رامسر؛ توریستی ترین شهر ایران

به گزارش مجله تور مالزی، رامسر یا سخت سر از شهرهای شمالی ایران با آب وهوای گرم و مرطوب در تابستان و معتدل در فصل زمستان سالانه میزبان گردشگران بیشماری است که برای تماشای جاذبه های گردشگری، سرگرمی، مسافرت و کار به این شهر شمالی سفر و با اقامت در کلبه جنگلی رامسر خاطره زیبایی از سفر به رامسر را در دفتر زندگی خود ثبت می نمایند.

رامسر؛ توریستی ترین شهر ایران

رامسر با جاذبه ها و چشم اندازهای طبیعی متعدد به عروس شهرهای ایران معروف است به همین علت مقصد نخست گردشگران در چهار فصل سال به خصوص بهار و تابستان به شمار می رود. در این شهر به جای رزرو هتل می توانید ویلاهای رامسر را بسته به طبیعت منطقه جنگل و دریا برای اقامت و ساخت یک خاطره رویایی در کنار عزیزانتان انتخاب کنید. اقتصاد این منطقه بر پایه گردشگری، ماهیگیری، کشاورزی و باغداری است. زبان مردم محلی آن گیلگی است که بخشی از مردم این منطقه به زبان ترکی نیز مسلط هستند و زبان فارسی نیز رواج دارد.

جاذبه های گردشگری رامسر جهانگردی ترین شهر ایران

رامسر جهانگردی ترین شهر ایران جاذبه های گردشگری طبیعی زیادی از جنگل تا دریا را در نزدیکی خود دارد که جنگل های سر به فلک کشیده آن در رشته های کوه های البرز زیبایی وصف نشدنی را از طبیعت جنگلی به آدمی هدیه می دهد؛ وجود منطقه ها ییلاقی در کنار باغ های مرکبات و مزارع سرسبز چای با عطر دلنشین و شالیزارهای برنج روح آدمی را برای ساخت یک خاطره دلنشین در دل سرسبزترین منطقه ایران صیقل می دهد.

از جاذبه های گردشگری این شهر می توان به وجود آبشارهای متعدد، بوستان های سرسبز، ساحل زیبا، غارها، چشمه ها، آب های گرم معدنی، تله کابین رامسر، دریاچه قو، بوستان جنگلی صفا رود، منطقه ییلاقی گرسماسر، جنگل دالخانی، غار یاغی لوکا، آبشار ایج، آبشار سیاسرت، سد میجران، قلعه مارکوه، موزه عاج رامسر و ... اشاره کرد. گشت وگذار در طبیعت و دریا و خرید از بازارهای پر زرق وبرق و اقامت در ویلای لاچکری رامسر خاطره ای شیرین از سفر به رامسر را در فکر شما تداعی می نماید.

برترین زمان سفر به رامسر

سؤال بیشتر افرادی که قصد سفر به رامسر را دارند این است که برترین زمان سفر به رامسر و اقامت در کلبه جنگلی رامسر برای ثبت یک خاطره شیرین چه زمانی است؟ در پاسخ به سؤال این افراد باید گفت: چون شهر رامسر به مانند بیشترهای شهرهای شمالی ایران دارای آب وهوای شرجی است باید زمانی را برای سفر خود انتخاب کنید که آب وهوا آن در برترین شرایط خود قرار داشته باشید؛ به همین علت برترین زمان سفر به جهانگردی ترین شهر ایران اواسط اردیبهشت و بعلاوه اوایل پاییز است. البته در تمام فصول سال می توانید به این منطقه بکر و دیدنی سفر و زیبایی های خاص هر فصل را به دیدن بنشینید.

اقامت در برترین ویلای رامسر

در شهر رامسر هتل ها و ویلاهای زیادی برای اقامت مسافران به علت جهانگردی بودن منطقه با سبک و سیاق مختلف ساخته شده است که در طول سفر برای اقامت، سرگرمی و گردش می توانید از کلبه جنگی رامسر تا ویلای لاچکری رامسر را به وسیله وب سایت مکانچی رزرو و یک شب رویایی را برای خود و عزیزانتان رقم بزنید.

صنایع دستی و سوغات رامسر

در شهر جهانگردی رامسر صنایع دستی مختلفی فراوری و عرضه می گردد که می توانید به عنوان سوغاتی آنها را خریداری و به عزیزانتان هدیه دهید. از جمله صنایع دستی معروف این شهر می توان به محصولاتی نمدی و چوبی، روسری های بافتنی ، عروسک های بافتنی، حصیربافی، گلیم بافی و .. اشاره کرد.

به هنگام گشت وگذار در بازار و منطقه ها مختلف رامسر می توانید صنایع دستی و سوغاتی های این شهر سرسبز را مشاهده کنید. علاوه بر صنایع دستی می توانید سوغاتی های همانند مربا محلی با طعم بی نظیر، ترشی محلی به همراه کلوچه را که از معروفیت بسیاری برخوردار است را به عنوان سوغاتی بخرید.

موقعیت جغرافیایی رامسر

شهرستان سبز رامسر در استان مازندران قرار گرفته است که در سمت جنوب آن رشته کوه های جنگلی سر به آسمان رسیده البرز قرار گرفته است که از سمت شمال به دریای خزر و از غرب به چابکسر منتهی می گردد که از سمت شرق نیز با تنکابن همسایه است. جالب است بدانید که شهرستان رامسر سه شهر و بیش از سه هزار روستا است.

چگونه به رامسر سفر کنیم؟

اگر مبدأ حرکت شما تهران است از دو راستا جاده چالوس و جاده قزوین می توانید خود را به عروس شهرهای ایران برسانید و با دیدنی زیبایی های این منطقه بکر و رزرو ویلای لاچکری رامسر خاطره ای زیبا از سفر به دل طبیعت را در دفتر زندگی خود ثبت کنید. راستا حرکت از جاده قزوین به رامسر کوتاه تر از جاده چالوس است ولی راستا حرکت از جاده چالوس زیبایی های خاص خودش را دارد به همین علت بیشتر گردشگران راستا طولانی و ترافیک جاده چالوس را به جاده خلوت قزوین ترجیح می دهند.

سخن پایانی

شهرستان رامسر به عنوان عروس شهرهای ایران به علت نزدیکی به مرکز و وجود دریا و جنگل توأم با چشم اندازها و منظره ها طبیعی از دیرباز مورد توجه گردشگران و جهانگرد ها بوده است. طبیعت زیبای رامسر و دوری از هیاهو و شلوغی ها رامسر را به یک شهر مجذوب کننده و محبوب برای مسافران تبدیل کرده است طوریکه با محض تعطیلات مسافران زیادی روانه این شهر می شوند به همین علت ویلاها و هتل های زیادی در این شهر برای اقامت و پذیرایی از میهمانان ساخته شده است که شما به وسیله سایت مکانچی می توانید اقدام به رزرو هتل، کلبه جنگلی رامسر و ویلا رامسر کنید و یک خاطره شیرین و ماندگار از سفر به رامسر را در دفتر خاطرات خود ثبت کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 27 خرداد 1401 بروزرسانی: 27 خرداد 1401 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 2020

به "رامسر؛ توریستی ترین شهر ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رامسر؛ توریستی ترین شهر ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید