دولت سریلانکا وضعیت اضطراری را بر خلاف وعده اش تمدید کرد

به گزارش مجله تور مالزی، رییس جمهور سریلانکا امروز شنبه همزمان با موعد منقضی شدن وضعیت اضطراری اعلام شده در پی حملات تروریستی عید پاک گذشته، این وضعیت اضطراری را تمدید کرد.

دولت سریلانکا وضعیت اضطراری را بر خلاف وعده اش تمدید کرد

به همراه تور سریلانکا از زباترین کشور آسیایی دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این در حالی است که مایتریپالا سیریسنا، رییس جمهور سریلانکا پیشتر وعده داده بود که وضعیت اضطراری و قوانین سختگیرانه اعلام شده بعد از حملات تروریستی عید پاک گذشته که 258 کشته برجای گذاشت را کنار می گذارد.

سیریسنا در حکمی که امروز ابلاغ شد بیان کرد، به اعتقاد او همچنان وضعیت اضطراری عمومی در کشورش وجود دارد و با استناد به بندهای قانون امنیت عمومی به تمدید وضعیت اضطراری برای مدت یک ماه می پردازد.

قوانین سختگیرانه مربوط به وضعیت اضطراری در سریلانکا به نیروهای امنیتی و پلیس این کشور اختیارات گسترده ای برای دستگیر کردن و بازداشت مظنونان می دهد و این وضعیت بر اساس حکم قبلی قرار بود امروز منقضی گردد.

بالغ بر 100 مظنون از جمله 10 زن در سریلانکا در ارتباط با حملات تروریستی اتفاق افتاده در ماه آوریل گذشته علیه سه کلیسا و سه هتل در شهر کلمبو در بازداشت به سر می برند. اواخر ماه مه سیریسنا به دیپلمات های چند کشور شامل استرالیا، کانادا، ژاپن، آمریکا و کشورهای اروپایی گفته بود وضعیت امنیتی در کشورش به میزان 99 درصد عادی شده است و او در تاریخ 22 ژوئن قوانین وضعیت اضطراری را کنار می گذارد.

او همچنین به این دیپلمات ها اطمینان داده بود که نیروهای امنیتی سریلانکا همه افرادی که به صورت مستقیم با این حملات مرتبط بودند را یا دستگیر نموده یا کشته اند. مقصر این حملات یک گروه شبه نظامی محلی در داخل سریلانکا اعلام شد هرچند که گروه تروریستی داعش نیز مسئولیت این حملات را به عهده گرفت.

دولت سریلانکا هنوز اعلام ننموده چرا رییس جمهور این کشور نظرش عوض شده و وضعیت اضطراری را تمدید نموده است. گزارش ها حاکی از آن بوده اند که همچنان تدابیر امنیتی در شهر کلمبو پایتخت سریلانکا شدید است.

اخیراً پلیس سریلانکا خبر از اجرای چند تحقیقات کیفری علیه چند مقام نظامی ارشد این کشور به اتهام غفلت و لغزش امنیتی پیش از وقوع بمب گذاری های عید پاک اطلاع داد.

دولت سریلانکا برای مدت یک ماه قانون وضعیت اضطراری را تمدید نموده و مجلس این کشور باید در عرض 10 روز آن را تصویب کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 392

به "دولت سریلانکا وضعیت اضطراری را بر خلاف وعده اش تمدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت سریلانکا وضعیت اضطراری را بر خلاف وعده اش تمدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید