انوشه انصاری برگزیده جایزه ملی پیشگامان فضایی شد

به گزارش مجله تور مالزی، به گزارش خبرنگاران، جایزه ملی پیشگامان فضایی سال 2015 میلادی به دلیل خدمات گسترده انصاری به جامعه فضایی در اواخر ماه آینده به وی اعطا خواهد شد. انوشه انصاری، نخستین فضانورد ایرانی و نخستین زن گردشگر فضایی و رئیس انجمن گردانندگان شرکت فناوری ارتباط از راه دور (TTI) است.

انوشه انصاری برگزیده جایزه ملی پیشگامان فضایی شد

انصاری در مشهد به جهان آمد. وی مدرک کارشناسی خود را در رشته مهندسی الکترونیک و علوم رایانه (EECS) از دانشگاه جورج میسون و کارشناسی ارشد خود را در زمینهٔ مهندسی الکترونیک از دانشگاه جورج واشنگتن اخذ کرده است.

وی در سال 2000 میلادی، از سوی مجله زن شاغل به عنوان کارآفرین برتر شناخته شد. او از بنیان گذاران یک شرکت مخابراتی در آمریکا به نام تی.تی.آی (TTI) است. انصاری جایزه 10میلیون دلاری سالیانه انصاری اکس-پرایز (Ansari X-prize) را بنیان نهاد. هدف از این جایزه تشویق بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و ورود به بازار سفرهای فضایی است که پیش از این در انحصار تعداد انگشت شماری از دولت ها بوده است.

بنا به گزارشات منتشر شده، این جایزه در همایش جهانی توسعه فضا که اواخر ماه آوریل در کانادا برگزار می شود به انوشه انصاری اعطا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 424

به "انوشه انصاری برگزیده جایزه ملی پیشگامان فضایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انوشه انصاری برگزیده جایزه ملی پیشگامان فضایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید