مقاله: امپدانس هدفون، راهنمای خرید هدفون، حداکثر قدرت ورودی هدفون، امپدانس صوتی

به گزارش مجله تور مالزی، هر چه امپدانس بیشتر باشد انرژی بیشتری برای رسیدن به یک خروجی صدای مناسب از هدفون احتیاج است. در نتیجه هدفون هایی با امپدانس پایین برای دستگاه هایی با توان الکتریکی پایین مانند تلفن های همراه مناسب هستند. این هدفون ها با میزان توان الکتریکی دریافتی از این دستگاه ها می توانند به حداکثر ولوم خود برسند. در این محدوده بیشتر هدفون ها چه داخل گوش چه روی گوش، امپدانسی 16 یا 32 اهمی دارند. البته با بیشتر شدن ظرفیت باتری های تلفن های هوشمند امپدانس هدفون ها هم افزایش پیدا کرد. برای نمونه هدفون SHQ1000 فیلیپس امپدانسی معادل 16 اهم دارد اما مدل جدیدتر و جایگزین آن مدل SHQ1200 امپدانسی 32 اهمی دارد، در حالی که هر دو هدفون سطح فشار صدایی معادل 110 دسی بل ارائه می دهند.

مقاله: امپدانس هدفون، راهنمای خرید هدفون، حداکثر قدرت ورودی هدفون، امپدانس صوتی

اگر نگاهی به سطح فشار صدای نامی هدفون های مشابه با امپدانس های متفاوت بیندازید، متوجه خواهید شد این اندازه یکسان است. این به این معنی است که توان الکتریکی متفاوتی برای رسیدن به یک سطح فشار تعیین ضروری است.

یکی از مناسب ترین راه ها برای بهره بردن از حداکثر کیفیت یک هدفون در هنگام استفاده از تلفن همراه استفاده از آمپلی فایرهای قابل حمل است. با استفاده از آمپلی فایر ها می توان هدفون های با امپدانس بالاتر را به تلفن متصل کرد یا حتی حداکثر کیفیت صدا را از هدفونی 32 اهمی شنید. در ساده ترین حالت حجم صدایی خروجی از آمپلی فایر تفاوت محسوسی با خروجی عادی از یک تلفن همراه دارد.

پایه ای ترین وظیفه یک هدفون تبدیل سیگنال الکتریکی رسیده به فشار صدایی است. اندازه واحدی که هدفون پیروز به این کار می گردد با سطح فشار صدا یا SPL تعریف می گردد. این اندازه که با واحد دسی بل تعیین می گردد نشان دهنده فشار صدای فراوری شده هنگامی است که 1 میلی وات توان الکتریکی برای هدفون تامین شده است.

منبع مقاله: امپدانس هدفون، راهنمای خرید هدفون، حداکثر قدرت ورودی هدفون، امپدانس صوتی

انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1667

به "مقاله: امپدانس هدفون، راهنمای خرید هدفون، حداکثر قدرت ورودی هدفون، امپدانس صوتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: امپدانس هدفون، راهنمای خرید هدفون، حداکثر قدرت ورودی هدفون، امپدانس صوتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید