کاهش شدید زنبور های عسل در آفریقای جنوبی

به گزارش مجله تور مالزی، خبرگزاری خبرنگاران- تعداد زنبور های عسل در آفریقای جنوبی در پی یک بیماری باکتریایی عجیب و فعالیت های انسانی به سرعت کاهش یافته است.

کاهش شدید زنبور های عسل در آفریقای جنوبی

با تور افریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس ژوهانسبورگ را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از رویترز، زنبور ها در حفظ توازن زیست بوم نقش مهمی دارند، اما زنبورداران متوجه شده اند که کلنی های زنبور های محلی به سرعت در حال کاهش است.

ملیسا هریس یک معلم ابتدایی و یک زنبوردار پاره وقت است. او گفت: از سال 2009 یک بیماری باکتریایی که فول برود آمریکایی (American Foulbrood) نامیده می گردد، به زیست بوم آفریقای جنوبی حمله نموده است و 30 تا 35 درصد از کلنی های زنبور های محلی را تحت تاثیر قرار داده است.

بیماری باکتریایی فول برود آمریکایی که لارو پانیباکلیوس (Paenibacillus larvae) عامل آن است، نوعی بیماری است که درمان آن بسیار سخت است. طول قارچ حدود دو تا پنج میکرون و عرض 0/5 تا 0/7 میکرون است و می تواند حرکت کند.

زمانی که زنبور ها به این بیماری آلوده می شوند، کندویی که این زنبور ها در آن زندگی می نمایند، نمی تواند زنبور های نو فراوری کند و در نهایت از بین می رود. برای جلوگیری از آلوده شدن کلنی های دیگر، مردم باید خیلی سریع زنبور های آلوده را بکشند.

هریس گفت: فول برود آمریکایی یک بیماری اسپور (هاگ) است که می تواند یک کلنی زنبور را نابود کند. می تواند آن را به طور کامل از بین ببرد. اسپور ها در کندو ها در حدود 60 سال زنده مانده اند؛ بنابراین زمانی که یک کندو به فول برود آمریکایی آلوده شد، متاسفانه باید خیلی سریع زنبور های آن را کشت یا این که به مدت یک هفته گرسنگی بکشند تا معین گردد که آیا این روش موثر بوده است یا نه. اما به طور کلی اگر این مسئله واقعا، بد بود باید رنبور ها از بین بروند.

انجمن زنبورداری آفریقای جنوبی هم خاطر نشان کرد، احتمالا این ویروس به واسطه حیوانات یا کالا های چوبی دیگر مثل کندو های عسل به این کشور وارد شده است. هریس گفت افراد می توانند از رنگ یک زنبور و یا شکل داخلی لانه زنبوری تشخیص دهند که آیا یک زنبور آلوده شده است یا نه.

هریس تصرح کرد، یک بچه زنبور سالم یک رنگ بیسکویتی زیبا دارد. بچه زنبوری که به فول برود آمریکایی آلوده نشده باشد فرورفتگی ندارد.

علاوه بر این بیماری فاجعه بار، دزدی زنبور ها به دست انسان هم موجب شده است که تعداد کلنی های زنبور ها کاهش یابد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 26 مرداد 1400 بروزرسانی: 26 مرداد 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1714

به "کاهش شدید زنبور های عسل در آفریقای جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش شدید زنبور های عسل در آفریقای جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید