حال و روز متفاوت برانکو و شفر ، یکی محبوب، یکی بحران زده

به گزارش مجله تور مالزی، شفر و برانکو.یکی احتیاج به پیروزی دارد و آن یکی با خیالی آسوده تر برنامه هایش را برای موفقیت دنبال می نماید.کدام موفق می گردد؟برانکوی محبوب یا شفر که این روزها بخش زیادی از طرفداران را مقابل خود می بیند؟

حال و روز متفاوت برانکو و شفر ، یکی محبوب، یکی بحران زده

به گزارش خبرنگاران ،امیر اسدی،برانکو- شفر، کدام شهرآورد را می برد؟ نه کسی می تواند پیش بینی کند و نه با قاطعیت بگوید کدام تیم با 3 امتیاز از زمین خارج می گردد. شهرآورد است و هزار و یک اتفاق که پیش بینی نمی گردد اما رخ می دهد. برای همین، شرایط دو تیم در جدول رده بندی و همچنین وجود نیروی انسانی مجرب نمی تواند ملاک موفقیت باشد. فقط می توانیم به آنالیز آماری بسنده کنیم، اعدادی که نشان می دهد برانکو و شفر، رو در رو و پنجه در پنجه چه نتایجی به دست آورده و کدام یک موفق تر بوده اند.

نخستین بار، شفر و برانکو در فصل 2000-1999 بوندس لیگای دو در آلمان مقابل هم قرار گرفتند. در دو نیمکت متفاوت، شفر سرمربی بوریسیا برلین بود و برانکو نیز راهنمایی هانوفر را در اختیار داشت. بازی رفت دو تیم در خانه هانوفر با نتیجه 3 بر 2 به سود بوریسیا برلین به خاتمه رسید. نتیجه ای که انتقاد هواداران هانوفر را در پی داشت. بخصوص که این تیم میزبان بود و بازیکنان مشهورتری در ترکیب خود داشت.

هواداران هانوفر از آن روز تا اواسط نیم فصل دوم چشم انتظارتقابل دوباره با بوریسیا برلین نشستند تا برانکو این شکست خانگی را برای شان جبران کند. اتفاقی که هرگز رخ نداد و این بار هم تیم شفر توانست هانوفر را با نتیجه 2 بر یک شکست بدهد. این دو مربی بعد از حدود 17 سال، در ایران به هم رسیدند. این بار روی نیمکت دو تیم هوادار. استقلال و پرسپولیس.

شفر در حالی راهنمایی استقلال را بر عهده گرفت که تیم در شرایط بحرانی قرار داشت. بحرانی تر از آن چیزی که مربی آلمانی، قبل از حضور در ایران تصورش را می کرد. همین بهترین بهانه برای برانکو و پرسپولیس بود تا در شهرآورد رفت به پیروزی برسند. شفر اما برای بازی برگشت برنامه های ویژه ای داشت تا شکست دور رفت را جبران کند. همین اتفاق هم افتاد. استقلال توانست در یک بازی زیبا و جذاب، با تک گل وریا غفوری پرسپولیس را از پیش رو بردارد و انتقام بازی رفت را بگیرد.

برانکو و شفر در آستانه پنجمین رویارویی هستند. یکی در بهترین شرایط ممکن و دیگری در وضعیتی بحرانی. حال و روز این دو مربی کاملا متفاوت است. برانکو ایوانکوویچ محبوب هواداران پرسپولیس است، بخصوص بعد از برد ویژه ای که مقابل الدحیل در تهران به دست آورد و البته تعویضی طلایی که منجر به پیروزی مقابل سپیدرود شد. در فضای مجازی، هواداران پرسپولیس از برانکو انتظار دیگری ندارند. از نظر آن ها برانکو به قدری خوب نتیجه گرفته که اگر تا خاتمه فصل هم با پرسپولیس به موفقیتی نرسد، به اندازه سر سوزن هم از محبوبیتش کم نخواهد شد.

یکی از کاربران فضای مجازی، بعد از برد لحظات خاتمهی پرسپولیس مقابل سپدرود نوشت: برانکو دیگر باید چکار کند که به او اعتماد کنیم؟ این هم یک تعویض طلایی و یک برد دیگر، بعد از پیروزی جذاب مقابل الدحیل. او اگر هر نتیجه ای را رقم بزند، اندکی از اطمینان ما نسبت به او کاسته نخواهد شد.

این شرایط برانکو، در روزهایی است که باید آماده حضور در شهرآورد گردد و البته چند روز بعد بازی با السد را تجربه کند. او در بهترین موقعیت ممکن واقع شده است. هم از نظر محبوبیت و هم نتایجی که با پرسپولیس کسب نموده. درست برخلاف وینفرد شفر که در بحرانی عجیب گرفتار گردیده و برای رهایی از آن، فقط چشم به موفقیت در شهرآورد دوخته است.

شفر حداقل در این فصل هرگز محبوب هواداران استقلال نبوده. از او انتقاد بسیار است، بخصوص بعد از شکست مقابل السد در استادیوم آزادی و سپس حذف از لیگ قهرمانان آسیا. او در لیگ هم آمار ضعیفی از خود بر جا گذاشته و همین باعث گردیده تا سکوهای آبی آنچنان که باید از او حمایت نکنند. بنابراین برای شفر، پیروزی در شهرآورد از نان شب واجب تر است. آمار او در تقابل با برانکو، 3 برد و یک باخت است اما کمتر کسی این عددها را به خاطر می سپارد و موقعیت کنونی را فراموش می نماید.

شفر و برانکو با این شرایط وارد شهرآورد می شوند. یکی احتیاج مبرمی به پیروزی دارد و آن یکی با خیالی آسوده تر برنامه هایش را برای موفقیت دنبال می نماید. باید ببینیم کدام موفق می گردد؟ برانکوی محبوب یا شفر که این روزها بخش زیادی از هواداران استقلال را مقابل خود می بیند؟

12

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 4 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 54

به "حال و روز متفاوت برانکو و شفر ، یکی محبوب، یکی بحران زده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حال و روز متفاوت برانکو و شفر ، یکی محبوب، یکی بحران زده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید