چند تفاوت علائم کرونای دلتا با آنفلوانزا

به گزارش مجله تور مالزی، دبیر انجمن متخصصین عفونی کشور به بیان توضیحاتی در مورد آخرین شرایط شیوع و واکسیناسیون بیماری آنفلوانزا در کشور پرداخت.

چند تفاوت علائم کرونای دلتا با آنفلوانزا

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، به نقل از اندازه، آمیتیس رمضانی در مورد آخرین شرایط شیوع و واکسیناسیون بیماری آنفلوانزا در کشور گفت: تعداد زیادی از افرادی که در گروه های پرخطر قرار دارند، هنوز واکسن آنفلوانزا را دریافت نکرده اند و همچنان توصیه می شود که حداقل گروه های پرخطر این واکسن را تزریق نمایند. می توان گفت طی سال گذشته تقریبا موردی از ابتلا به این بیماری را نداشتیم، اما سال جاری شاهد مواردی از درگیری به آنفلوانزا در نواحی مختلف کشور به ویژه استان مرکزی هستیم.

وی ضمن اشاره به اینکه هنگامی که در کشور با موارد مثبت تایید شده این بیماری روبرو هستیم یعنی ویروس در گردش است، ادامه داد: نکته مهم در این خصوص این است که از آنجایی که در حال حاضر با توجه به شیوع کووید درصورت مشاهده علائم تنفسی اولین تشخیص کرونا است، در مورد افرادی که نتیجه تست PCR آن ها منفی شده باید به آنفلوانزا شک کنیم و این بیماری را برای آن ها مورد توجه قرار دهیم تا ببینیم اندازه شیوع این بیماری در کشور چه قدر است.

دبیر انجمن متخصصین عفونی کشور با بیان اینکه علائم کرونای دلتا بسیار شبیه به آنفلوانزا است و در هر دوی آن ها شاهد تب، گلو درد، سردرد، بدن درد و.. هستیم، اضافه نمود: تنها تفاوتشان این است آنفلوانزا زودتر بهبود پیدا می نماید و کرونا با شدت کمتر و به صورت آرام تر ادامه پیدا می نماید.

این پزشک متخصص با تاکید بر اینکه هنوز هم برای دریافت واکسن آنفلوانزا دیر نیست، اظهار کرد: احتمالا سال جاری ابتلا به آنفلوانزا به نسبت سال گذشته بیشتر است و توصیه می شود افرادی که با علائم تنفسی روبرو هستند و تست PCR آن ها منفی شده است تست آنفلوانزا بدهند البته پزشک معالج با توجه به نوع و شدت علائم و براساس یکسری از مسائل تا حدی توانایی تشخیص این دو بیماری از هم را دارد.

این متخصص بیماری های عفونی شرح داد: البته احتیاج نیست تمام مواردی که جواب تست کرونایشان منفی شده برای انجام آزمایش آنفلوانزا اقدام نمایند، اما مواری که احتمال ابتلا به این بیماری برای آن ها بیشتر مطرح است، بهتر است تست آنفلوانزا بدهند. برای مثال فردی که دچار علائم تنفسی است و در بین اعضای خانواده اش یک بیمار مبتلا به کرونا وجود دارد، حتی اگر نتیجه تست PCR او هم منفی شود باز هم برایش ابتلا به کووید را در نظر می گیریم، اما در مواردی هیچ شواهدی وجود ندارد و هیچکدام از نزدیکان بیمار به کووید دچار نیستند و بیماری رو به بهبودی است، توصیه می شود که برای آنالیز شرایط گردش ویروس آنفلوانزا در کشور تست این بیماری انجام شود.

وی ضمن اشاره به اینکه تا زمانی که موارد ابتلا به آنفلوانزا در کشور شناسایی نشوند، ما نمی توانیم در مورد شرایط این بیماری و اینکه شیوع آن می تواند در ماه های آینده سبب ایجاد مشکل شود یا نه اظهار نظر کنیم و با انجام تست های آزمایشگاهی می توانیم این امر را راحت تر مورد آنالیز قرار دهیم، بیان کرد: شرایط واکسیناسیون آنفلوانزا در کشور تا کنون خوب بوده است، اما انتظار ما بیش از این اندازه است و توصیه می کنیم که تمام افرادی که در گروه خطر قرار دارند، واکسینه شوند.

اخبار گروه سایر رسانه ها صرفا بازنشر اخبار سایت ها و خبرگزاری هاست و خبرنگاران هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

بازگشت به صفحه رسانه ها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 آذر 1400 بروزرسانی: 12 آذر 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1830

به "چند تفاوت علائم کرونای دلتا با آنفلوانزا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند تفاوت علائم کرونای دلتا با آنفلوانزا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید