مجذوب کننده ترین جاهای دیدنی شانگهای ، از آسمان خراش ها تا معابد و محله ها

به گزارش مجله تور مالزی، شانگهای شهر رنگارنگ و فوق العاده جذابی است که حرف های زیادی برای گفتن دارد. شانگهای از آن دسته جاهای دیدنی است که حتی یک بار هم که شده باید آن را ببینید. تمام جاذبه های طبیعی، تاریخی و مدرن در کنار هم باعث شده اند تا شانگهای به یکی از دلچسب ترین و پربازدیدترین شهرهای چین تبدیل گردد. شانگهای در دهانه رود یانگ تسه واقع شده است که واقعا جای محشری است. ساده بگویم، اگر دوست دارید جایی را برای سفر انتخاب کنید که در آن اتفاق های غیرمنتظره ای برایتان بیفتد و شما را تا اوج هیجان ببرد، شانگهای برای شما برترین گزینه است. چون مطمئنم بازدید از جاهای دیدنی شانگهای شما را حسابی ذوق زده می نماید.

مجذوب کننده ترین جاهای دیدنی شانگهای ، از آسمان خراش ها تا معابد و محله ها

پس مرا همراهی کنید تا در این مقاله خبرنگاران مجذوب نماینده ترین مکان های تماشای شانگهای را به شما معرفی کنم.

راهنمای سفر به چین را هم بخوانید تا درباره این کشور، اطلاعات کافی داشته باشید.

میدان رن مین و موزه شانگهای - Shanghai Museum

میدان رن مین نمادی از شهر شانگهای چین است. از آنجایی که این میدان با فروشگاه های زیادی احاطه شده، حتما آن را خواهید دید. در ضلع شمالی این میدان مشهور، پارکی واقع شده که نام آن پارک مردم است و یکی از پررفت و آمدترین جاهای تماشای شانگهای است.

اگر هم دوست داشته باشید از تاریخ و فرهنگ مردم چین مطلع شوید، به موزه شانگهای بروید. این موزه تاریخی در سال 1952 افتتاح شد و تا به امروز ارزش زیادی برای چین پیدا نموده است. این ساختمان علی رغم داشتن نمایی مدرن فرهنگ چینی را به خوبی نشان می دهد. در چهار طبقه این موزه آثاری مثل نقاشی های مرکب، مجسمه ها و ظروف برنزی، خطاطی های زیبا و سایر آثار به جا مانده از قوم های باستانی چین را می توان ساعت ها به تماشا نشست و سیر نشد. از آثار هنری که بگذریم به مجموعه با ارزشی از سنگ های یشم می رسیم. بنابر اسناد تاریخی این سنگ ها متعلق به پادشاهان معروف چین یعنی مینگ و کویینگ است.

پربازدیدترین قسمت این موزه همیشه مجسمه های سنگی کهن و مجسمه های گچی بودایی است. علاوه بر آن مجموعه سرامیک هم ارزش یک بار تماشا را دارد. در این مجموعه آثار شش هزار ساله ای قرار داده شده که از میان آنها می توان به سفال های باستانی اشاره نمود. این موزه علاوه بر حفظ آثار تاریخی، پذیرای آثار هنری زیبایی مانند دست نوشته ها، بامبوهای طراحی شده و نقاشی ها هم هست.

آدرس رن مین و موزه شانگهای در گوگل مپ

سرگرمیگاه باند - The Bund

این سرگرمیگاه در ضلع غربی رودخانه هوانگ پو قرار گرفته است و یکی از جاهای تماشای شانگهای است که به زبان چینی با نام ژونگشان لو شناخته می شود. شکل اروپایی باند باعث محبوبیت آن در میان گردشگران شده است. معماری به کار برده شده در بناهای آن تقلیدی از معماری فرانسوی و انگلیسی سنتی است. این ساختمان ها امروزه به عنوان بوتیک، رستوران و … استفاده می شود. شاید همین عوامل باعث شده که سرگرمیگاه باند به یکی از محبوب ترین جاهای تماشای چین هم تبدیل شود.

یکی از بناهایی که از سبک معماری رومانسک، باروک، گوتیک، نئو کلاسیک و رنسانس بهره مند است بنای بودز 52 است. ترکیب این معماری های بی نظیر باعث درخشش آن در سراسر دنیا شده است. این ناحیه بعلاوه در میان دو رودخانه مشهور یانگ تسه و هوانگ پو چین قرار گرفته است و محلی عالی برای تورها و سرگرمیات آبی هیجان انگیز است. روزها، حاشیه رودخانه، محلی برای اجرای پایکوبی مخصوص چینی یا تای چی است. در مجاورت رودخانه دیواری مکعبی شکل ساخته شده است تا از خشم و طوفان دریا جلوگیری کند. در امتداد این بلوار اولین پارک شانگهای که هوانگ پو نام دارد قرار گرفته است. در این پارک مجسمه هایی از قهرمانان چین ساخته شده که بسیار زیبا و چشمگیر هستند. به شما پیشنهاد می کنم در میان جاهای تماشای شانگهای این مکان محبوب و مفرح را به هیچ وجه از قلم نیندازید.

آدرس سرگرمیگاه باند در گوگل مپ

برج جین مائو و ناحیه پودونگ - Jin Mao Tower

ناحیه پودونگ در میان مردم چین و حتی گردشگران بسیار نام آشناست. محبوبیت این منطقه بیشتر به علت منظره زیبایی است که دارد. اینجا یکی از جاهای تماشای شانگهای است که حتما باید به سراش بروید. موزه ها، برج جین مائو، دورنمای بلوار باند از جمله دلایل محبوبیت این ناحیه از چین است. با اینکه چین مهد رنگ و اسرار و رموز است؛ اما برج جین مائو در بین سایر بناهای شانگهای می درخشد.

در نمای آن به خوبی می توان فرهنگ اصیل چینی را مشاهده کرد. اگر دوست داشته باشید می توانید به بلندترین جایگاه برج رفته و کل شهر را از نظر بگذارنید. ناگفته نماند که تماشا موزه تاریخ شانگهای در این منطقه لطف دیگری دارد. در این موزه ماکت هایی از زندگی افراد باستانی ساخته شده است که چگونگی زندگی در گذشته را به تصویر می کشد.

آدرس برج جین مائو و ناحیه پودونگ در گوگل مپ

مرکز تجارت دنیای شانگهای - Shanghai World Financial Center

شانگهای قلب مالی کشور چین است. از همین رو ساختمان های تجاری زیادی در این شهر شلوغ تأسیس شده که یکی از آنها خیلی مشهور است و جزو جاهای تماشای شانگهای محسوب می شود. نام آن مرکز تجارت دنیای است. معروفیت این ساختمان به علت معماری مدرنیته و بی مانندش به وجود آمده است. این برج بلند حدود 500 متر ارتفاع دارد و 101 طبقه است. در طبقات آن نیز مشاغل بین المللی، هتل و مراکز خرید دایر است. اما قسمت مجذوب نماینده این برج در بالاترین ارتفاع آن است. در این قسمت یک محفظه شیشه ای ساخته شده تا بتوانید دورنمای بی نظیری را از شهر مشاهده کنید. برای مشاهده این منظره می توانید سوار آسانسور شیشه ای آن شوید، تا به این محفظه شیشه ای برسید.

آدرس مرکز تجارت دنیای شانگهای در گوگل مپ

باغ یویوان - Yuyuan Garden

باغ یویوان در جنوب شرقی چین قرار گرفته و از آن دسته جاهای تماشای شانگهای است که می تواند شما از انرژی مثبت لبریز کند. شاید همین موضوع منجر به نامیدن آن به باغ خوشبختی نیز باشد. این باغ با داشتن انواع گوناگون گیاه، دریاچه، استخر و معماری بی نظیر و سنتی بناهای خود یکی از چشم نوازترین جاهای تماشای شانگهای است. این باغ خوش آب و هوا 20 هزار مترمربع است. قسمت بیرونی هم بخش کهنسال این باغ است که در قرن 18 تالار Sansui Tang در آن ساخته شد. شما می توانید در این باغ قدم بزنید و از عطر گل های بهاری مانند یاس و گل های سرخ مدهوش شوید.

یکی دیگر از مشهورترین تالارهایی که در این باغ ساخته شد، تالار بهار است. این تالار از سال 1853 تا 1855 محل حکمرانی شرکت شمشیرهای کوچک بود. باغ درونی که مساحت کمتری دارد، در سال 1709 ساخته شد. برکه ها، سنگ های با ارزش، دیوارهای جدا نماینده، سالن تئاتر و کاخ پاویلیون از جمله ویژگی های برجسته این باغ هستند که دل هر گردشگری را می برند.

باغ یویوان در دوران پادشاه مینگ یعنی قرن شانزدهم ساخته شد. به مرور زمان به وسعت این باغ افزوده شد و از سال 1961 بازدید آن برای عموم مردم آزاد اعلام شد. سرسبزی باغ یک طرف، مجسمه های سنگی موجود در این باغ هم از طرف دیگر جلوه های زیبایی به باغ بخشده اند. در این باغ پنج سالن با نام های وانهوا، سانسویی، دیانچون، هویی جینگ و یوهوا وجود دارد که در آنها سلاح ها و سکه های کهن فراوانی به چشم می خورد. باغ یویوان در همسایگی شهر باستانی انرن قرار گرفته است. برای ورود به این باغ باید 40 یوان پرداخت کنید.

آدرس باغ یویوان در گوگل مپ

معبد لونگ هوا - Longhua Temple

یکی از کهن ترین سازه های مذهبی و جاهای تماشای شانگهای، معبد لونگ هوا است. این معبد در ضلع جنوب غربی پارکی خوش آب و هوا قرار گرفته است. مواد به کار رفته در ساخت این معبد چوب و آجر است و جالب ترین قسمت معبد لونگ هوا ارتفاع 44 متری آن است.

این بنا از آن جهت در دسته قدیمی ترین معبدهای چین قرار می گیرد که قدمت آن به سال 242 بعد از میلاد بر می شود. این معبد محل برگزاری بسیاری از آیین های بودایی است. برجسته ترین ویژگی این معبد کهن برج ناقوس آن است. این برج که از سال 1382 میلادی به معبد اضافه شد 2 متر ارتفاع و 5 تن وزن دارد. اما این معبد با معابد دیگر فرق دارد؛ از این جهت که درون آن کتاب های دست نویس کهن، لوازم برگزاری مراسم مذهبی و 500 مجسمه بودای لوهان را که با رنگ طلایی اش چشم را خیره می نمایند می توانید مشاهده کنید.

آدرس معبد لونگ هوا در گوگل مپ

برج مروارید شرقی یا اورینتال پرل - The Oriental Pearl Tower

یکی از جاهای تماشای شانگهای که منظره دلربایی هم دارد، برج مروارید شرق است. این برج در ناحیه پودونگ و در مجاورت رودخانه هوانگ پو قرار گرفته است. این برج که یک برج رادیو تلویزیونی است، روبه روی برج بلوار باند قرار گرفته است. جنس این برج از فولاد است و با داشتن ارتفاع 468 متری در جایگاه ششم در فهرست بلندترین برج دنیا قرار گرفته است. تاریخ ساخت آن به سال 1991 بر می شود.

نمای ظاهری این برج به پاتوقی برای گرفتن عکس های یادگاری تبدیل شده است. ترکیبی از معماری مدرن و سنتی، این برج را به یکی از مجذوب نمایندهیت های چین و جالب ترین مکان های گردشگری شانگهای تبدیل نموده است. این برج شکلی کروی دارد و همین نما باعث مجذوب نمایندهیت بیشتر آن شده است. در بالاترین قسمت این برج کروی شکل، یک رستوران گردان وجود دارد که می توانید به آنجا بروید و در کنار تماشای منظره شهر از نوش جان کردن یک غذای فوق العاده لذت ببرید.

آدرس برج مروارید شرقی یا اوریتال پرل در گوگل مپ

معبد جید بودا - The Jade Buddha Temple

اگر دلتان می خواهد در میان جاهای تماشای شانگهای به مکانی مملو از آرامش و امواج مثبت بروید، معبد جید بودا برترین گزینه برای شماست که ما آن را با نام معبد سنگ یشم بودا هم می شناسیم. تاریخ ساخت این معبد به سال 1882 باز می شود. در چین معبدهای بودایی بسیاری وجود دارد که جید بودا همیشه در صدر پربازدیدترین ها قرار گرفته است.

در این معبد دو مجسمه بسیار مشهور وجود دارد که یکی از برمه و دیگری از سنگاپور به چین منتقل شده است. مجسمه برمه ای به وسیله راهبی به نام هایگن به این معبد آورده شده است. این مجسمه 2 متر ارتفاع دارد و از جنس یشم سفید است.

در سایر نقاط معبد هم مجمسه های دیگری قرار گرفته است که ظاهر بسیار جالب توجهی دارند. بعلاوه در این بین ظرف های سفالی و کریستالی، دست نوشته های مقدس و طراحی های بودایی چشم شما را به خود خیره می نماید. از تمام این جاذبه ها که بگذریم به تالار اسرار قهرمانان می رسیم. در این تالار 3 مجسمه بودا قرار گرفته است. بعلاوه 18 مجسمه Luohan با حالات مختلف به چشم می خورد.

آدرس معبد جید بودا در گوگل مپ

جاده نانجینگ - Nanjing Road

جاده نانجینگ یکی از جاده های چین است که قدمت آن به قرن نوزدهم باز می شود. این خیابان به خیابان خرید نیز مشهور است. در پیاده روهای آن انواع اقسام فروشگاه های پوشاک، لباس و آثار دستی چینی فروخته می شود. خیابان نانجینگ هرساله با شروع جشن سال نو چینی در نور و آتش بازی غرق می شود.

آدرس جاده نانجینگ در گوگل مپ

معبد شهر خدا - City God Temple Of Shanghai

معبد شهر خدا در میان مردم چین که با نام چنگهوانگ میائو نیز شناخته می شود، یکی دیگر از جاهای تماشای شانگهای است. این معبد قدمتی 600 ساله دارد که محل حکمرانی بسیاری از پادشاهان چینی بوده و حوادث تاریخی جالبی را تجربه نموده است. این معبد به باغ یویوان نیز نزدیک است. شما عزیزان می توانید در این محل آرامش از دست رفته خود را بازیابید.

آدرس معبد شهر خدا در گوگل مپ

میدان مردم - Peoples Square

میدان مردم در گذشته به نام میدان خلق هم شناخته می شد که هدف از ساخت آن برگزاری مسابقات اسب دوانی بود. اما به تدریج محلی برای تشکیل گروه های مردمی شد. امروزه بناهای مهمی مثل ساختمان هنر و دولتی تئاتر، موزه شانگهای و تالار شانگهای در آن قرار گرفته است.

آدرس میدان مردم در گوگل مپ

موزه هنر چین - The China Art Museum

موزه هنر چین یکی دیگر از جاهای تماشای شانگهای است که در کل آسیا نظیر ندارد. این موزه برای چین بسیار مهم است؛ چرا که مجموعه ای از آثار هنری مدرنیته را در خود حفظ نموده است. بنای این موزه به شکل یک هرم برعکس ساخته شده و مجذوب نمایندهیت زیادی به آن بخشیده است. نام این بنا که گاهی با لقب کاخ هنر نیز یاد می شود پاویلیون چین است.

در این موزه می توان آثار هنری مدرنیته چینی و آثار هنرمندان چینی را مشاهده کرد. این آثار هرکدام به یک زمان خاص اختصاص دارند. اگر دوستدار موسیقی کلاسیک و اپرا باشید، هم می توانید از مرکز هنرهای شرقی که محل برگزاری موسیقی کلاسیک و اپرا و بعلاوه تئاتر است، تماشا کنید و حسابی سرگرم شوید.

آدرس موزه هنر چین در گوگل مپ

محله فرانسوی ها یا تیان زیفانگ - Tianzifang

همانطور که از نام این محله پیداست، مدتی در اختیار فرانسوی ها بوده است. اگر بخواهم دقیق تر بگویم این محله از سال 1849 تا 1943 در انحصار فرانسوی ها قرار داشت و با به انتها رسیدن جنگ دنیای دوم حق انحصاری فرانسوی ها نیز به انتها رسید. قدمت این محله نیز به یک قرن می رسد.

محله فرانسوی ها پس از گذشت سال های فراوان و بازسازی های متعدد امروزه به پاتوق گردشگران تبدیل شده است. این محله از آن دسته جاهای تماشای شانگهای است که اگر آن را نبینید، واقعا ضرر نموده اید. موزه ها و گالری های هنری، معابد و کلیساها، فروشگاه ها و معماری بی نظیر این محله آن را به معروفیت دنیای رسانده است. یادتان باشد که حتما با یک جیب پرپول به این محله بروید.

آدرس محله فرانسوی ها یا تیان زیفانگ در گوگل مپ

ترن مگلو شانگهای - Maglev

یکی از باحال ترین جاهای تماشای چین ترن مگلو است. این ترن ها به عنوان ترن های شناور نیز شناخته می شوند. تکنولوژی به کار رفته در این ترن هاست که منجر به کسب معروفیت در سطح دنیا شده است. ترن مگلو با کمی فاصله روی ریل های خود می تازد و این را مدیون نیروی مغناطیسی است. چون تماس و اصطکاکی با ریل ندارد و سرعت آن فوق العاده زیاد است.

برای رفتن به فرودگاه بین المللی پودونگ می توانید سوار این ترن ها شوید، تا با سرعتی معادل 430 کیلومتر در ساعت به فرودگاه برسید. به نظر می رسد هر کشور و هر شهری به این ترن احتیاج داشته باشد. جالب است بدانید که برای ساخت این ترن حدود 2/1 میلیارد دلار هزینه شده است.

آدرس ترن مگلو شانگهای در گوگل مپ

جزیره چونگ مینگ - chongming island in shanghai

یکی از محبوب ترین و در عین حال شلوغ ترین منطقه ها تماشای چین جزیره چونگ مینگ است. این جزیره مناسب افرادی است که عاشق طبیعت و پرندگان هستند. زیست بوم این جزیره همتا ندارد و پر از شگفتی های ریز و درشت است. در کنار لذت بردن از تماشای این شگفتی ها می توان کلبه های چوبی را هم ببینید که تداعی نماینده زندگی گذشتگان برای ماست.

پارک جنگلی هم در این جزیره وجود دارد که خود چینی ها آن را ساخته اند؛ اما حتی این موضوع هم چیزی از مجذوب نمایندهیت آن کم نمی نماید. شما از طرق مختلفی می توانید خود را به جزیره برسانید. اگر در میان بازدید از مکان های تماشای چین دوست دارید به جایی بروید که هم در آن سرگرمی کنید و هم از هوای پاک آن لذت ببرید، این جزیره برترین گزینه برای شماست.

آدرس جزیره چونگ مینگ در گوگل مپ

شهر آبی ژوجیاجیائو - Zhujiajiao Ancient Town Of Shanghai

یکی دیگر از جاهای تماشای شانگهای که تماشا آن خالی از لطف نیست؛ شهر آبی ژوجیاجیائو است. این شهر در محله کینگ پو واقع شده است و قدمت آن به سال 1700 بر می شود. با اینکه کمی از مرکز شهر فاصله دارد، ولی بازدید از آن یکی از ملزومات سفر شماست. شما عزیزان با رفتن به ژوجیاجیائو حس قایق سواری در ونیز را تجربه می کنید. چرا که می توانید مسیرهای آبی زیبا و مهیجی را با قایق بگذرانید. بعلاوه روی نقاشی های سه بعدی کف خیابان قدم بزنید. بناهای کهنی همانند معبد بودایی یوان جین، باغ که ژِی و پل فنگ شنگ از جمله تماشای های شانگهای در این منطقه هستند. با وجود آن همه بناهای کهن می توانید از سرگرمیات جالب امروزی هم بهره مند شوید و حسابی خوش بگذرانید.

آدرس پارک آبی ژوجیاجیائو در گوگل مپ

پارک دیزنی لند شانگهای - The largest Disneyland in Shanghai

اگر دوست دارید همراه با فرزندتان یک روز خاطره انگیز و رویایی را سپری کنید و حسابی خوش بگذرانید، برترین گزینه برای شما پارک دیزنی لند است. جایی که هم شما و هم فرزندتان را برای ساعت ها سرگرم می نماید. البته دنیای دیزنی فقط برای بچه ها نیست، چون بیشتر بزرگترها هم عاشق آن هستند. این پارک با مشارکت دو کمپانی دیزنی آمریکایی و شندی شانگهای تأسیس شده است؛ پس می توان نشانه هایی از فرهنگ چینی و آمریکایی را در آن مشاهده کرد.

شما برای رفتن به پارک دیزنی لند می توانید سوار مترو شوید که البته از ایستگاه مترو تا پارک 5 دقیقه پیاده روی دارد. یکی از هیجان انگیز ترین بخش های این پارک قلعه دیزنی است که با عنوان بزرگ ترین قلعه دیزنی در دنیا شناخته می شود. در گوشه و کنار این پارک نشانه هایی از دنیای دیزنی و شندی وجود دارند که می توانند حسابی هیجان زده تان نمایند.

آدرس پارک دیزنی لند شانگهای در گوگل مپ

در نهایت …

شانگهای واقعا شهر بی نظیری است که هرچه در آن بگردید باز هم از تماشا شگفتی هایش سیر نمی شوید. حتما قبل از سفر برنامه ریزی کنید، تا بتوانید برترین استفاده را از زمان خود ببرید و بیشتر جاهای تماشای شانگهای را از نزدیک ببینید. مطمئن باشید تجربه های لذت بخشی انتظار شما را می کشند.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور
انتشار: 13 مرداد 1401 بروزرسانی: 13 مرداد 1401 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 2064

به "مجذوب کننده ترین جاهای دیدنی شانگهای ، از آسمان خراش ها تا معابد و محله ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجذوب کننده ترین جاهای دیدنی شانگهای ، از آسمان خراش ها تا معابد و محله ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید