سفیر ایران در پاریس: کرونا ملت و کشور و پیر و جوان نمی شناسد

به گزارش مجله تور مالزی، سفیر ایران در پاریس با بیان اینکه کرونا ملت و کشور، پیر و جوان و فقیر و غنی نمی شناسد، اعلام کرد: جهان یک پیکر است و همه در رنج و درد هم سهیم هستند.

سفیر ایران در پاریس: کرونا ملت و کشور و پیر و جوان نمی شناسد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، بهرام قاسمی سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس در صفحه توئیتر سفارت ایران در فرانسه نوشت: سعدی شاعر بزرگ ایران زمین روزگاری که گفت: بنی آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش ز یک گوهرند، چو عضوی به دردآورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار؛ کرونا ملت و کشور، پیر و جوان، فقیر و غنی نمی شناسد.

وی افزود: هیچ کس را در هیچ کجای جهان نباید تنها گذاشت، جهان یک پیکر است و همه در رنج و درد هم سهیم هستند.

بهرام قاسمی سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس پیش از این نیز در توئیتی دیگر نوشته بود: آلبر کامو که رمان طاعون او با کرونا ویروس دیگر بار مطرح شده، در نامه ای خطاب به منتقد کتابش نوشت: بی شک طاعون در مقایسه با بیگانه گذار از عصیان فردی به مبارزه اجتماعی است. اگر از بیگانه تا طاعون راهی در راستا تحول باشد، این تحول، همبستگی و مشارکت است. اکنون نیز اگر قرار است کرونا ویروس تغییری در جهان ایجاد کند که می کند، همبستگی و مشارکت همگانی برای جهانی امن تر در برابر تهدیدهایی است که مرزی نمی شناسند. جهان باید برای بحران بزرگ قرن آماده شود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 840

به "سفیر ایران در پاریس: کرونا ملت و کشور و پیر و جوان نمی شناسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ایران در پاریس: کرونا ملت و کشور و پیر و جوان نمی شناسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید