طالبان: دولت بایدن به توافقنامه قطر پایبند باشد

به گزارش مجله تور مالزی، درحالیکه دولت جدید آمریکا به بازنگری توافقنامه با طالبان تاکید نموده است، سخنگوی این گروه از بایدن خواست تا به این توافقنامه پایبند باشد.

طالبان: دولت بایدن به توافقنامه قطر پایبند باشد

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، محمد نعیم سخنگوی تیم مذاکره کننده طالبان در واکنش به اعلام دولت بایدن برای آنالیز توافقنامه قطر گفت که این گروه به همه مفاد توافقنامه متعهد بوده و از آن تخطی ننموده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی با تاکید بر اینکه توافقنامه قطر تنها راه چاره بحران افغانستان است، اضافه کرد: ما بار دیگر اظهار می داریم که اجرای همه بندهای توافقنامه برای همه طرف ها بهتر است.

نعیم به رادیو آزادی گفت: ما به تعهدات خودمان در توافقنامه ملتزم هستیم و از طرف مقابل هم می خواهیم که به تعهدات خویش که پایبند باشد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جیک سالیوان مشاور امنیت آمریکا و آنتونی بلینکن سرپرست وزارت خارجه بایدن پیش از این تاکید نموده بود که توافقنامه قطر مورد آنالیز قرار خواهد گرفت تا میزان پایبندی طالبان به توافق تعیین گردد.

بلینکن همچنین تاکید نمود که واشنگتن برای جلوگیری از تجدید حیات تروریسم در افغانستان باید شماری از نیروها را در این کشور حفظ کند.

عبدالله خنجانی معاون وزارت دولت در امور صلح نیز با استقبال از آنالیز توافقنامه قطر توسط دولت بایدن گفت که این ارزیابی باید مبتنی بر خواسته های مردم افغانستان که خاتمه فوری خشونت ها، رسیدن به یک صلح عادلانه و پایدار در افغانستان است، صورت بگیرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1449

به "طالبان: دولت بایدن به توافقنامه قطر پایبند باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان: دولت بایدن به توافقنامه قطر پایبند باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید