سیر و زنجبیل از کرونا پیشگیری می نمایند؟

به گزارش مجله تور مالزی، مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت تاکید نمود که برای پیشگیری از بیماری ها باید تنوع و تعادل را در برنامه غذایی حفظ کرد.

سیر و زنجبیل از کرونا پیشگیری می نمایند؟

به گزارش خبرنگاران، دکتر زهرا عبداللهی با اشاره به تغذیه مناسب برای پیشگیری از بیماری هایی مانند کروناویروس گفت: اگر تغذیه درست باشد و تنوع و تعادل در آن رعایت گردد، سیستم ایمنی بدن تقویت شده و بنابراین برای پیشگیری از همه بیماری ها و نه فقط کرونا، مناسب است. بنابراین مردم باید به تغذیه خود توجه نمایند. این یک اصل علمی ثابت شده است.

وی اضافه کرد: باید توجه کرد در اینکه گفته می گردد بعضی مواد غذایی مانند سیر، زنجبیل یا مکمل ها برای پیشگیری از بیماری هایی چون کرونا موثرند، هیچ شواهد علمی و اثبات شده ای وجود ندارد، اما اگر مردم تنوع و تعادل را در تغذیه روزانه خود حفظ نمایند، بسیار مفید است؛ به طوری که سبزی ها و میوه ها را هر روز در برنامه غذایی داشته باشند. زیرا سبزی و میوه منبع ویتامین C است که به تقویت سیستم ایمنی یاری می نماید.

وی با بیان اینکه اصلا نیازی به مصرف مکمل ها نیست، گفت: باید توجه کرد که مصرف انواع منابع غذایی مانند همه سبزی ها و میوه های تازه حاوی ویتامین C، به تقویت سیستم ایمنی یاری می نماید. همچنین مصرف انواع منابع غذایی که حاوی بتاکاروتن یا ویتامین A هستند، مانند هویج، کدو حلوایی، شیر و لبنیات، سبزی های زرد، قرمز، نارنجی و سبز تیره که این مواد مغذی را دارند، به تقویت سیستم ایمنی بدن یاری خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 795

به "سیر و زنجبیل از کرونا پیشگیری می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیر و زنجبیل از کرونا پیشگیری می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید