آشنایی با باغ گیاه شناسی پردانا در کوالالامپور

به گزارش مجله تور مالزی، شهر کوالالامپور در مالزی را می توان به عنوان پایتختی از فرهنگ چینی ها، هندی ها و همچنین مسلمانان به شمار آورد؛ زمانی که به این شهر در مالزی سفر می کنید تلفیقی از تمام این فرهنگ را در یک شهر خواهید دید. کشور مالزی در سال های اخیر با توجه ویژه ای که به استاندارسازی زیرساخت های شهری خود داشته توانسته بسیار در بین گردشگران و کسانی که کار و تحصیل کشورهای خارجی را انتخاب می نمایند گزینه مناسبی محسوب گردد؛ این کشور جاذبه های دیدنی و جذابی دارد و آنچه که در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران می خواهیم درباره آن صحبت کنیم، باغ گیاه شناسی پردانا در کوالالامپور است. این باغ مجموعه ای خارق العاده از انواع ارکیده ها و درختان عجیب و غریب همچون بائوباب ها است. پیشنهاد می کنیم که حتما در سفر به کوالالامپور حتما سری به باغ گیاه شناسی پردانا در این شهر بزنید، برای آشنایی بیشتر با این مجموعه در ادامه همراه با ما باشید.

آشنایی با باغ گیاه شناسی پردانا در کوالالامپور

باغ گیاه شناسی پردانا در کوالالامپور مجموعه ای بی نظیر از گیاهان مختلف است به همه آن ها به صورت عملی دسته بندی شده اند و بازدید آن ها می تواند تجربه ای متفاوت را برایتان به ارمغان بیاورد. آنچه در این باغ قابل توجه است مجموعه ای بی نظیر از گل های ارکیده و بائوباب ها است. گردشگران تور مالزی برای ورود به این باغ گیاه شناسی نیازی به پرداخت هزینه ندارید و می توانید به رایگان در فضایی وسیع و باطراوت گردش کنید. باغ گیاه شناسی پردانا در کوالالامپور، نخستین و قدیمی ترین باغ وسیع کوالالامپور است.

در باغ گیاه شناسی پردانا می توانید علاوه بر تماشای گیاهان مختلف قایق سواری را در میان بهشتی از گل های دیدنی و کم یاب انجام دهید.

از جمله حیواناتی هم که در باغ گیاه شناسی پردانا می توانید مشاهده کنید گونه های جذابی از گوزن ها، موش ها و آهو های مختلف هستند.

شما می توانید در آمفی تئاتری هم که در این باغ وسیع وجود دارد شاهد برگزاری کنسرت ها نیز باشید.

در ادامه آشنایی با باغ گیاه شناسی پردانا باید بگوییم که جز اولین باغ های وسیعی است که در کوالالامپور ساخته شده است و قدمت آن به سال 1888 میلادی بر می شود و به همین دلیل است که قدیمی ترین و معروف ترین باغ کوالا نیز نام گرفته است. مساحت این باغ گسترده نیز 91.6 هکتار است و در ابتدا برای استراحت در فضایی آرام و فرار از شلوغی های شهرِ صنعتی کوالالامپور احداث شده است؛ اما به مرور زمان دستخوش تغییراتی شد و بخش هایی را به آن اضافه کردند و در نهایت در سال 2011 به صورت رسمی عنوان باغ گیاه شناسی به این مکان تعلق گرفت.

این باغ امروز با برنامه های توسعه ای که برایش در نظر گرفته شده نیز بیش از 20 بخش و مجموعه گیاهی مختلف دارد و می توانید با رفتن به آن روحتان را تمام و کمال تصفیه کنید.

بخش های مختلف باغ گیاه شناسی پردانا عبارت است از:

بهترین زمان بازدید از پردانا

با توجه به این که کوالالامپور در منطقه ای استوایی واقع شده است در اغلب اوقات سال شرایطی معتدل و تابستان طور دارد. از همین رو در این شهر خبری از تابستان های گرم و زمستان های سرد نیست و اکثر روزهای سال آب و هوای مطبوعی را شاهد خواهید بود. شلوغ ترین ماه های این شهر اردیبهشت تا مرداد، آذر، دی و بهمن است، چرا که نه خبری از رطوبت هست و باران ها گرمسیری از همین رو گردشگران زیادی این فصل از سال را برای سفر خودشان انتخاب می نمایند. دیگر ماه هایی که نام آن ها برده نشده هم می تواند برای سفر خارجی به مالزی خوب باشد به شرطی که شما سازگاری با آب و هوای مختلف را داشته باشید.

دسترسی به باغ گیاه شناسی پردانا

به منظور دسترسی به باغ گیاه شناسی پردانا وسایل حمل و نقل عمومی مختلفی مانند تاکسی و اتوبوس می توانند گزینه های بسیار مناسبی برای این باشند که خودتان را به این باغ برسانید.

  • اتوبوس

شما می توانید به وسیله خطوط ورودی اصلی باغ گیاه شناسی پردانا خودتان را به این باغ برسانید، این ایستگاه ها عبارتند از:

از ایستگاه جالان سلطان محمد می توانید با اتوبوس آبی و خط شماره 30 | از خیابان لبوه پاسار بسار: اتوبوس صورتی شماره 22 یا 38 | از محله کوتا رایا پلازا: اتوبوس های شماره 21C یا 48C | از محله حومه ای چوکیت: اتوبوس های شماره 18 یا 21A

  • تاکسی

اگر حوصله اتوبوس سواری را ندارید هم می توانید با تاکسی هایی که در شهر فعال هستند خودتان را به این باغ برسانید.

زمان بازدید: 07:00 تا 20:00

هزینه بازدید: رایگان

آدرس: مالزی، کوالالامپور، جاده جالان کبون بونگا، باغ گیاه شناسی پردانا

منبع: الی گشت
انتشار: 24 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 124

به "آشنایی با باغ گیاه شناسی پردانا در کوالالامپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با باغ گیاه شناسی پردانا در کوالالامپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید