خط خبری رسانه های سعودی-آمریکایی درباره تحولات عراق

به گزارش مجله تور مالزی، آنالیز خط خبری رسانه های وابسته به عربستان سعودی و آمریکا در قبال تحولات ساعات اخیر در عراق نشان از ذوق زدگی این رسانه ها برای متشنج جلوه دادن اوضاع عراق حکایت دارد.

خط خبری رسانه های سعودی-آمریکایی درباره تحولات عراق

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات آمریکا برای تحصیل هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش، در حالی که هنوز تحولات جاری در عراق در مورد حمله به مقر نیرو های گردان های حزب الله این کشور توسط نیرو های امنیتی عراق کاملاً معین نشده و اخبار ضد و نقیضی در این رابطه منتشر می گردد رسانه های وابسته به عربستان سعودی و آمریکا (العربیه، الحدث، الشرق الاوسط، الحره) نتوانستند ذوق زدگی خود را از پوشش این اخبار پنهان نمایند.

شبکه سعودی العربیه از پوشش لحظه به لحظه تحولات مربوط به حمله به مقر نیرو های گردان های حزب الله عراق علاوه بر انتشار این اخبار در ذیل آن تحلیل های مغرضانه نیز منتشر می نماید.

  • کوشش رسانه های سعودی برای فرافکنی درباره حشد الشعبی / فرمانی که باعث خشم ریاض شد!

سایت شبکه العربیه کوشش می نماید در لا به لای خطوط خبری خود تحلیل هایی منتشر کند که تماماً علیه نیرو های حشد شعبی و گردان های حزب الله عراق بوده و آن ها را مسئول نا امن کردن عراق جلوه می دهد.

سایت این شبکه گزارش داد که نیرو های حشد شعبی با نمایش دادن قدرت خود در جریان رژه های نظامی پیغام های تهدید آمیزی علیه دشمنان خود ارسال می نمایند.

نکته مهم آنکه، سایت شبکه العربیه و به صورت کلی رسانه های وابسته به عربستان سعودی و آمریکا در جریان این خط خبری کوشش می نمایند نشان دهند که نیرو های حشد شعبی در تدارک یک حمله بوده اند و قبل از اقدام آنها، حمله نیرو های امنیتی اجرا شده است.

این شبکه هم چنین با متشنج جلوه دادن اوضاع عراق، مدعی است که نیرو های حشد شعبی با سلاح در خیابان های عراق حاضر شده و دیگران را تهدید می نمایند.

سایت روزنامه الشرق الاوسط وابسته به عربستان سعودی نیز با انتشار اخبار مربوط به تحولات عراق مدعی شد که این حمله اجرا شده علیه مقر گردان های حزب الله عراق در پی حملات موشکی علیه مواضع آمریکایی ها در این کشور صورت می گیرد.

این در حالیست که سایت روزنامه سعودی مذکور اشاره به حملات متجاوزان آمریکایی علیه مقر های نیرو های حشد شعبی در کشور خود یعنی عراق ننموده است.

رسانه های سعودی و آمریکایی کوشش دارند نشان دهند که این حمله بنا به دستور مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق اجرا شده است. آن ها مدعی هستند این حمله نخستین اقدام الکاظمی برای اجرای وعده های خود علیه نیرو های حشد شعبی به شمار می رود.

رسانه های مذکور پا را از این حد فراتر گذاشته و این حوادث اتفاق افتاده را به درگیری های میان آمریکا و ایران متصل نموده اند!

منبع: مهر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1046

به "خط خبری رسانه های سعودی-آمریکایی درباره تحولات عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خط خبری رسانه های سعودی-آمریکایی درباره تحولات عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید