جایزه انجمن قلم آمریکا به تصویربردار قتل جورج فلوید داده شد

به گزارش مجله تور مالزی، انجمن ادبی قلم آمریکا جایزه شجاعت خود را به دارنلا فریزیر اعطا کرد. این دختر نوجوان صحنه کشته شدن جورج فلوید سیاهپوست به دست پلیس سفیدپوست آمریکایی را با دوربین تلفن همراهش ثبت کرد.

جایزه انجمن قلم آمریکا به تصویربردار قتل جورج فلوید داده شد

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از فاکس نیوز، دارنلا فریزیر دختر نوجوان 17 ساله جایزه شجاعت انجمن ادبی قلم(PEN/Benenson) را دریافت کرد.

این دختر نوجوان صحنه کشته شدن جورج فلوید سیاه پوست به دست پلیس سفیدپوست آمریکایی را با تلفن همراهش تصویربرداری کرد.

این نوجوان اهل مینیاپولیس که فیلم تکان دهنده قتل جورج فلوید را ضبط می نماید، تصاویری را ثبت کرد که در آن درک شاوین مامور پلیس آمریکا به همراه همکارانش جورج فلوید را دستگیر می نمایند و او زانوی خود را بر گردن جورج فلوید می گذارد که دستهایش نیز با دستبند بسته شده است. حالا این نوجوان به دلیل دریافت این تصاویر با تلفن همراهش جایزه معتبر حقوق بشر را دریافت می نماید.

انجمن قلم آمریکا(PEN America)، که نهادی معتبر در حوزه ادبی و حقوق بشر است که در سال 1922 تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در شهر نیویورک است. این انجمن روز سه شنبه خاطرنشان کرد که دارنلا فریزیر 17 ساله در ماه دسامبر با جایزه شجاعت (PEN / Benenson) مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

سوزان ناسل، مدیرعامل این انجمن ادبی در بیانیه ای نوشت: دارنلا تنها با یک گوشی تلفن همراه و با شجاعتی که داشت، جهت تاریخ را در آمریکا تغییر داد و جرقه جنبشی را روشن کرد خواسته آن خاتمه دادن به نژادپرستی و خشونت نهادینه شده ماموران سفیدپوست پلیس آمریکا علیه سیاه پوستان است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1229

به "جایزه انجمن قلم آمریکا به تصویربردار قتل جورج فلوید داده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایزه انجمن قلم آمریکا به تصویربردار قتل جورج فلوید داده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید