درخواست های بین المللی برای اعتراض علیه جنگ یمن

به گزارش مجله تور مالزی، یک ائتلاف انگلیسی خواستار تظاهرات در سرتاسر دنیا در روز 25 ژانویه (6 بهمن) برای سرانجام دادن به جنگ یمن شد.

درخواست های بین المللی برای اعتراض علیه جنگ یمن

به نقل از شبکه خبری المیادین، ائتلاف جنگ را متوقف کنید انگلیس در بیانیه ای اظهار داشت: ما خواستار برگزاری تظاهرات در سرتاسر دنیا در روز 25 ژانویه برای سرانجام دادن به جنگ یمن هستیم. زمان تظاهرات برای بعد از چند روز از روی کارآمدن جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا معین شده که وعده داده حمایت آمریکا از این جنگ را متوقف کند. این تنها هدف اصلی ماست؛ ملزم کردن وی برای عمل کردن به وعده اش و مجبور کردن دولت ها برای اتخاذ اقدامات مشابه.

در این بیانیه آمده است: بیش از 260 سازمان از 17 کشور تا به امروز درخواست برای اقدام علیه جنگ در یمن را امضا نموده اند و همین مسئله باعث می گردد این هماهنگی بزرگترین هماهنگی بین المللی برای سرانجام دادن به این جنگ از زمان کمپین علیه جنگ عراق باشد.

در این بیانیه تأکید شده است: نیمی از ساکنان یمن در آستانه گرسنگی هستند و کشور شاهد بدترین وبا در تاریخ است و اکنون یمن بدترین میانگین مرگ و میر بر اثر کرونا در دنیا را دارد. از هر 4 کرونایی یک نفر جان خود را از دست می دهد. کاهش و توقف یاری ها نیز به گرسنگی شدید ساکنان منجر شده است.

در این بیانیه آمده است: با این حال عربستان همچنان به جنگ خود علیه یمن ادامه می دهد و محاصره را افزایش داده است. جنگ تنها به دلیل ادامه پیشتیبانی نظامی، سیاسی و رسانه ای کشورهای غربی و مشخصا آمریکا و مجهز کردن عربستان ممکن است.

این ائتلاف اظهار داشت: ما از دولت انگلیس می خواهیم تجاوز به یمن و مسلح کردن امارات و عربستان را متوقف و به محاصره یمن سرانجام بدهد. تمام بنادر دریایی را بازگشایی کند و یاری های انسانی به مردم یمن برساند.

ائتلاف جنگ را متوقف کنید یک گروه انگلیسی است که 21 سپتامبر 2001 بعد از حملات 11 سپتامبر برای مخالفت با جنگ های ناعادلانه تأسیس شد. این ائتلاف کمپین هایی را به راه انداخت که از جمله آن کمپین هایی علیه جنگ در افغانستان و جنگ در عراق بود.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1400

به "درخواست های بین المللی برای اعتراض علیه جنگ یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست های بین المللی برای اعتراض علیه جنگ یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید