گزارش تازه آژانس درباره غنی سازی ایران

به گزارش مجله تور مالزی، ایرنا نوشت:آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهار داشت که ایران تقریبا آمادگی ها برای آغاز غنی سازی اورانیوم 60 درصد را در نطنز کامل نموده است.

گزارش تازه آژانس درباره غنی سازی ایران

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از آژانس بین المللی انرژی اتمی، ایران میخواهد یکهزار و 24 سانتریفیوژ نسل اول را به ظرفیت موجود خود اضافه کند.

بر اساس بیانیه دیده بان هسته ای تحت نظارت سازمان ملل، آژانس انرژی اتمی امروز تایید کرد که ایران تقریبا آمادگی ها برای شروع فراوری اورانیوم غنی شده تا 60 درصد در تاسیسات هسته ای نطنز را کامل نموده است.

خبرگزاری رویترز امروز ادعا کرد به گزارشی دست یافته مبنی بر اینکه بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز از تاسیسات هسته ای نطنز بازدید نموده اند.

در بیانیه ادعایی آژانس آمده است: بازرسان آژانس به فعالیت های نظارتی و راستی آزمایی در ایران ادامه داده و امروز هم در مرکز غنی سازی نطنز بودند.

همچنین سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای کشورمان از شروع غنی سازی 60 درصدی اطلاع داد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه سه شنبه در نامه ای به رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام نمود که غنی سازی 60 درصدی را شروع می نماید.

عراقچی همچنین اضافه کرد: یک هزار سانتریفیوژ دیگر با 50 درصد ظرفیت بیشتر به ماشین های موجود در نطنز، علاوه بر جایگزینی ماشین های صدمه دیده، اضافه می گردد.

وی به خرابکاری در تاسیسات نطنز اشاره نمود و گفت: یکهزار سانتریفیوژی که در نطنز نصب خواهد شد فارغ از پنج هزار و 60 سانتریفیوژ موجود است که احتمال صدمه دیدن تعدادی از آنها وجود دارد که البته جایگزین خواهند شد.

23311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 18 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1545

به "گزارش تازه آژانس درباره غنی سازی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش تازه آژانس درباره غنی سازی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید