خبرنگاران هشدار نسبت به افزایش شمار بیماران کرونایی در پاکستان تا 200 هزار نفر

به گزارش مجله تور مالزی، اسلام آباد - خبرنگاران - مدیرکل سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که اگر اقدامات موثر در پاکستان برای مهار ویروس همه گیر کووید-19 به کار گرفته نشود، احتمال افزایش شمار بیماران کرونایی در این کشور تا اواخر تیرماه (اواسط ژوئیه) به 200 هزار نفر وجود دارد.

خبرنگاران هشدار نسبت به افزایش شمار بیماران کرونایی در پاکستان تا 200 هزار نفر

رسانه های پاکستانی روز جمعه این اظهارات را به نقل از تدروس آدهانوم طی حضور وی در نشست مجازی مرتبط با برنامه راهبرد ملی پاکستان در آمادگی و پاسخگویی به ویروس کرونا، عنوان کردند.

وی گفت: برنامه ملی پاکستان برای پاسخ به کووید-19 راهبرد مشترک این کشور، سازمان ملل و سایر شرکای آنان است که مطابق با اهداف جهانی سازمان ملل، برنامه اقدام ملی پاکستان و برنامه راهبردی سازمان جهانی بهداشت می باشد.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت خاطرنشان کرد که بودجه مورد نیاز برای تدوین و اجرای موثر برنامه ملی راهبردی پاکستان 595 میلیون دلار خواهد بود که با تهیه آن، در بخش های مختلف مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: تخمین زده می شود که اگر پاکستان اقدامات موثری برای مهار ویروس کرونا را نتواند به کار گیرد، شما مبتلایان به این بیماری تا اواسط ماه ژوئیه به 200 هزار نفر خواهد رسید که تاثیرات آن بر معیشت پاکستان ویرانگر خواهد بود و سطح فقر در این کشور نیز دوبرابر می شود.

هشدار سازمان جهانی بهداشت درخصوص شرایط شیوع کرونا در پاکستان در حالی عنوان می شود که تعداد بیماران کرونایی در این کشور از 11 هزار و 150 نفر فراتر رفته و دست کم 237 پاکستانی نیز تا به امروز جان خود را از دست داده اند.

تازه ترین آمار در پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت پاکستان نشان می دهد که 79 درصد عامل شیوع کرونا در این روزها را انتقال آن از یک فرد به فرد دیگر و 21 درصد دیگر را آلودگی اتباع پاکستانی که از خارج برگشته بودند، تشکیل می دهد.

دولت پاکستان هفته های گذشته به اطلاع دیوان عالی این کشور رساند که احتمال افزایش شمار بیماران کرونایی به 50 هزار نفر تا آخر ماه آوریل (11 اردیبهشت) وجود دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 939

به "خبرنگاران هشدار نسبت به افزایش شمار بیماران کرونایی در پاکستان تا 200 هزار نفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هشدار نسبت به افزایش شمار بیماران کرونایی در پاکستان تا 200 هزار نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید