احداث و راه اندازی آکواریوم دریایی واسکله های گردشگری در بندر بوشهر

به گزارش مجله تور مالزی، با راه اندازی و احداث آکواریوم دریایی با گونه های بومی خلیج فارس اسکله های گردشگری می توان میزان ورود گردشگران داخلی و خارجی در منطقه را افزایش داد.

احداث و راه اندازی آکواریوم دریایی واسکله های گردشگری در بندر بوشهر

فرهاد قلی نژاد، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، با تاکید بر تشکیل کمیته تخصصی محیط زیست شورای شهر بوشهر بیان نمود که احداث اسکله های گردشگری طبق قوانین زیست محیطی، ایجاد مدرسه طبیعت و احداث آکواریوم دریایی با گونه های بومی خلیج فارس مورد توجه قرار گرفته است.

فرهاد قلی نژاد تشکیل کمیته تخصصی محیط زیست در شورای اسلامی بندر بوشهر را با توجه به شرایط اقلیمی فرهنگی اجتماعی و تاریخچه منطقه ها حفاظت شده بوشهر امری مهم و راهگشا برشمرد و اضافه کرد مردم نجیب استان بوشهر لایق سالم ترین، زیباترین و دوست داشتنی ترین محیط برای زندگی هستند.

وی توضیح داد:

اگر در همه شهرستان های استان توجه ویژه تری به ظرفیت های موجود گردد، شاهد تغییرات سریع و قابل مشاهده تری خواهیم بود که آرامش بیش از پیش مردم و قرار گرفتن در یک محیط دوست داشتنی و دلخواه نتیجه آن است.

فرهاد قلی نژاد اضافه کرد که تضمین کننده زندگی، بهداشت روانی و سلامت جامعه توجه به محیط زیست و اجرای استانداردهای مرتبط با آن است و بدون شک وظیفه همگانی برای تمام مردم و سازمان ها پرداختن به امر آموزش محیط زیست و رعایت مسائل مرتبط با آن است.

وی از اولویت های شهر بوشهر فضای سبز شهری و احداث کمربند سبز شهری دانست و ضمن اشاره به اینکه سرانه فضای سبز با استفاده از گونه های بومی باید افزایش یابد، بر احداث و ایجاد باغ های گیاه شناسی، آموزش ایجاد و توسعه فضای سبز، حفظ و نگهداری آن تاکید نمود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر به استعداد و ظرفیت حوزه گردشگری در بوشهر اشاره نمود و اضافه کرد:

می توان ساماندهی باغ پرندگان، احداث آکواریوم دریایی با گونه های بومی خلیج فارس، احداث اسکله های گردشگری طبق قوانین زیست محیطی، ایجاد مدرسه طبیعت، ایجاد و احداث باغ های گیاه شناسی، باغ گیاه شناسی خلیج-عمانی را با انجام آنالیز های کارشناسانه و دقیق در دستور کار قرار داد.

منبع: کجارو / تسنیم
انتشار: 1 فروردین 1401 بروزرسانی: 1 فروردین 1401 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1947

به "احداث و راه اندازی آکواریوم دریایی واسکله های گردشگری در بندر بوشهر" امتیاز دهید

1 کاربر به "احداث و راه اندازی آکواریوم دریایی واسکله های گردشگری در بندر بوشهر" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث و راه اندازی آکواریوم دریایی واسکله های گردشگری در بندر بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید