برترین مقاصد مقرون به صرفه برای ماه عسل

به گزارش مجله تور مالزی، معرفی برترین مقاصد مقرون به صرفه برای ماه عسل

تصور کنید که شما عروسی را پشت سر گذاشته و می خواهید به ماه عسل بروید. اما خب شاید پولتان آنقدر نیست که به سفری مثلا دور اروپا بروید و یا چند روزی را در یکی از هتل های 5 ستاره مالدیو سپری کنید. با این حال نیازی به نگرانی نیست زیرا جهان آنقدر بزرگ است که برای هر شخصی با هر بودجه ای چیزی برای تماشا دارد. خبرنگاران در ادامه این متن به معرفی برترین مقاصد مقرون به صرفه برای ماه عسل پرداخته تا شما به راحتی برای این سفر به یادماندنی، یکی را انتخاب نموده و همین حالا کوله بارتان را جمع کنید.

برترین مقاصد مقرون به صرفه برای ماه عسل

ترکیه | Turkey

رفتن به کشور ترکیه چندین مزیت دارد: شما ویزا نمی خواهید، هم می توانید هوایی و هم زمینی به آن سفر کنید و هم اینکه جزو برترین مقاصد ارزان برای ماه عسل محسوب می شود. این کشور برای ساحل دوستان، برای علاقمندان به تاریخ و معماری، برای آن هایی که دلشان جنگلی سرسبز می خواهد و به طور کلی همه زوج هایی که سلیقه های گوناگونی دارند، جاذبه ای زیبا در خود دارد.

برترین شهرهای ترکیه برای ماه عسل

خوب همانطور که می دانید سفر به ترکیه یکی از مجذوب نماینده ترین مقاصد گردشگری برای ایرانیان به شمار میرود از همین رو ما می خواهیم شهرهایی که برترین انتخاب برای یک سفر ماه عسلی در ترکیه را خدمتتان معرفی کنیم.

  • پاموکاله

یکی از برترین مکان ها که برای سفری آرام می توان به افراد پیشنهاد کرد شهر پاموکاله در ترکیه است. این شهر در زبان ترکیه به معنای قلعه پنبه ای است. پاموکاله منطقه ای طبیعی در استان دنیزلی در جنوب غربی ترکیه است. چشمه های آب گرم این منطقه بسیار مشهور هستند و بعلاوه تماشای چشم انداز بی نظیر دریاه اژه در رودخانه مندرس حس و حال غیر قابل توصیفی را برایتان به وجود می آورد.

منطقه پاموکاله در فاصله 2 ساعته از آنتالیا و در نزدیکی دریای مدیترانه قرار گرفته است.

  • آنتالیا

خوب اگر که اهل سفرهایی هستند که تعریف آن را از همه شنیده اید بهتر است بگوییم آنتالیا مقصدی معروف است و عالی برای سفرهای دو نفره زوج ها می باشد. در این شهر شما می توانید از آرامش بی نظیری در کنار سواحل آن یا با سر زدن به مساجد باستانی آن وجود دارد نهایت لذت را ببرید. بعلاوه کافه های دنج و پارک های آبی می تواند برای یک سفر ماه عسلی عالی باشد.

مقاصد بعدی در ترکیه که می خواهیم به آن اشاره ای کوتاه داشته باشیم شهرهای کوش آداسی، بدروم و مارماریس هستند. در این شهرهای شما می توانید از سواحل معروف و بی نظیری که دارد استفاده کنید و روزهای عاشقانه ای را در کنار شریک زندگیتان داشته باشید. ناگفته نماند که استانبول شهر پر شور و هیجان ترکیه هم می تواند برای سفر شما گزینه مناسبی باشد اما با توجه به شلوغی شهر امکان دارد آن آرامشی که شما دنبالش هستید را نتوانید در آن پیدا کنید.

بلغارستان | Bulgaria

بلغارستان دوست داشتنی مدت های زیادی است که به عنوان مقصدی محبوب در جهان برای سفر محسوب می شود. با اینکه شاید به نظرتان این حرف به معنی آن باشد که بلغارستان دیگر شلوغ است اما باید بگوییم که زیبایی های بسیار زیاد آن، باعث می شوند که شما چیزهای زیادی برای کشف داشته باشید؛ نقاطی که بکرِ بکر هستند. شما می توانید هم در جایی مانند صوفیه، شهر گردی کنید، به سواحل کشور بروید و یا یکی از مسیرهای طبیعت گردی را انتخاب نموده و به این ورزش محبوب، مشغول شوید.

وارنا برترین مقصد برای ماه عسل در بلغارستان

  • وارنا

یکی از برترین مقاصد گردشگری در بلغارستان به منظور یک سفر ماه عسلی وارنا برترین گزینه است. وارنا، سومین شهر بزرگ بلغارستان است. اگر در فصل تابستان به وارنا بروید، گردشگران زیادی را در سواحل زیبای این شهر می بینید.

جاذبه های تاریخی متعددی در این شهر وجود دارد. جالب است بدانید که گردشگران بیشتر از این که برای تماشا جاذبه های تاریخی به این شهر بفرایند، دنبال لذت بردن از سواحل دلفریبش هستند. خیلی ها وارنا را مرکز شهرهای ساحلی بلغارستان می دانند، با قدم زدن در خیابان ها، گردش در مسیرهای پرپیچ و خم پارک مرکزی و لم دادن در ساحل آفتابی این شهر می توانید لحظاتی خاطره انگیز را تجربه کنید.

تایلند | Thailand

تایلند هم مانند ترکیه جز منطقه ها مجذوب نماینده توریستی است، کشوری که در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته و این روزها به عنوان یکی از سه مقصد گردشگری محبوب در بین مردم ایران و حتی دیگر مردم جهان به شمار می آید. سواحل مجذوب نماینده و تماشای با آب های شفاف و بعلاوه جاذبه های تاریخی و بناهای مذهبی همگی در کنار هم سبب شده اند تا تمام نیازهای مسافران در یک مسافرت به این کشور رفع بشود. تایلند یکی از برترین مقاصد ارزان برای ماه عسل محسوب می شود.

برترین چیز در خصوص تایلند این است که بسیاری از استراحتگاه و اقامتگاه هایی که در اینجا ساخته برای سفرهای ماه عسل در نظر گرفته شده است. برترین مکان ها؟ پوکت، کوه سامویی و کرابی.

برترین شهرهای تایلند برای ماه عسل

  • بانکوک

شهر بانکوک مرکز کشور پرهیجان تایلند است که هر آنچیزی که شما در سفرتان به این کشور را انتظار دارید برایتان فراهم می آورد. جاذبه های تاریخی و مدرن در کنار هم سبب شده اند تا مجذوب نمایندهیت ویژه ای در این شهر به وجود بیاید.

  • پاتایا

پاتایا از شهرهای ساحلی کوچک است که در شرق خلیج تایلند قرار گرفته است و از منطقه ها پربازدید این کشور می باشد. این شهر نزدیک ترین سرگرمیگاه ساحلی به بانکوک است و به همین علت کسانی که به بانکوک می فرایند می توانند دسترسی راحتی به این شهر داشته باشند. این شهر ساحلی دارای جاذبه های زیادی از جمله جزیره مرجانی، باغ های زیبا، مراکز فرهنگی مذهبی و موزه های تماشای است که دست کم ارزش یک بار بازدید را دارند.

با توجه به این که ما در مقاصد گردشگری تایلند از پوکت نام نبردیم بالا بودن هزینه های سفر به آن به نسبت شهرهایی نظیر پاتایا و پوکت نیز بوده است، در صورتی که شما هزینه سفر برایتان اهمیتی ندارد می توانید پوکت را برای سفر ماه عسلی خود انتخال کنید.

هند | India

آن هایی که از هند بازدید نموده اند، می گویند این کشور جادوگری بسیار مشتاق است که هرگز شما را ترک نخواهد کرد. در حالی که مقصدهای محبوب در اطراف مثلث طلایی (دهلی، آگرا، جیپور) شاید قیمت های بالایی داشته باشد، این کشور وسیع جاذبه های بی نظیر دیگری دارد که بسیار ارزان هستند. شما می توانید در هند در اقامتگاه های به صرفه، غذاهای ارزان و حمل و نقلی با قیمت بسیار کم را تجربه کنید و از کشور هفتاد و دو ملت، خاطرات یک ماه عسل مجذوب نماینده را با خود به خانه ببرید.

برترین شهرهای هند برای ماه عسل

  • گوا

سواحل زیبای گوا، یکی از مجذوب نماینده ترین مقاصد گردشگری در کشور هند می باشد. این شهر ترکیبی از فرهنگ هندی و پرتغالی است. با توجه به این که در این شهر سواحل متعددی وجود دارد، اما هر کدام حال و هوای خاص مربوط به خودشان را دارند. علاوه بر ساحل، غذاهای خوشمزه این شهر علت دیگری است تا گردشگران زیادی را به سمت خود جذب کند.

  • بمبئی

بمبئی (مومبای)، یکی از شهر های پرجمعیت کشور هند است، که نام آن در زبان هندی به معنای ساحل خوب تعبیر می شود. این نام را پرتغالی های بر روی آن نهادند، البته بعدها نام آن به مومبای تغییر کرد اما در بسیاری از نقاط جهان از جمله ایران همچنان این شهر را با نام بمبئی می شناسند. تضاد و تناقض و اختلاف شدید طبقاتی در این شهر بسیار به چشم می خورد، همه چیز به جز اقامت در هتل های آن ارزان است.

گرجستان | Georgia

خب این کشور از جمله نقاط ارزان قیمت در نزدیکی ایران است که به راحتی به آن دسترسی پیدا خواهید کرد. اگر عاشق طبیعت هستید به مستیا در استان اسوانتی بروید، اگر شهر گردی و کافه های هیجان انگیز شما را راضی می نماید، تفلیس منتظر شماست و اگر هوس ساحل کردید، پس به باتومی بروید. این کشور همه چیز دارد.

برترین شهرهای گرجستان برای ماه عسل

  • تفلیس

تفلیس شهری که تاریخ بلندش، بناهای قرون وسطایی، موزه ها و کلیسا های زیادی را برایش به ارمغان آورده است. با قدم زدن در میان کوچه پس کوچه های این شهر به مردمی برمی خورید که آوازه مهمان نوازی شان در جهان پیچیده است. بیشتر ما گرجستان را به تفلیس و باتومی می شناسیم دو شهری که گردشگران در مدت سفر خود بیشتر از آن ها بازدید می نمایند.

  • باتومی

شهری ساحلی، مناسب برای یک سرگرمی خاطره انگیز با هر کسی که دوست دارید! باتومی از آن شهرهایی است که می توانید در آنجا آرامش کسب کنید، غذاهای محلی گرجستانی بخورید، از دریا لذت ببرید و از جاذبه ها متفاوتی تماشا کنید. این شهر در غرب گرجستان و در سواحل دریای سیاه قرار گرفته است. در این شهر علاوه بر جاذبه هایی که برای شما فراهم شده می توانید در پارک گیاه شناسی آن گشت و گذار کنید.

ارمنستان

ارمنستان، یکی از همسایه های کشور ایران است که قدمت آن به 3000 سال پیش بر می شود، البته این کشور با گرجستان، جمهوری آذربایجان و ترکیه هم مرز است و جهانیی از جاذبه های طبیعی و تاریخی در این کشور وجود دارد که هنگام سفر می توانید از آنها تماشا فرمایید. بخش های زیادی از فرهنگ ارمنستان بر اساس جغرافیا، ادب، هنر و موسیقی ارمنی پایه گذاری شده است.

  • ایروان

ایروان مرکز کشور ارمنستان به علتی نزدیکی به ایران و داشتن جاذبه های محبوب توریستی، سالانه میزبان بسیاری از گردشگران ایرانی است. این شهر عنوان یکی از قدیمی ترین سکونت گاه های جهان را از آن خود نموده است و دارای تاریخچه ای طولانی به مقدار چندین هزار سال می باشد. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که با توجه به این که ایروان بزرگترین شهر ارمنستان است اما وسعت چندانی ندارد و در مقایسه با شهرهای بزرگ ایران مانند تهران و مشهد، شهری کوچک به نظر می آید.

جزایر آندامان | The Andaman Islands

آندامان، جزایری در اقیانوس هند می باشد که بین خلیج بنگال و میانمار قرار گرفته است. اگر مالدیو گزینه گرانی است، در عوض اینجا به همان مقدار زیبا و البته ارزان تر است. این جزایر همانطور که گفته شد در کنار خلیج بنگال واقع شده و منظره ها بسیار زیبایی از سواحل شنی سفید و دریای درخشان دارد. شما بعلاوه می توانید از فرهنگ مردم این منطقه لذت کافی را ببرید.

کرواسی | Croatia

این مقصد اروپایی از دیگر مقاصد ارزانتر است اما واقعا چیزی از باقی کشورهای اروپا کم ندارد. کرواسی پر از جاذبه های تماشای طبیعی، تاریخی و فرهنگی است که شما می توانید در طول سفرتان از آن ها بازدید کنید. به پارک ملی پلیتویک بروید، از زاگرب تماشا نموده و جزیره های تروگریر را از قلم نیاندازید.

کامبوج | Cambodia

جهان جاذبه های باورنکردنی با قیمتی معقول که جزو برترین مقاصد ارزان برای ماه عسل قرار می گیرد. بسیاری از گردشگران به خاطر انگکور وات، قلعه ای با تاریخ غنی به اینجا می آیند اما کامبوج تنها این جاذبه نبوده و پر از تماشای های طبیعی نیز هست. غذا نیز در این کشور بسیار ارزان است که می توانید حسابی دلی از عزا در بیاورید.

هندوراس | Honduras

هندوراس کاری می نماید که دوستانتان از حسودی دیوانه شوند! انتخاب محبوب و ارزانی برای هر نوع گردشگری با هر سلیقه. شما در این کشور جنوب آمریکایی می توانید غذاهای ارزان، هتل های ارزان و بعلاوه مکان های ارزانی برای غواصی پیدا کنید. چه چیزی بهتر از این است که در این کشور به نقاطی مانند اوتیلا (Utila) و کایوس کوچینوس (Cayos Cochinos) بروید؟

اندونزی | Indonesia

از دیگر ارزان ترین مقاصد ماه عسل می توان به اندونزی اشاره نمود. با اینکه وقتی به اندونزی می روید، میلیونرهای زیادی خواهید دید اما این کشور برای آن هایی که ارزان سفر می نمایند نیز بسیار مناسب است. بالی، اوبود (Ubud)، لومبوک (Lombok) و در نهایت ماجراجویی آتشفانی در جاوا، هر کدام جاذبه های منحصر به فرد خود را دارند. سفر خود را از همین الان برنامه ریزی کنید زیرا باید از میان 17 هزار جزیره، مقصدتان را انتخاب کنید!

فیلیپین | Philippines

بزرگ، کوچک، شنی، آفتابی، آرامش، هیجان، زیبایی و هر صفت دوس داشتنی دیگری که به این لیست اضافه کنید در کشور فیلیپین به دست خواهید آورد. این کشور که با 7107 جزیره ساخته شده، یکی از برترین مقاصد ارزان برای ماه عسل است. شما می توانید در سواحل آن استراحت نموده، موج سواری کنید، به غواصی بپردازید و از دیگر سرگرمیات آبی استفاده کنید. بعلاوه می توانید به منطقه ها تاریخی رفته و در آنجا نیز بخش دیگری از فیلیپین را تجربه کنید.

سریلانکا | Sri Lanka

خب، آخرین مورد از لیست برترین مقاصد ارزان برای ماه عسل کشور سریلانکا است که مقصدی فوق العاده نزدیک هند است. در این کشور همه چیز از سافاری حیات وحش، ساحل گردی، غار نوردی، طبیعت گردی و … برای شما فراهم است و آنقدر جاذبه های هیجان انگیز دارد که اصلا دلتان نمی خواهد به خانه برگردید. به سیگیریا بروید و یا در سواحل بکر سریلانکا به آرامش برسید؛ در هر صورت فرقی نمی نماید کجا باشید، مهم این است که شما اوقاتی بسیار ناب را در این کشور تجربه خواهید کرد.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1957

به "برترین مقاصد مقرون به صرفه برای ماه عسل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مقاصد مقرون به صرفه برای ماه عسل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید