قیمت نفت سال جاری میلادی 80 دلاری می شود

به گزارش مجله تور مالزی، شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان برآورد کرد که قیمت نفت در سال 2021 به 80 دلار برای هر بشکه می رسد.

قیمت نفت سال جاری میلادی 80 دلاری می شود

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، به نقل از بلومبرگ، شرکت دولتی نفت آذربایجان (سوکار) پیش بینی کرد که سال جاری قیمت نفت به 80 دلار برای هر بشکه می رسد، زیرا تقاضا دوباره افزایش می یابد و تولیدکنندگان نمی توانند بلافاصله با عرضه کافی جوابگوی آن باشند.

هیال احمدزاده، مدیر ارشد بازرگانی سوکار در این باره گفت: ذخیره سازی های مازاد نفت که سال 2020 و در پی همه گیری ویروس کرونا ایجاد شد تا تابستان به طور کامل کاهش می یابد. این در حالی است که افزایش سرسام آور قیمت های فولاد مورد استفاده در لوله ها، چاه ها و اتصالات و هزینه بالای سرمایه برای تولیدکنندگان با وجود بهبود تقاضا سبب محدود شدن قابل توجه عرضه از سوی صنعت تضعیف شده می شود.

وی شرح داد: جای تعجب نخواهد بود که قیمت نفت در تابستان یا پیش از انتها سال جاری میلادی به 80 دلار برای هر بشکه و پیش از انتها سال یا در 18 تا 24 ماه آینده به بالای 100 دلار برای هر بشکه برسد.

سوکار با این برآورد افزایش قیمت نفت و فرآورده های نفتی، به رقیب خود یعنی شرکت بزرگ تجارت کالای ترافیگورا پیوست.

احمدزاده افزود: سوکار تا به امروز قمدار نفتی را که در زمان بحران کرونا ذخیره سازی کرده بود (یعنی حدود 15 میلیون بشکه) فروخته است.

مدیر ارشد بازرگانی سوکار گفت: انتظار دارد سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) کاهش تولید نفت خود را تسهیل کنند و به زودی به ظرفیت کامل عرضه نفت خام خود بازشود.

احمدزاده شرح داد: حتی در این صورت هم عرضه نفت کافی نخواهد بود.

وی گفت: این نگرانی وجود دارد که حتی با بازگشت تولید عربستان و تگزاس در 12 ماه آینده با کمبود عرضه روبه رو شویم، این مسئله قیمت را بسیار سریع بالا می برد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1450

به "قیمت نفت سال جاری میلادی 80 دلاری می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت نفت سال جاری میلادی 80 دلاری می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید