دیدنی های ایروان ؛ تاریخ با طعم و بوی شیرینی

به گزارش مجله تور مالزی، ایروان در نگاه اول شبیه به پاریس به نظر می رسد. خیابا های عریض با درختانی قطور در دو طرف. کافه های خیابانی و ساختمان هایی با ابهت. جایی که در سفر به آن، نباید خرید شکلات و شیرینی را از خاطر ببرید.

دیدنی های ایروان ؛ تاریخ با طعم و بوی شیرینی

این روزها دیدنی های ایروان؛ ایرانی های زیادی را به سوی همسایه مان ارمنستان می کشاند. ایروان شهری کهنسال است. از هشت قرن پیش از میلاد تا به امروز سرپا مانده و به زندگی خود ادامه می دهد. شهری با این تاریخ کهن، حتماً ارزش دیدن دارد. مخصوصاً اگر شیرینی و شکلات هایش شهرت جهانی داشته باشند.

ایروان در نگاه اول شبیه به پاریس به نظر می رسد. خیابا های عریض با درختانی قطور در دو طرف. کافه های خیابانی و ساختمان هایی با ابهت. جایی که در سفر به آن، نباید خرید شکلات و شیرینی را از خاطر ببرید.

بیشتر دیدنی های ایروان در مرکز شهر قرار گرفته است. بنابراین با خیال راحت می توانید در شهر بچرخید و تفریحی دلپذیر داشته باشید. در اینجا بخشی از جاهای دیدنی ایروان را به شما معرفی می کنیم. در نظر داشته باشید دیدنی های ایروان بسیار زیاد است. در یکی دو روز نمی توانید از همه آن ها دیدن کنید. حداقل چهار روز برای بازدید از جاهای دیدنی ایروان زمان در نظر داشته باشید.

میدان جمهوری

میدان جمهوری شاهکار است. بهترین نوع معماری ارمنی را در این میدان می توانید مشاهده کنید. این میدان به عنوان نماد معماری شوروی معرفی می گردد. موزه هنر، وزارت ارتباطات و هتل ماریوت از دیدنی هایی هستند که در این میدان می بینید.

خیابان شمالی

خیابان شمالی پیاده راه است. در دو طرف آن ساختمان هایی با شکوه می بینید. ساختمان اپرای ایروان در این خیابان قرار گرفته است. خیابان شمالی یکی از مهم ترین مراکز خرید ایروان به شمار می رود.

معبد گارنی

معبد گارنی به خدای طلای رومیان باستان تعلق دارد. وقتی مسیحیت دین رسمی ارمنستان شد، از معبد به عنوان خانه تابستانی خاندان سلطنتی استفاده می شد.

خانه اپرا و مجسمه آزادی

خانه اپرا ساختمانی زیبا و باشکوه است. این ساختمان مرکز اجرای اپرا و باله به شمار می رود. حتی اگر قصد ندارید از این هنرها دیدن کنید، تماشای ساختمان گرد و مدور اپرا هیجان انگیز به نظر می رسد. مجسمه آزادی بخشی از محوطه خانه اپرا است. دورتادور آن کافه های روباز قرار گرفته است. شب های این محوطه دیدنی تر و نورپردازی مناسب، بر زیبایی آن افزوده است.

مسجد کبود

مسجد کبود ایروان دیدنی است و دیدنش خالی از لطف نیست.

بازار سرپوشیده

بازار سرپوشیده ایروان هیجان انگیز است. به سبک نئوکلاسیک ساخته شده و روح زندگی در آن جریان دارد. در بازار سرپوشیده ایروان می توانید انواع سبزیجات و غذاهای کنسروی را ببینید. آنجا همچنین بهترین مکان برای دیدن زندگی روزمره اهالی ایروان به شمار می رود.

کلیسای مریم مقدس

کلیسای کاتولیک مریم مقدس قدیمی ترین کلیسای ایروان به شمار می رود. بازدید از آن را به شما توصیه می کنیم.

ماتناداران

ماتناداران ساختمانی باشکوه و تاریخی است. این ساختمان در واقع کتابخانه ای باستانی با هزاران کتاب خطی است. اگر دوستدار کتاب هستید، دیدن این مکان را از دست ندهید. انرژی کتاب های دست نویس تاریخی حال خوشی به شما می دهد.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 706

به "دیدنی های ایروان ؛ تاریخ با طعم و بوی شیرینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های ایروان ؛ تاریخ با طعم و بوی شیرینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید