آنالاسکا تحت سیطره عقاب های سرسفید

به گزارش مجله تور مالزی، آنالاسکا (Unalaska) شهر کوچکی در آلاسکا است که هر طرف سر را بچرخانید، شاهد عقاب های سر سفید زیادی خواهید بود که برای خود جولان می دهند.

آنالاسکا تحت سیطره عقاب های سرسفید

جزیره آنلاسکا در بخش جنوبی آلاسکا و انتهای دریای برینگ واقع شده است و با جمعیتی کمتر از 5000 نفر به عنوان بزرگ ترین شهر در جزایر الوشن (Aleutian) محسوب می شود. می توان گفت که این شهر نمونه ای کلاسیک از طبیعتی خیره نماینده در سراسر آلاسکا است و البته عقاب های سرسفید هم را نباید فراموش کنیم.

این پرندگان به همان میزان کبوترهای نیویورک آزاردهنده هستند. اول فکر می کنید که شاید هواپیمایی از فراز آسمان در حال عبور است، ولی بعد متوجه می شوید که این ها عقاب های سرسفید هستند! همانطور که شاید شما در شهرتان با مشکل موش ها در کوچه ها، کبوترها در پیاده روها یا هجوم ملخ ها دست و پنجه نرم کنید، آنالاسکا درگیر مشکل عقاب ها است.

تعداد عقاب ها به حدی است که حتی می توان در یک محدوده کوچک چند کیلومتر مربعی از جزیره شاهد 600 عقاب باشید. دلیل تعداد غیرطبیعی این عده عقاب هم به موقعیت شهر آنالاسکا برمی شود که مکانی عالی برای تهیه غذای این پرندگان است.

اگرچه این پرندگان بخشی از زندگی روزمره ساکنان هستند، اما گاهی اوقات می توانند مسائل بزرگی ایجاد نمایند. این عقاب ها مثل کبوتر، کوچک نیستند و چنگال و نوکی تیز دارند، در عین حال بدون هیچ واهمه ای برای غذای خود می جنگند و از جوجه های خود دفاع می نمایند.

یکی از شهروندان حتی گزارش نموده بود که هنگام قدم زدن مشغول خوردن یک پیتزا بوده که یک عقاب سرسفید پایین آمده، غذایش را از دستش گرفته و برده است، در این ماجرا او زخمی شد و احتیاج به بخیه کردن زخم اش داشت. راه چاره این مشکل چیست؟ در واقع طبق قانون حمایت از عقاب سرسفید در سال 1940 این مشکل هیچ راه چارهی ندارد.

جزیره آنالاسکا مختص به عقاب های سرسفید است، اما جزایر متعددی وجود دارند که گونه های خاصی از حیوانات آنجا را تسخیر نموده اند. اگر در پی یک ماجراجویی خطرناک هستید سری به جزیره مار یا Ilha da Queimada Grande بزنید که در نزدیکی ساحل برزیل واقع شده است. در این جزیره می توانید گونه مارهایی را ببیند که در هیچ کجای دیگر وجود ندارند.

تقریبا بین 2 تا 4 هزار افعی در این جزیره 430 هزار متر مربعی ساکن هستند و با توجه به سم بسیار قوی که دارند، ارتش برزیل اجازه بازدید مردم از این جزیره را نمی دهند. اگر هم در پی تجربه ای کم خطرتر هستید به جزیره اوکونوشیما (Ōkunoshima) ژاپن بروید و از تماشای خرگوش ها لذت ببرید. در صورتی که تماشای گربه ها را ترجیح می دهید از جزیره تاشیروجیما (Tashirojima) ژاپن تماشا کنید.

منبع: کجارو / curiosity.com
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1903

به "آنالاسکا تحت سیطره عقاب های سرسفید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالاسکا تحت سیطره عقاب های سرسفید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید