تنش میان دبی و ابوظبی بر سر اداره بنادر راهبردی شدت یافت

به گزارش مجله تور مالزی، تهران-خبرنگاران- بعضی منابع اطلاعاتی حاکی از آن است که تنش و درگیری ها میان ابوظبی و دبی بر سر اداره بنادر راهبردی در دنیا افزایش یافته است.

تنش میان دبی و ابوظبی بر سر اداره بنادر راهبردی شدت یافت

به گزارش روز چهارشنبه روزنامه قطریالشرق، به نظر می رسد که نزاع ها در امارات بر سر اداره بنادر به داخل مسئولان این کشور کشیده شده و به یک تنش حاد میان دبی و ابوظبی تبدیل شده است.

پایگاه خبری اطلاعاتی انتلیجنس آنلاین فرانسه در گزارشی از تنش های روزافزون میان ابوظبی و دبی درباره سیطره بر بنادر راهبردی در دنیا پرده برداشت.

انتلیجنس آنلاین اضافه کرد: ابوظبی در پی آن است که به یک بازیگر بزرگ در بازار بنادر راهبردی تبدیل گردد از این جهت سیطره دبی بر این بنادر را چالش کشیده است.

طبق این گزارش، شرکت دنیای بنادر دبی تاکنون بزرگ ترین مالک بنادر در آفریقا و آسیا بوده است اما ابوظبی وارد رقابت شدید با این شرکت شده تا آن را از این عرصه کنار بزند.

انتلیسجنس انلاین نوشت: بنادر دنیای دبی پس از این دیگر قادر نیست روی حمایت های دیپلماتیک و مالی ابوظبی برای دست یابی به بنادر جدید در جهاان حساب باز کند.

بنادر دبی در حال حاضر، بنادر مهم بعضی از کشورها از جمله الجزایر، سنگال، موزامبیک، آرژانتین، کانادا، فرانسه و انگلیس را مدیریت می نمایند اما به تازگی با مشکلاتی روبه رو شده و جیبوتی و سومالی نیز توافقنامه های خود را با این بنادر لغو کردند.

بنادر دنیای دبی طی سه ماه آخری سال گذشته شاهد کاهش 4.6 درصدی حجم نقل و انتقال کانتینرها بود و این شرکت پیش بینی نموده که امسال نیز با مشکلاتی روبه رو گردد.

دوبی دارای 2 بندر اصلی (بندر رشید و بندر جبل علی) است که به عنوان بزرگترین بنادر دنیا و پایانه برای کانتینرها شناخته شده اند .

این بنادر یکی از جاذبه های گردشگری این شهر می باشد که جنبه مالی دارند و به عنوان یک مکان تجاری محسوب می شوند. بنادر دبی در 47 کیلومتری مرکز شهر قرار دارند.

خاورم**9329**1211

منبع: ایرنا
انتشار: 30 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 164

به "تنش میان دبی و ابوظبی بر سر اداره بنادر راهبردی شدت یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنش میان دبی و ابوظبی بر سر اداره بنادر راهبردی شدت یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید