بازی رایانه ای ضددیابت هم فراوری شد

به گزارش مجله تور مالزی، به تازگی یک بازی رایانه ای ضددیابت هم فراوری شده که به مغز افراد می آموزد تا کمتر شکر مصرف نمایند و بدین شکل سلامتی خود را حفظ نمایند.

بازی رایانه ای ضددیابت هم فراوری شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از آسین ایج، به تازگی یک بازی رایانه ای ضد دیابت هم فراوری شده که به مغز افراد می آموزد تا کمتر شکر مصرف نمایند و بدین شکل سلامتی خود را حفظ نمایند.

محققان برای اولین بار بازی رایانه ای را طراحی نموده اند که بخش هایی از مغز را هدف قرار می دهد که به پالس های تحریک نماینده احتیاج به شکر را منتشر می نمایند. با از کار افتادن این بخش های مغز و عدم انتشار پالس توسط آنها مغز از شکر احساس بی احتیاجی می نماید.

پژوهشگران امیدوارند در آینده با طراحی بازی های مشابه بتوانند مغز را به گونه ای دستکاری نمایند که بتواند از بعضی عادات ناپسند دیگر مانند لذت بردن از کشیدن سیگار یا پرخوری نیز دست بردارد.

بازی یادشده با موفقیت بر روی 109 داوطلب که همگی اضافه وزن داشته و علاقه زیادی به خوردن انواع شیرینی و شکر داشتند آزمایش شده و نتیجه آن امیدبخش بوده است.

این بازی که در دانشگاه درکسل آمریکا طراحی شده فعلا در مرحله آزمایشی است و البته واکنش زنان به آن در مجموع بهتر از مردان بوده است.

در فرایند بازی مذکور ابتدا مواد شیرین مورد علاقه هر فرد شناسایی می گردد و سپس فرایند بازی به گونه ای پیش می رود که کاربر مجبور گردد در برابر وسوسه خوردن این شیرینی ها مقاومت کند تا به موفقیت برسد. روند بازی و دشواری آن نیز در هر مرحله بیشتر می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 202

به "بازی رایانه ای ضددیابت هم فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی رایانه ای ضددیابت هم فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید