فاز اول توافق تجاری چین و آمریکا

به گزارش مجله تور مالزی، چین و آمریکا آدینه شب اعلام کردند که به توافق فاز اول تجاری دست پیدا نموده اند که شامل معافیت های تعرفه ای، افزایش خریدهای کشاورزی و تغییرات ساختاری در خصوص دارایی های معنوی و مسائل تکنولوژی است.

فاز اول توافق تجاری چین و آمریکا

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش سی ان بی سی، ترامپ با اشاره به اینکه این توافقی بسیار بزرگ و عالی است، گفت: تعرفه هایی که قرار بود از روز یکشنبه اجرایی شوند، لغو خواهند شد.

برخلاف آنچه اولویت چین در این مذاکرات اعلام شده بود، ترامپ گفت که تعرفه های 25 درصدی بر 250 میلیارد دلار واردات چین پابرجا خواهند ماند. بااین حال اعلام شد که تعرفه های موجود برای 120 میلیارد دلار از واردات چین به 7.5 درصد کاهش می یابد.

همچنین طبق گفته معاون وزیر تجارت چین، لیائو مین، این کشور در نظر دارد تعرفه های تلافی جویانه بر کالاهای آمریکایی که قرار بود از این یکشنبه اجرایی شوند را لغو کند.

از سوی دیگر قرار است چین خریدهای کشاورزی خود از آمریکا را به شدت افزایش دهد، هرچند مقدار این افزایش هنوز اعلام نشده است.

نماینده تجاری آمریکا، رابرت لایتایزر، خاطرنشان کرد آمریکا و چین در نظر دارند این توافق را در ماه ژانویه در واشنگتن امضا نمایند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 4 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 542

به "فاز اول توافق تجاری چین و آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاز اول توافق تجاری چین و آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید