زیباترین کتابخانه های دنیا در کجا قرار دارند؟

به گزارش مجله تور مالزی، خبرنگاران/ بدنبال آخرین خبرهای بدست رسیده، این سوال مطرح می گردد که زیباترین کتابخانه های دنیا در کجا قرار دارند؟

زیباترین کتابخانه های دنیا در کجا قرار دارند؟

بیبلیوتکا دو کنونتو د مارفا (پرتغال)

کاخ ملی مافرا در سال 1771 به وسیله مانوئل کتانو دو سوسا معمار دربار سلطنتی ساخته شد تا به عنوان موزه از آن استفاده گردد. نور طبیعی از پنجره های متعدد به داخل این بنا راه پیدا می نماید و این باعث می گردد که کف مرمر خاکستری و سفید آن که با طرح گل رز تزئین شده است، در طول روز بدرخشد. پاپ در سال 1745 به کمیسیون سلطنتی اجازه داد که کتابهای ممنوعه را که بخشی از 35هزار مجموعه به جامانده هستند، در کاخ ملی مافرا قرار بدهند و در این بنا از آنها نگهداری نمایند.

کتابخانه ملی چین در پکن

کتابخانه ملی چین که در سال 1909 به وسیله دولت سلسله چینگ تاسیس شده است، مجموعه ای از بیش از 37 اثر تاریخی از جمله بزرگترین مجموعه آثار ادبی چین در دنیا را گردآوری نموده است. دانش آموزان، محققان و دوستداران کتاب از سراسر دنیا از بخش های مختلف کتابخانه ملی چین استفاده می نمایند.

ساختمان استفن شوارتزمن کتابخانه عمومی نیویورک

دو شیر مرمر نگهبان ساختمان استیفن شوارتزمن هستند و از بازدیدنمایندگان این ساختمان استقبال می نمایند. ایده اولیه ساخت این بنا در سال 1895 مطرح شد. در آن موقع ادغام کتابخانه های Astor (آستور) و Lenox (لنوکس) بنیانگذاران کتابخانه عمومی نیویورک را به فکر ایجاد مؤسسه عظیمی برای رقابت با پاریس و لندن انداخت. براساس مقاله زیباترین کتابخانه های دنیا در کجا قرار دارند؟ باید بدانید که ساختمان استیفن شوارتزمن که به وسیله کاره و هاستینگز طراحی شده است، حاوی حدود 15 میلیون جلد کتاب از نسخه های خطی قرون وسطایی و کتیبه های ژاپنی باستان گرفته تا رمان های معاصر و کتاب های طنز است.

کتابخانه ابی سنت گال در سنت گالن

نقشه های اولیه معماری کتابخانه ابی سنت گال نشان می دهند که این مجموعه حدود سال 820 ساخته شده و شکل گرفته است. از آنجا که کاغذ نوشته ها و دست نوشته های علمی قرار گرفته در کتابخانه ابی سنت گال افزایش پیدا کردند، این مجموعه به تالاری با شکوه تبدیل شد.

کتابخانه استار فیلد (starfield) در سئول

کتابخانه استارفیلد تقریبا 50 هزار کتاب و مجله در ژانر های مختلف را در خودش جای داده است. این کتابخانه همیشه رویداد های متعددی چون سخنرانی نویسندگان و نمایشگاه های هنری را برگزار می نماید.

کتابخانه ملی کلمنتینوم در پراگ

با وجود نقاشی های دیواری تزئین شده به وسیله جان هیبل و ستون های مارپیچی غنی از طلا و چوب ماهون، جای تعجب نیست که چرا از کلمنتینوم به عنوان مروارید باروکی پراگ حمایت می گردد. کتابخانه ملی کلمنتینوم ابتدا در سال 1722 افتتاح شد، اما اکنون به عنوان کتابخانه ملی جمهوری چک فعالیت می نماید و دارای بیش از 2000 جلد کتاب ادبی است.

یک پرتره از امپراتور جوزف دوم در بالای سالن کتابخانه ملی کلمنتینوم نشسته است تا یاد و خاطره کار او را در زمینه نگهداری از کتابهای کتابخانه های صومعه منسوخ شده که بسیاری از آنها امروز در سالن کتابخانه ملی کلمنتینوم به جای مانده اند، گرامی بدارد.

کتابخانه شهر اشتوتگارت

سطوح سفید و خطوط واضح و شفاف، فضایی رویایی و آرام را در کتابخانه شهر اشتوتگارت ایجاد می نماید. معماران مستقر در آلمان با الهام از طراحی پانتئون رم کوشش کردند، طبقات 9گانه کتابخانه شهر اشتوتگارت را به شیوه ای طراحی نموده و بسازند که این طبقات در یک هرم وارونه قرار بگیرند.

بیبلیوتکا آلکساندرینا یا کتابخانه آلکساندرینا در اسکندریه

بیبلیوتکا آلکساندرینا که در سال 2002 افتتاح شد، میخواهد روح بزرگترین و جامع ترین کتابخانه دنیا باستان را بازیابی کند. کتابخانه اصلی اسکندریه بزرگترین مجموعه کتاب و نسخ خطی زمان خود را در خود جای داده بود و قبل از اینکه در آتش سوزی سال2000 ویران گردد، به عنوان سرمایه دانش در نظر گرفته میشد. موسسه بیبلیوتکا آلکساندرینا که به وسیله یک موسسه معماری نروژی طراحی شده است، شامل یک اتاق کتابخانه با فضای هشت میلیون کتاب، چهار موزه، چهار گالری هنری، سیاره زمین و آزمایشگاه ترمیم دست نوشته است.

کتابخانه ادمونت ابی در ادمونت

کتابخانه ادمونت ابی نمایشگاه هنر های شگفت انگیزی از سبک باروک را در بخشی از یکی از قدیمی ترین و بزرگترین صومعه های اتریش به نمایش می گذارد و یک مجموعه چشمگیر از 70 هزار جلد کتاب را در خود جای داده است. سالن کتابخانه ادمونت ابی به وسیله جوزف هوبر معمار در سال 1776 ساخته شده است. این سالن با طرح های گل با رنگ های طلایی و سفید تزیین شده است. آثار هنری سقفی کتابخانه ادمونت ابی مراحل مختلف دانش بشری را به تصویر می کشد.

کتابخانه سلطنتی پرتغالی در ریودوژانیرو

کتابخانه سلطنتی پرتغالی بزرگترین و با ارزش ترین مجموعه آثار ادبی پرتغالی را در خارج از پرتغال نزدیک به 400000 نسخه خطی نادر را در اختیار دارد. سه نفر از مهاجران کتابخانه سلطنتی پرتغال را در سال 1822 تأسیس کردند تا آداب و رسوم ادبی و شاهکار های تازه کشورشان را به مردم برزیل معرفی نمایند. در های این کتابخانه در سال 1887 به روی عموم مردم باز شد.

کتابخانه ال اسکوریال اسپانیا

کتابخانه اسپانیایی ال اسکوریال بیش از 40 هزار جلد کتاب را در مجموعه خود جای داده است. این مجموعه در سال 1563 به دستور پادشاه فیلیپ دوم ساخته شد. کتابخانه اسپانیایی ال اسکوریال دربرگیرنده یک صومعه و باغ های متعددی است.

کتابخانه بودلیان انگلستان

کتابخانه بودلیان دانشگاه آکسفورد تعدادی از مشهورترین آثار ادبی را در خودش جای داده است.

منبع: همگردی
انتشار: 12 بهمن 1400 بروزرسانی: 12 بهمن 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1895

به "زیباترین کتابخانه های دنیا در کجا قرار دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین کتابخانه های دنیا در کجا قرار دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید