خبرنگاران شهروندان مهابادی اسناد وقفی را در اختیار اداره اوقاف قرار دهند

به گزارش مجله تور مالزی، مهاباد- خبرنگاران- رییس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد گفت: شهروندانی که اسناد وقفی را در اختیار دارند، در جهت اجرای نیت خیراندیشان آن را تحویل این اداره دهند.

خبرنگاران شهروندان مهابادی اسناد وقفی را در اختیار اداره اوقاف قرار دهند

حسین مقتدر روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران افزود: اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد در راستای رسالت سازمانی خود در نظر دارد هر گونه اسناد وقفی اعم از وقف نامه و و صیت نامه های موجود در نزد اشخاص را که به نحوی در آنها به وقف اشاره شده تحویل این اداره دهند.

وی ادامه داد: اشخاص حقیقی و حقوقی که چنین اسنادی را به صورت اصل یا تصویر سراغ دارند آن گزارش و به اداره اوقاف تحویل دهند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد گفت: احیا و شناسایی موقوفات در راستای حفظ و نگهداری از اسناد ارزشمند وقفی دنبال شده و تمامی مدارک و اسناد مربوطه قابل توجه بوده و بررسی خواهد شد.

مقتدر با بیان اینکه از ابتدای امسال 10 وقف جدید در مهاباد ثبت شده است، گفت: هم اکنون مجموع موقوفات این شهرستان به 510 فقره رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه مردم مومن مهاباد برای فرایض دینی اهمیت زیادی قایل بوده و در ادای آن همواره پیشگام هستند، بیان نمود: سنت حسنه وقف یکی از افتخارات مکتب اسلام و نیز از موثرترین اهرم های اعتقادی و فرهنگی برای جبران بخشی از نیازهای مادی و معنوی جامعه است.

وی با بیان اینکه وقف ظرفیتی قابل توجه برای رفع مسائل جامعه است، بیان نمود: تلاش ما این است که وقف های جدید و نیت واقفان مطابق نیازهای روز جامعه باشد زیرا روز به روز جامعه با نیازهای مختلفی روبرو می شود و براین اساس باید برای رفع این نیازها وقف های جدیدی انجام شود.

نخستین وقف سال 1399 آذربایجان غربی نیز به ارزش 500 میلیون ریال در یکی از روستاهای بخش خلیفان مهاباد به نیت احداث مسجد حضرت خدیجه (س) از طرف خیر نیک اندیش قادر شباب در سامانه موقوفات این شهرستان ثبت شد.

سال گذشته نیز 15 مورد وقف به ارزش بیش از 25 میلیارد ریال در این شهرستان به ثبت رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 اسفند 1399 بروزرسانی: 20 اسفند 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1434

به "خبرنگاران شهروندان مهابادی اسناد وقفی را در اختیار اداره اوقاف قرار دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شهروندان مهابادی اسناد وقفی را در اختیار اداره اوقاف قرار دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید