خبرنگاران پنج طرح آب و فاضلاب شهرستان زیرکوه در دست اجرا است

به گزارش مجله تور مالزی، بیرجند - خبرنگاران - مدیر آب و فاضلاب زیرکوه گفت: پنج طرح آب و فاضلاب این شهرستان با اعتبار 6 میلیارد و 500 میلیون تومان در دست اجرا است.

خبرنگاران پنج طرح آب و فاضلاب شهرستان زیرکوه در دست اجرا است

علیرضا غلامحسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران افزود: اصلاح و بازسازی شبکه های فرسوده فاز پنج مجتمع آبرسانی آهنگران زیرکوه با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون تومان در حال اجرا است.

وی گفت: آبرسانی پایدار به روستای مغیلان از محل مجتمع آبرسانی شیرگ با اعتبار 2 میلیارد تومان در دست اجرا است که این طرح در صورت تخصیص کامل اعتبار تا انتها امسال به بهره برداری می رسد و 60 خانوار روستا از آب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان زیرکوه مطرح نمود: اصلاح و بازسازی شبکه های فرسوده مجتمع شهید باهنر (فندخت) با اعتبار 2 میلیارد تومان و اصلاح و بازسازی شبکه های فرسوده مجتمع شهید رجایی با اعتبار 500 میلیون تومان در حال اجرا است.

وی افزود: همچنین آبرسانی به پاسگاه های مرزی شهرستان زیرکوه با اعتبار 500 میلیون تومان در دست اجرا است.

وی گفت: آبرسانی پایدار به روستاهای گزخت، میرآباد، اسفاد و کبودان در صورت تامین اعتبار در دستور کار واقع شده است.

غلامحسینی گفت: هدررفت آب در خطوط انتفال آب و شبکه های آب و فاضلاب شهرستان زیرکوه 41 درصد است که این رقم از میانگین کشوری و استانی هم بالاتر است.

وی افزود: 33 درصد شبکه های آبرسانی این شهرستان معادل 240 کیلومتر فرسوده است که نیازمند تخصیص اعتبارات ملی و استانی برای اصلاح و بازسازی و جلوگیری از هدررفت آب است.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان زیرکوه گفت: جلوگیری از هدررفت آب با توجه به کاهش منابع آبی در سنوات گذشته از مهمترین اهداف و برنامه های در دست اقدام است که با جدیت دنبال می گردد.

وی گفت: سال اقتصادی گذشته در راستای کاهش هدررفت آب، 16 هزار و 870 کیلومتر از شبکه ها و خطوط انتقال آب روستایی این شهرستان مرزی با اعتبار بیش از یک میلیارد و 200 میلیون تومان بازسازی شد.

خراسان جنوبی 11 شهرستان دارد و زیرکوه در فاصله 160 کیلومتری بیرجند است.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1160

به "خبرنگاران پنج طرح آب و فاضلاب شهرستان زیرکوه در دست اجرا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پنج طرح آب و فاضلاب شهرستان زیرکوه در دست اجرا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید