خبرنگاران رییس جهادکشاورزی: کاشت سیر یکی از برنامه های الگوی کشت در کرمان است

به گزارش مجله تور مالزی، کرمان - خبرنگاران - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: محصول سیر به دلیل کوتاهی دوره رشد و مصرف آب مناسب، الگوی کشت مناسبی برای این استان است که در اولویت کاری سازمان واقع شده است.

خبرنگاران رییس جهادکشاورزی: کاشت سیر یکی از برنامه های الگوی کشت در کرمان است

به گزارش خبرنگاران، عباس سعیدی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اضافه نمود: : امسال 700 هکتار سیر در این استان کشت شده که عمده آن در شهداد قرار گرفته است و محصول بدست آمده دارای کیفیت بسیار بالایی است و برداشت این محصول از اواسط فروردین آغاز و هم اکنون در حال انجام است.

وی شرح داد: حدود 20 درصد سیری که از نیمه دوم فرورین برداشت شده تا به امروز به فروش رفته و 20 درصد معادل حدود پنج هزارتن نیاز بذری کشاورزان است که با این وجود، 17 تا 18 هزار تن از 28 هزار تن تا 30 هزار تن سیری که در استان تولید شده است در صف فروش قرار گرفته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: با سازمان تعاون روستایی هماهنگ شده است چنانچه محصول باقی مانده به فروش نرفت، ورود پیدا کند و نسبت به خرید توافقی سیر اقدام نماید تا محصول سیر روی دست کشاورز نماند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از راهکارهای فروش سیر مکاتبه با همه میادین میوه و تره بار است که خرید خود را از طریق استان کرمان انجام دهند.

سعیدی با اشاره به گلایه کشاورزان در خصوص ارزان بودن قیمت سیر اضافه نمود: اوایل فصل برداشت قیمت سیر ارزان تر می باشد و با ورود خریداران به بازار سیر به قیمت واقعی خود می رسد، البته سیر باید قیمت معقولی داشته باشد که بازار کشش داشته باشد.

وی بیان نمود: طی سالهای اخیر برای صادرات سیر برنامه ریزی های خوبی اجرا شده است، اما امسال به دلیل کرونا با محدودیت روبرو شده ایم ولی خوشبختانه به دلیل اینکه حجم سیر زیاد نیست، دغدغه صادرات را نداریم.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1572

به "خبرنگاران رییس جهادکشاورزی: کاشت سیر یکی از برنامه های الگوی کشت در کرمان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رییس جهادکشاورزی: کاشت سیر یکی از برنامه های الگوی کشت در کرمان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید