مؤسسه بهداشت جهانی هاروارد؛ واکنش آمریکا به شیوع کرونا فاجعه بود

به گزارش مجله تور مالزی، رئیس مؤسسه بهداشت جهانی در دانشگاه هاروارد می گوید واکنش دولت آمریکا به شیوع ویروس جدید کرونا و مقابله با آن بسیار بدتر از دیگر کشورها بوده است.

مؤسسه بهداشت جهانی هاروارد؛ واکنش آمریکا به شیوع کرونا فاجعه بود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، علی رغم تلاش های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای مخفی کاری درباره آمار مبتلایان به ویروس کووید19 و کوچک نمایی شیوع این ویروس در ایالات متحده، مسئولان بهداشتی و درمانی این کشور در حال شفاف سازی و ارائه اخبار واقعی از داخل آمریکا هستند.

به نوشته وبگاه شبکه رادیو ملی آمریکا، آشیش جآ رئیس مؤسسه بهداشت جهانی در دانشگاه هاروارد با بیان اینکه واکنش ها به طغیان ویروس کرونا در جهان بسیار متفاوت بوده، گفت: برخی کشورها بسیار تهاجمی عمل کرده و واقعا کار خوبی انجام دادند. برخی کشورها هم بی خیال بودند و شدیداً از آن ضربه خوردند.

جآ در پاسخ به سوالی درباره اینکه واکنش آمریکا چگونه بوده، توضیح داد: واکنش ما بسیار بسیار بدتر تقریبا هر کشور دیگری بوده که به [کرونا] مبتلا شد.

وی با به کار بردن واژه هایی مانند بهت آور، مفتضحانه و دیوانه کننده برای توصیف واکنش بد آمریکا به شیوع این ویروس، گفت: واقعا آن را درک نمی کنم. من هنوز نمی فهمم که ما چرا آزمایش گسترده [ابتلا به کرونا] نداریم. ویتنام! همین ویتنام تعداد بیشتری از مردمش را در مقایسه با آمریکا آزمایش کرده است.

رئیس مؤسسه بهداشت جهانی دانشگاه هاروارد ضمن بیان اینکه تأخیر دولت در انجام آزمایش های ابتلا به کرونا کاملاً واکنش آمریکا به این بحران را مختل کرده، اضافه کرد: بدون آزمایش، شما نمی دانید که این عفونت چقدر گسترده است. شما نمی توانید مردم را قرنطینه کنید. هیچ کاری نمی توانید انجام دهید.

جآ ادامه داد: آنگاه، با انتخاب های متفاوتی روبرو شدیم. مجبور شدیم مدارس، مراسم ها و همه چیز را تعطیل کنیم... واکنش بد [دولت] فدرال برای من بهت آور بود.

وی تلویحاً آمار ارائه شده از سوی دولت آمریکا درباره تعداد مبتلایان و فوتی ها بر اثر کرونا را رد کرده و گفت موارد واقعی احتمالا پنج یا ده برابر چیزی است که تشخیص داده شده و شیوع این ویروس در آمریکا به گسترش ادامه خواهد داد.

پیش از این ایمی اکتون رئیس مرکز بهداشت و درمان ایالت اوهایو اعتراف کرده بود تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این ایالت احتمالا از 100 هزار نفر هم بیشتر است که این خود 1 در صد از کل ساکنین این ایالت را تشکیل می دهد. (جزئیات بیشتر)

در حال حاضر بر اساس آمارهای رسمی، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به 1636 نفر رسیده که از این تعداد 40 نفر جان خود را از دست داده اند.

شامگاه پنجشنبه نیز کاخ سفید به مقام های زیر مجموعه وزارت بهداشت آمریکا دستور داده جلساتی که درباره ویروس کووید19 برگزار می شود را محرمانه تلقی کنند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 830

به "مؤسسه بهداشت جهانی هاروارد؛ واکنش آمریکا به شیوع کرونا فاجعه بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مؤسسه بهداشت جهانی هاروارد؛ واکنش آمریکا به شیوع کرونا فاجعه بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید