پیش بینی بورس امروز، حرکت بازار به سمت تعادل؟

به گزارش مجله تور مالزی، خبرنگاران : در حالی که در روز پایانی بازار سهام بسیاری معتقدند اخبار در این روزها تعیین کننده شده اند و هر خبری که منتشر میشود با خود موجی از تغییر را در بازار به دنبال دارد.

پیش بینی بورس امروز، حرکت بازار به سمت تعادل؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از دنیای بورس، آخرین روز کاری این هفته، آخرین روز فعالیت بورس در مردادماه داغ و سوزان است. در ابتدای این هفته شاخص کل در مرز یک میلیون و 975 هزار واحد بود و حالا در آخرین روز این هفته، باید 150 هزار واحد پایین تر کار خود را شروع کند. با توجه فاصله 150 هزار واحدی، سهامداران این هفته را با زیان پشت سر خواهند گذاشت.

نکته مهم تر آن که در ابتدای این ماه نیز شاخص کل در محدوده یک میلیون و 925 هزار واحد قرار داشت و در نتیجه برآیند سرمایه گذاری در بازار سرمایه در مردادماه نیز منفی خواهد بود. اعداد و ارقامی که شاخص کل به ثبت رسانده است، نشان می دهد در سال 99 ابتدا سه ماه طوفانی را پشت سر گذاشتیم ولی بعد از آن بازار وارد یک دوره زمانی خنثی شده است؛ به نحوی که نتوانسته قله های جدیدی را تثبیت کرده و در سوی مقابل هنگام ریزش های سنگین، با حمایت هایی همراه شده است.

بازاری که تحلیل نمی پذیرد!

بازار طی این هفته بیشتر نشانه هایی از ترس سهامداران داشت و با دیدن عرضه حقوقی ها در محدوده های مثبت یا حتی عرضه صف خریدها، آنها نیز سفارش فروش سهام خود را ثبت کردند و اگر دیدند صف فروش ها جمع می شود، دوباره در سمت خرید می نشستند. در این شرایط هیجانی، امکان تحلیل بازار میسر نیست و برای آنکه بتوانیم شرایط بازار را بهتر درک کنیم، باید مدتی صبر کرده و تنها نظاره گر باشیم تا عطش خرید و فروشهای بی مورد فروکش کند و عیار سهام مشخص شود.

در سال 99 به کرات روزهایی را دیدیم که شرکت های زیان ده که شرایط بنیادی مطلوبی نداشتند، در صف خریدها طولانی مدت قفل شده و قیمت هر سهم آنها چندین برابر شد. در این چند هفته اخیر نیز به دفعات شرکت هایی با پتانسیل سودآوری بالا را دیده ایم که به خاطر شرایط هیجانی بازار و جو بی اعتمادی به تصمیمات دولت، با صف فروش چند صد میلیون سهمی روبرو شده و در همین مردادماه بیش از 30 درصد اصلاح قیمت را تجربه کردند.

در نتیجه نه صف خریدهای آن زمان را باید ملاک قرار دهیم، نه صف فروش های این روزها را. امروز نیز روال روز گذشته دنبال خواهد شد، نمادهای لیدر با حجم بالای عرضه روبرو شده و ممکن است حتی صف فروش های طویلی برای آنها تشکیل شود. اما با گذشت یکی دو ساعت از شروع معاملات، می توان انتظار داشت بازار به سمت تعادل حرکت کند.

نکته بازار | دنیای اقتصاد نوشت: ابهام اطلاعاتی که بر بازار حاکم است باعث شده رفتار سرمایه گذاران هیجانی دنبال شود. در روز گذشته جو بازار متاثر از خبر باز شدن پتروشیمی ها در تایم دوم بازار باعث شد سهم های تایم اول با فشار فروش روبرو شوند و تشکیل صف در بعضی از سهام را به دنبال داشت. همچنین محدودیت 5 درصدی صندوق های درآمد ثابت برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه و عرضه سهام خود به عنوان یک محدودیت یکی ازدلایل عرضه های زیاد در بازارگذشته بود؛ اما نکته مهم که می توان به آن اشاره کرد تقاضا در سهام بنیادی است که گزارش های مناسبی داشته اند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1122

به "پیش بینی بورس امروز، حرکت بازار به سمت تعادل؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی بورس امروز، حرکت بازار به سمت تعادل؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید