آشنایی با تپه صلیب در لیتوانی

به گزارش مجله تور مالزی، این تپه با استفاده از 100 هزار صلیب پوشیده شده است.تپه صلیب های لیتوانی ،به نوعی نماد این کشور و محلی بین المللی برای زیارت بحساب می آید. سابقه گذاشتن صلیب در این محل به قرن 14 میلادی باز میگردد.

آشنایی با تپه صلیب در لیتوانی
تپه صلیب یک مکان واقعی (درواقع یک مکان زیارتی) در شمال لیتوانی است. روی یک تپه کوچک صد ها هزار صلیب واقع شده است که نماد مسیحیت و یادبود هویت ملی لیتوانی است. منشا دقیق گذاشتن صلیب ها روی تپه معین نیست، اما تصور می گردد که اولین صلیب پس از قیام 1831 روی قلعه تپه دومانتی نهاده شد. طی قرن ها، صلیب ها، صلیب های غول پیکر، با کنده کاری پرتره های لیتوانی، مجسمه های مریم مقدس و هزاران تمثال کوچک و ... به وسیله زائران کاتولیک به این مکان آورده شده است. تخمین زده می گردد که بیش از صد هزار صلیب روی این تپه وجود دارد.

این سایت ابتدا در اوایل قرن چهاردهم نامگذاری شد. در سال های اخیر، این تپه به منبع غرور ملی تبدیل شده است. این اتفاق در سال های 1831 و 1863 افتاد، وقتی قیام های ضد شوروی رخ داد و در طول 50 سال اشغال لیتوانی به وسیله شوروی که با جنگ دنیای دوم شروع شد؛ شوروی سه بار تپه را بولدوزر انداخت و اطراف آن گودالی ایجاد کرد که هیچکس نتواند وارد این مکان گردد. اما مردم همچنان به کاشت صلیب ادامه دادند. در سال 1991 با شروع استقلال لیتوانی، تپه صلیب به یک نماد ملی برای مبارزه برای استقلال تبدیل شد. در آن موقع حدود 35 هزار صلیب با ابعاد مختلف از چند سانتیمتر تا 4 متر روی تپه وجود داشت. امروزه هزاران مسافر و زائر از سراسر دنیا از این تپه بازدید می نمایند.

منبع: سایت برترینها

منبع: راسخون
انتشار: 24 دی 1400 بروزرسانی: 24 دی 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1875

به "آشنایی با تپه صلیب در لیتوانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با تپه صلیب در لیتوانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید