آیا کامپیوتر بدون کارت گرافیک کار میکند ؟

به گزارش مجله تور مالزی، اگر بخواهیم مستقیما پاسخ این سوال را بدهیم، باید بگوییم بله شما می توانید در موقعیت هایی از کامپیوتر خود بدون کارت گرافیک بهره ببرید. تمام کامپیوترهای خانگی کارت گرافیکی گسسته دارند یا هسته ای ویدئویی یکپارچه در مادربرد وجود دارد که جایگزین آن خواهد شد. چند نوع کارت گرافیک داریم؟ نوع اختصاصی چیست؟ این قطعه در نوع یکپارچه کدام است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا موارد ذکر شده را پاسخ دهیم. برای آنالیز قیمت کارت گرافیک، آنالیز انواع پردازنده و اطلاعات کامل در خصوص آنها و به فروشگاه اینترنتی بروزکالا مراجعه فرمایید.

آیا کامپیوتر بدون کارت گرافیک کار میکند ؟

کارت گرافیگ از بروزکالا

این قطعه در واقع تصویری که از مانیتور دیده می گردد را فراوری می نماید. کارت گرافیک مسئولیت فراوری تصویر را برای دستگاه شما خواهد داشت. هرچه این قطعه در کامپیوتر شما بهتر و مطلوب تر باشد، تصویری دریافتی از صفحه نمایش باکیفیت تر خواهد بود. معمولا افرادی که با ادیت و ویرایش فیلم سر و کار دارند و البته گیمرها به کیفیت بالای تصویر اهمیت می دهند.

کارت گرافیک اختصاصی

اگر برای آنالیز قیمت کارت گرافیک اقدام نموده باشید، نام اختصاصی را نیز شنیده اید. این قطعه در واقع یک جز جداگانه در اختیار کاربر است. یعنی کاربر می تواند بدون تاثیرگذاری آن را از کامپیوتر شخصی خود جدا کند. این کارت گرافیک گسسته هم دارای حافظه مخصوص خودش است و هم مجهز به پردازنده گرافیکی می باشد. در حقیقت سرعت آن از رم بیشتر است و برای پردازش تصویر عملیاتی پیچیده انجام می دهد. نکته اینجا است که سرعتش از کارت گرافیک یکپارچه بیشتر است؛ اصلا به همین علت است که برای گیم از آن استفاده می گردد. گیمرها و افرادی که کارهای حرفه ای با نرم افزارهای گرافیکی انجام می دهند، برای اینکه سرعت بالایی در پردازش تصویر داشته باشند به این نوع کارت گرافیک نیاز دارند.

کارت گرافیک یکپارچه

این نوع غالبا به شکل تراشه هایی روی مادربرد و یا پردازنده قرار می گیرد. جالب است بدانید که این مدل از پردازنده مرکزی کامپیوتر شما به عنوان پردازنده گرافیکی و از رم آن به عنوان حافظه استفاده می نماید. از آنجا که تراشه ها روی مادربرد و یا پردازنده تعبیه شده اند، تعویض آن ممکن نخواهد بود. این قطعه قیمت پایینی نیز دارد. علاوه بر آن گرمای کمی فراوری می نماید و مصرف برق کمی نیز دارد. درست است که این کارت گرافیک نیازهای شما برای انجام امور اداری، خانگی، وبگردی، پخش ویدئو را برآورده می نماید اما برای اجرای نرم افزارهای سنگین مانند بازی با جزئیات گرافیکی بالا یا انجام تدوین سه بعدی مناسب نمی باشد. برای تهیه و استعلام قیمت مادربرد از بروزکالا به این فروشگاه اینترنتی مراجعه نمایید.

به کارت گرافیک نیاز دارم؟

حالا که این قطعه را می شناسید ممکن است هنوز برایتان جای سوال باشد که آیا به این قطعه در رایانه خود نیاز دارید یا خیر. ابتدا باید آنالیز کنید که کارت گرافیکی که در حال حاضدر در کامپیوتر شما است و با آن کار می کنید مناسب نیست؟ معمولا اشخاص برای بازی و یا انجام امور ویرایش فیلم، کارت گرافیک اختصاصی تهیه می نمایند. البته این قطعه برای ویرایش عکس و فعالیت های گرافیکی نیز عملکرد مناسب و مطلوبی خواهد داشت. پس اگر شما از آن دسته افرادی هستید که با سیستم خود این فعالیت ها را انجام می دهید، حتما به این قطعه نیاز خواهید داشت.

یک کارت گرافیک و چند مانیتور؟

بعضی از کاربران این قطعه را برای وصل شدن به چند صفحه نمایش تهیه می نمایند. در حقیقت اگر کارت گرافیک اختصاصی نداشته باشید، اضافه کردن چند مانیتور به یک رایانه کمی خطرناک است. برترین راه برای اینکه از چند مانیتور همزمان بهره ببرید و در عین حال به سیستم خود فشاری وارد نکنید، خرید یک کارت گرافیک اختصاصی می باشد.

ویژگی های کارت گرافیک

ابتدا باید بدانید که برندهای بسیار مطرحی در دنیا این قطعه را فراوری و عرضه می نمایند. هر کدام از این قطعات با هر برندی که باشند ویژگی هایی دارند. قلب هر کارت گرافیک، پردازنده گرافیکی آن GPU است. این پردازنده مسئولیت انجام محاسبات و ترسیمات را بر عهده دارد. حافظه ویدئویی نیز بخشی از این قطعه است که حجم آن بر اساس گیگابایت می باشد. پهنای باند حافظه نیز همان مقدار حافظه ای است که در یک ثانیه پردازنده به آن دسترسی پیدا می نماید.

خرید و انتخاب کارت گرافیک

قیمت کارت های گرافیک تقریبا بالا است اما با توجه به اینکه این قطعه به وسیله کمپانی های مختلفی در سراسر دنیا فراوری می گردد، می توانید آن را با قیمت های پایین تر نیز تهیه کنید. همان طور که در ابتدا نیز گفته شد یک کامپیوتر بدون کارت گرافیک نیز کار خواهد نمود. اما اگر کسب و کار شما با رایانه باشد و یا گیمر باشید و یا حتی با برنامه های سنگین ویدئویی سر و کار داشته باشید، حتما به یک کارت گرافیک با کیفیت نیاز پیدا خواهید کرد که وضوح تصویر بالا و سرعت زیادی به شما بدهد. یعنی شما برای انجام بعضی از امور مانند گیم، ویرایش ویدئو و رندرینگ نیاز به توان گرافیکی بالایی خواهید داشت و باید یک کارت گرافیک مجزا تهیه کنید. کارت های گرافیک را با توجه به نیاز خود از این قطعه از بین میان رده و پرچم دار انتخاب کنید.

برای برقراری تماس با فروشگاه اینترنتی بروزکالا به آدرس www.berozkala.com مراجعه کنید و یا با شماره تلفن 87700781 تماس بگیرید.

منبع: فرارو
انتشار: 29 شهریور 1401 بروزرسانی: 29 شهریور 1401 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 2093

به "آیا کامپیوتر بدون کارت گرافیک کار میکند ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا کامپیوتر بدون کارت گرافیک کار میکند ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید