کارفرمایان پرداخت مطالبات کارگران ایلامی را در اولویت قرار دهند

به گزارش مجله تور مالزی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: کارفرمایان و پیمانکاران استان باید مطالبات معوقه، عیدی و سنوات کارگران را قبل از شروع سال جدید پرداخت کنند.

کارفرمایان پرداخت مطالبات کارگران ایلامی را در اولویت قرار دهند

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، شکراله شیرخانی اظهار کرد: در اجرای تبصره ماده 13 و ماده 37 قانون کار، پرداخت حقوق معوق، عیدی و پاداش سرانجام سال کارگران در آستانه عید نوروز از اولویت های برنامه ریزی شده این اداره است و برای تحقق این مهم از همه ظرفیت ها استفاده می شود.

وی اضافه کرد: امروز کارگر و کارفرما به عنوان شریک اجتماعی دولت بوده و به طور قطع در این شرایط اقتصادی مسائلی برای این قشر بوحود آمده است اما یکی از این اقشار که بیشترین آسیب بر آن وارد می شود، کارگران هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: در این شرایط اقتصادی حقوق فعلی کارگران، کفاف هزینه های ابتدایی آنها نیز نمی شود، پشتوانه آنها همین حقوق و عیدی سرانجام سال است بنابراین ضمن ارج نهادن به تمامی کارفرمایان که مسائل آنان نیز دست کمی از کارگران ندارد اما انتظار می رود نگاهی ویژه به این خادمان تولید و صنعت داشته تا بتوانند به حداقل معیشت و زندگی شان برسند.

شیرخانی ادامه داد: کارفرمایان نسبت به این موضوع اهتمام ویژه داشته و اقدام عاجل به عمل آورند چرا که بی توجهی به این مهم، قامت کارگران را خم کرده و عزت آن ها را نشانه خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: با کسانیکه حقوق و مطالبات کارگران را نادیده می گیرند با استفاده از اهرم های قانونی برخورد قاطع می شود.

بیش از 60 هزار کارگر در استان ایلام مشمول قانون کار هستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 812

به "کارفرمایان پرداخت مطالبات کارگران ایلامی را در اولویت قرار دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارفرمایان پرداخت مطالبات کارگران ایلامی را در اولویت قرار دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید