خبرنگاران همه روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان نهبندان گازرسانی می شود

به گزارش مجله تور مالزی، بیرجند - خبرنگاران - فرماندار نهبندان از گازرسانی به تمامی روستاهای بالای 20 خانوار این شهرستان تا سال 1400 خبر داد.

خبرنگاران همه روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان نهبندان گازرسانی می شود

مجید بیکی روز سه شنبه در نشست شورای اداری شهرستان نهبندان با اشاره به مناقصه 50 میلیارد تومانی شرکت گاز برای گازرسانی به روستاهای محور بندان و نوار مرزی گفت: با اجرای این پروژه تقریبا تمامی روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان از گاز برخوردار خواهند شد.

وی از شهروندان نهبندان خواست نسبت به گازکشی منازل خود اقدام کنند چرا که با گازرسانی تخصیص سوخت مایع انجام نخواهد شد.

وی با اشاره به اعتبارات سال جاری شهرستان از محل منابع مختلف اعتباری گفت: اعتبارات عمرانی شهرستان نهبندان در سال جاری 31 میلیارد تومان است که برای تکمیل 113 پروژه عمرانی و زیرساختی هزینه می شود.

فرماندار نهبندان ادامه داد: نهبندان به دلیل وسعت و پراکندگی از جمله شهرستان هایی است که در تخصیص اعتبارات متضرر می شود چرا که وسعت زیاد باعث افزایش هزینه های خدمات رسانی می شود.

وی گفت: وسعت و پراکندگی جمعیت برای خدمات رسانی نیاز به اعتبارات بیشتری دارد و با اعتبارات محدود نمی توان همه خواسته ها و مسائل در بخش های بهداشت و درمان، راه، آب و دیگر زیرساخت ها را حل کرد.

بیکی نظارت بر هزینه کرد اعتبارات توسط دستگاه اجرایی و ناظرین طرح ها را ضروری دانست و افزود: با توجه به مسائل متعدد در نهبندان، اولویت اول ما حل مسائل کم آبی در روستاهای شهرستان است.

وی گفت: مسائل کم آبی به حدی گسترده است که با کل اعتبارات شهرستان می توان یک سوم چالش کم آبی و تنش های آبی را حل کرد.

فرماندار نهبندان با اشاره به اینکه طرح آبرسانی به محله عشایری خواجه منجیکو 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد افزود: فاز نخست این طرح با اعتبار هشت میلیارد تومان به طول 21.5 کیلومتر در هفته دولت به بهره برداری می رسد و سه محله عشایری از آب سالم و بهداشتی برخوردار می شوند.

وی گفت: تزریق 10 میلیارد تومان برای اجرای فاز دوم طرح آبرسانی به محلات عشایری خواجه منجیکو اجرا شده و در مجموع اجرای کامل این طرح 14 محله عشایری با جمعیت 280 خانوار و یک هزار و 45 نفر، همچنین 14 هزار و 500 راس دام را پوشش خواهد داد.

وی گفت: در حوزه راه ها شاهد افزایش 12 برابری اعتبارات در شهرستان مرزی نهبندان هستیم و در احداث باند دوم، تمامی قطعات راستا نهبندان تا سربیشه و سربیشه تا بیرجند مشخص تکلیف و پیمانکار مشخص شده است.

فرماندار نهبندان همچنین با اشاره به پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا گفت: این موضوع باید از طریق رسانه ها به واحدهای صنفی اطلاع داده شود تا بتوانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

بیکی شرح داد: احیای مصوبه و تعهد قبلی احداث نیروگاه 25 مگاواتی بادی یکی از تفاهم نامه هایی است که در سفر مدیرعامل شستا به استان انجام شد که با اجرای این طرح مسائل زیرساختی بخش صنعت از جمله تامین برق رفع خواهد شد.

وی گفت: همچنین برای تکمیل زیرساخت های شهرک صنعتی نهبندان بیش از 6 میلیارد تومان اعتبار ملی، استانی و شهرستانی پیش بینی شده است.

وی یکی از دغدغه های جدی دولت را پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی ذکر و افزود: از نیمه دوم سال 98 تا به امروز، قریب به یک میلیارد تومان اعتبار برای کاهش آسیب های اجتماعی به شهرستان تخصیص داده شده است.

بیکی گفت: بازسازی راه های روستایی یکی از دغدغه های جدی در شهرستان نهبندان است و اختصاص قیر رایگان کمکی زیادی می کند تا روکش راه های اصلی و روستایی نوسازی شود.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری کننده مردم در مجلس برای تکمیل خوابگاه بحرالعلوم نهبندان یک میلیارد تومان توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس پیش بینی شده و همچنین یک خیر هم پرداخت همین مبلغ را تعهد کرده است.

فرماندار نهبندان ادامه داد: هیچ مسئله ای در تامین زمین برای اجرای هرچه بهتر طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان نداریم و در این طرح جدید افرادی که دارای زمین بوده و قبل از این شرایط احداث مسکن را نداشته اند هم می توانند اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در مسکن شهری هم تفاهم نامه احداث پنج هزار واحد مسکونی در استان وارد فاز اجرایی شده است گفت: متقاضیان می توانند در طرح جدید مسکن شهری با دریافت 50 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه و 30 میلیون تومان کمک بلاعوض و با داشتن شرایط لازم اقدام کنند.

بیکی گفت: سال گذشته از مجموع ساخت 10 هزار مسکن محرومان در استان، سهم شهرستان نهبندان احداث یک هزار و 600 واحد بود که تعداد زیادی به بهره برداری رسید و بقیه واحدها با پیشرفت فیزیکی بالا در دست اجرا است.

خراسان جنوبی 11 شهرستان دارد و مرکز شهرستان نهبندان در 200 کیلومتری جنوب بیرجند است.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1093

به "خبرنگاران همه روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان نهبندان گازرسانی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران همه روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان نهبندان گازرسانی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید