توجه به آنها می توان فراوری را در استان افزایش داد.

وی متذکر شد: برطرف بعضی موانع و تامین زیرساخت های لازم در این حوزه ها، ارتباط مستقیمی با فراوری دارند.

وی تکمیل پروژه های نیمه تمام را از دیگر اقدامات مؤثر در رونق فراوری بیان کرد و گفت: اتمام پروژه های نیمه تمام، تأثیر مستقیم بر اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و افزایش درآمد دارد.

در این نشست با بحث و آنالیز شرایط استان در حوزه های کشاورزی، صنعت، معدن و گردشگری و استفاده از این ظرفیت ها در راستای تحقق عنوان سال ادامه یافت.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت شروع سال 1399، سال جدید را جهش فراوری نامگذاری و خطاب به دست اندرکاران تأکید کردند: جوری عمل کنید که با جهش فراوری، تغییری محسوس در زندگی مردم به وجود آید.

ایشان اضافه نمودند: البته لازمه تحقق این هدف برنامه ریزی است و بخش های مختلف مانند سازمان برنامه، مجلس و مرکز تحقیقات آن، قوه قضائیه، مجموعه های دانش بنیان و گروههای پرشمار جوان، مبتکر و فعال باید در این برنامه ریزی ها شرکت نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 860

به "خبرنگاران تمرکز نظام بر برطرف مسائل مالی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تمرکز نظام بر برطرف مسائل مالی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید