آیفون 5G اپل ممکن است به باتری بزرگتری مجهز می گردد

به گزارش مجله تور مالزی، اپل مدت هاست در تدارک معرفی یک آیفون 5G است، اما فراوری یک گوشی 5G احتیاج به فضای بیشتری برای جای دادن همه قطعات دارد و این مسئله ای است که تمامی شرکت ها در طراحی چنین محصولی با آن روبرو هستند. اما امروز خبر جدیدی منتشر شد که از برطرف این مشکل در آینده ای نزدیک حکایت دارد. شرکت Murata Manufacturing که از تامین کنندگان اپل و هواوی است، توانسته یکی از اصلی ترین قطعات سخت افزاری گوشی های هوشمند به نام خازن سرامیکی چند لایه را در ابعادی کوچکتر نسبت به قبل فراوری کند. کاهش ابعاد این قطعه می تواند فضای بیشتری در اختیار فراوری کننده قرار دهد که به آیفون 5G امکان می دهد از از باتری با ظرفیت بیشتر یا قطعات جدیدتر میزبانی کند.

آیفون 5G اپل ممکن است به باتری بزرگتری مجهز می گردد

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

یکی از مسائل گوشی های پشتیبانی نماینده از شبکه 5G این است که استفاده از داده بر بستر این شبکه موجب افزایش مصرف باتری می گردد و اگر فراوری نمایندگان بخواهند از باتری های بزرگتر استفاده نمایند، با مشکل کمبود فضا یا افزایش ضخامت گوشی روبرو می شوند.

شرکت تامین نماینده این نوع خازن پیروز شده با طراحی کوچکتر محصول خود، فضای مورد احتیاج این قطعه را به 20 درصد فضایی که اکنون اشغال می نماید کاهش دهد و در عین حال، ظرفیت ذخیره آن را 10 برابر کند. این یعنی افزایش کارایی با وجود کاهش ابعاد؛ همان چیزی که فراوری نمایندگان گوشی های هوشمند برای همه قطعات سخت افزاری به دنبال آن بوده اند و اکنون یک قدم به خواسته خود نزدیکتر شده اند.

در حال حاضر، Murata Manufacturing با در اختیار داشتن 40 درصد از بازار جهانی، بزرگترین تامین نماینده این نوع خازن هاست. نسل جدید خازن این شرکت ابعادی معادل 0.25 میلی متر دارد و در مقایسه با نسل قبلی که 0.125 میلی متر بود، فضای بسیار کمتری اشغال می نماید.

گزارش Nikkie Asian Review نشان می دهد که کاهش ابعاد خازن سرامیکی چند لایه به دلیل بهبود ساختار پودر سرامیک به کار رفته در آن ممکن شده است. این ساختار جدید به قطعه یاری می نماید تا بدون احتیاج به اشغال فضای بیشتر در مدار، ظرفیت ذخیره الکتریکی خود را افزایش دهد. در واقع، این بخش با ذخیره و سپس آزاد کردن جریان الکتریکی عبوری از مدار به کنترل آن یاری می نماید. فراوری این خازن ها به عنوان یک کسب و کار پر رونق در جهانی گوشی های هوشمند شناخته می گردد و سالانه فروش 5.27 میلیارد دلاری را برای Murata Manufacturing به همراه دارد که بیش از 40 درصد از بازار جهانی را شامل می گردد.

فراوری این قطعه از فصل بهار شروع خواهد شد. انتظار می رود اپل در سال آینده از یک تا حداکثر 4 مدل آیفون 5G رونمایی کند. روز گذشته تحلیل گران جی پی مورگان پیش بینی نموده اند که اپل در سال آینده از 4 مدل آیفون 5G به همراه یک مدل با نام آیفون 12 مجهز به نمایشگر 5.4 اینچی و دوربین دوگانه (مشابه آیفون 11) رونمایی خواهد نمود. اما اکثر تحلیل گران وال استریت معتقدند کوپرتینویی ها سال جاری سه مدل با نام های آیفون 12 پرو (5.4 اینچی)، آیفون 12 پرو مکس (6.7 اینچی) و آیفون 12 (6.1 اینچی) را به بازار معرفی خواهد نمود. طبق ادعای آن ها، هر سه مدل به نمایشگر OLED و مدل های پرو به دوربین چهارگانه مجهز خواهند شد. این ماژول جدید دوربین، علاوه بر لنزهای عریض، فوق عریض و تله فوتو موجود در آیفون 11 و 11 پرو، از یک سنسور مدت پرواز (ToF) نیز بهره خواهد گرفت. این سنسور که در تشخیص عمق کاربرد دارد، می تواند به اپل در ارتقا فناوری واقعیت افزوده در آیفون یاری کند و تصاویر پرتره زیباتری را هم خلق کند.

نسل جدید شبکه های بی سیم یا همان 5G انتقال داده را با سرعتی 10 برابر بالاتر از 4G LTE ممکن می نماید. این افزایش سرعت توانایی متحول کردن اقتصاد جهانی و ایجاد کسب و کارهای جدید بر بستر اتصال پر سرعت را دارد. نخستین شرکت هایی که سعی کردند از این فرصت به وجود آمده در بازار گوشی های هوشمند نهایت بهره را ببرند و زودتر از سایر رقبا یک گوشی 5G به بازار آمریکا عرضه نمایند، سامسونگ، هواوی، ال جی و وان پلاس بودند که از مودم اسنپ دراگون X55 فراوری شده توسط کوالکام استفاده نموده اند. این مودم در حال حاضر با شبکه 5G اپراتور T-Mobile با امواج کمتر از 600 مگاهرتز سازگار است.

اما اپل تصمیم منطقی تری گرفته است. این شرکت میخواهد زمانی از آیفون یا آیفون های 5G رونمایی کند که مشتریان بیشتری در سراسر جهان (نه فقط بازار ایالات متحده) به این شبکه دسترسی داشته باشند. این دقیقا همان سیاستی است که اپل در زمان کوچ کردن از شبکه 3G به 4G LTE اتخاذ نموده بود. کریستیانو امون، رئیس کوالکام، در نشست سالانه فراوری نمایندگان تراشه که در هفته جاری برگزار گردید اظهار داشت که اولویت اول روابط شرکتش با اپل این است که چطور هر چه زودتر آیفون 5G را آماده نمایند.

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 604

به "آیفون 5G اپل ممکن است به باتری بزرگتری مجهز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 5G اپل ممکن است به باتری بزرگتری مجهز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید