تور ارزان فرانسه: راهنمای استفاده از خطوط مترو پاریس

به گزارش مجله تور مالزی، اگرچه پیاده روی در پاریس و تماشای ساختمان های قدیمی این شهر کاری لذتبخش است، اما استفاده از مترو پاریس نیز یک تجربه هیجان انگیز خواهد بود. خطوط مترو پاریس یکی از قدیمی ترین شبکه های حمل و نقل زیرزمینی دنیا است که از اوایل قرن بیستم آغاز به کار نموده است. با توسعه و توسعه این شبکه، امروزه متروی پاریس به یکی از گسترده ترین متروهای دنیا تبدیل شده است و هر کجای این شهر که باشید، با چند دقیقه پیاده روی به یک ایستگاه مترو پاریس خواهید رسید.

تور ارزان فرانسه: راهنمای استفاده از خطوط مترو پاریس

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

در حال حاضر مترو پاریس با بیش از 300 ایستگاه و 16 خط، این شهر را پوشش می دهد و سالانه بیش از یک و نیم میلیارد سفر با استفاده از این شبکه حمل و نقل عمومی پاریس انجام می گیرد.

با این حساب، استفاده از خطوط مترو پاریس برای گردشگران نیز بسیار مناسب و به صرفه است. با استفاده از مترو پاریس می توانید در طول شرکت در تور پاریس با صرف کمترین هزینه و کمترین زمان، خود را از یک گوشه شهر به گوشه دیگری برسانید و یک جاذبه شگفت انگیز پاریس را تماشا کنید.

با ما همراه باشید تا با متروی پاریس و نحوه استفاده از آن آشنا شوید.

تاریخچه مترو پاریس

پاریس یکی از قدیمی ترین سیستم های مترو در سرتاسر دنیا را دارد و در واقع پس از کشورهای انگلستان، ایالات متحده آمریکا و مجارستان، فرانسه چهارمین کشور دنیا است که سیستم مترو یا حمل و نقل زیرزمینی را تاسیس نموده است. تاریخ تاسیس مترو پاریس به سال 1900 میلادی بازمی گردد که در آن سال و در طی نمایشگاه دنیای پاریس، اولین ایستگاه متروی شهر پاریس افتتاح شد.

از حدود سال 1845 میلادی، مقامات دولت فرانسه و شرکت های حمل و نقل ریلی در پی این بودند که با توسعه خطوط راه آهن و اتصال آن به مترو در پاریس، یک سیستم حمل و نقل ریلی در این شهر احداث نمایند. با اینحال شهروندان پاریسی چندان به این امر راضی نبودند و می ترسیدند به علت پیوستگی این طرح، دولت درصدد تصاحب آن برآید.

اما با رسیدن به سال 180 میلادی و بعلاوه افزایش تراکم و ترافیک درون شهر پاریس، احتیاج به احداث مترو شهر پاریس بیش از پیش احساس می شد. در نتیجه پس از آنالیز طرح های مختلف، عملیات ساخت مترو آغاز شد و در روز 19 جولای سال 1900 میلادی و در جریان نمایشگاه بین المللی پاریس، افتتاح مترو پاریس انجام گرفت. بد نیست بدانید که مظفرالدین شاه قاجار نیز در این زمان در اروپا و فرانسه بوده است.

اما جالب است بدانید که نام مترو، در واقع از نام شرکت اداره نماینده این شبکه حمل و نقلی گرفته شده است. این مجموعه با نام شرکت حمل و نقل کلانشهر پاریس (La Compagnie du chemin de fer métropolitain de Paris) فعالیت می نماید که به طور خلاصه مترو گفته می گردد. اما از آنجاییکه پاریس یکی از اولین شهرهای دنیا بود که به سیستم حمل و نقل زیرزمینی مجهز شد، مترو در فرانسه و بسیاری دیگر از کشورهای دنیا به عنوان نامی برای این نوع از سیستم حمل و نقل انتخاب شد.

درباره مترو پاریس

پیش از اینکه به راهنمای مترو پاریس بپردازیم، بد نیست اطلاعاتی درباره این شبکه حمل و نقلی نیز داشته باشیم. مترو پاریس یک شبکه حمل و نقل گسترده است که در حال حاضر 214 کیلومتر طول و 302 ایستگاه دارد که 62 ایستگاه آن، محل تقاطع دو یا چند خط مختلف است. این شبکه در حال حاضر 16 خط راستا مترو پاریس را تشکیل می دهند (و البته 4 خط دیگر نیز در حال ساخت هستند).

مترو پاریس پس از متروی شهر مسکو روسیه، دومین متروی شلوغ اروپا است و روزانه در حدود 5 میلیون نفر مسافر را با خود جابجا می نماید که چیزی در حدود بیش از 20 درصد ترافیک کل پاریس است. متروی شهر پاریس با داشتن بیش از 245 ایستگاه در 87 کیلومتر مربع، یکی از پرتراکم ترین متروهای دنیا به شمار می رود.

از آنجاییکه که هدف اصلی و ابتدایی تاسیس متروی شهر پاریس، پوشش دادن منطقه ها داخل دیوار قدیمی شهر بوده است، ایستگاه های متروی پاریس بسیار به هم نزدیک هستند و به طور متوط تنها 548 متر بین هر دو ایستگاه فاصله است (از 424 متر در خط 4 تا یک کیلومتر در خطوط جدیدتر مانند خط 14). این نزدیکی ایستگاه به این معنی است که شما دسترسی بسیار خوبی به مترو پاریس خواهید داشت و تقریبا از هر نقطه ای، به خصوص در مرکز شهر، می توانید سوار مترو شوید.

بعلاوه بد نیست بدانید که از کل طول راستا متروی پاریس، تقریبا 197 کیلومتر آن زیر زمین است و بخش های دیگر آن در قسمت هایی خط های 1، 2، 5 و 6 و بعلاوه انتهای خطوط 8 و 13 بر روی زمین حرکت می نماید. بعلاوه با توجه به شرایط جغرافیایی و توپوگرافی شهر پاریس، تونل های زیرزمینی نیز بسیار به سطح نزدیک هستند

نحوه خرید بلیت مترو پاریس

برای استفاده از متروی پاریس، پیش از هر چیز باید بلیت یا کارت مترو پاریس بخرید. بیشتر افرادی که از مترو پاریس استفاده می نمایند، بلیت خود را در ایستگاه ها خریداری می نمایند زیرا باجه های فروش بلیت در تمامی ایستگاه ها موجود هستند.

البته بعضی از اوقات ممکن است صف خرید بلیط مترو در پاریس طولانی گردد و به همین علت دستگاه های اتوماتیک فروش بلیت نیز در ایستگاه ها تعبیه شده است. استفاده از این دستگاه ها باعث می گردد در زمان خود صرفه جویی کنید. برای استفاده از این دستگاه ها به سکه یا کارت های اعتباری احتیاجی دارید و می توانید با انتخاب زبان مورد نظر خود، بلیت متروی پاریس را بخرید.

البته مغازه های سیگارفروشی و بعضی از دکه های روزنامه فروشی نیز بلیت مترو پاریس را می فروشند.

یادتان باشد که بلیت مترو را باید حتما تا انتهای سفر نزد خود نگه دارید. زیرا بعضی اوقات، کارمندان متروی پاریس بلیت مسافران را آنالیز می نمایند و در صورت همراه نداشتن بلیت، جریمه خواهید شد.

بلیت مترو را باید حتما تا انتهای سفر نزد خود نگه دارید. زیرا بعضی اوقات، کارمندان متروی پاریس بلیت مسافران را آنالیز می نمایند و در صورت همراه نداشتن بلیت، جریمه خواهید شد.

بلیت های عادی

اگرچه برای استفاده از مترو پاریس بلیت های مختلفی وجود دارد، اما پیشنهاد ما به شما استفاده از بلیت های عادی محدود 1-2 است. این بلیت ها با نام T+ شناخته می وند و با استفاده از آنها می توانید از مترو، اتوبوس، تراموا و قطارهای RER بهره ببرید. قیمت مترو در پاریس 1.9 یورو است که بسته ده تایی (carnet) آن را می توانید با قیمت 16.9یورو بخرید و در هزینه مترو پاریس صرفه جوئی کنید.

بلیت های نامحدود

اگر قصد دارید در مدت اقامت در پاریس دفعات متعددی از وسایل حمل و نقل عمومی و مترو پاریس بهره ببرید، می توانید از بلیت های نامحدود مترو پاریس بهره ببرید. این بلیت ها با اعتبار 1، 2، 3 و 5 روزه فروخته می گردد. با خرید آنها می توانید هر اندازه که دوست دارید از مترو و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی در پاریس بهره ببرید.

البته در نظر داشته باشید که اعتبار این بلیت ها، از همان روزی که آنها را می خرید محاسبه می گردد و ارتباطی به زمان استفاده شما ندارد.

ایستگاه های مترو پاریس

حال که با نحوه خرید بلیط مترو پاریس و انواع بلیت ها آشنا شدید، بهتر است تعدادی از مهمترین ایستگاه های مترو پاریس را نیز بشناسید.

Concorde: ایستگاه مترو کنکورد یکی از مهمترین ایستگاه های متروی پاریس و محل تقاطع سه خط 1، 8 و 12 است. احتیاجی نیست که بگوییم با استفاده از این ایستگاه می توانید به میدان کنکورد، خیابان شانزلیزه و باغ تویلری دسترسی داشته باشید.

Palais-Royal - Musée du Louvre: نمی گردد به پاریس سفر کرد و از موزه لوور تماشا نکرد. این ایستگاه که محل تقاطع دو خط 1 و 7 به شمار می رود، بهترین مترو پاریس برای تماشا موزه لوور است. بعلاوه تعدادی از بهترین کافه ها و رستوران های پاریس در نزدیکی این ایستگاه قرار دارند.

École Militaire: بدون شک برج ایفل مهمترین اثر در میان تماشای های پاریس است و برای تماشای آن بهتر است از این ایستگاه خط 8 مترو پاریس که نزدیکترین ایستگاه به میدان شان دو مارس و برج ایفل به شمار می رود بهره ببرید.

Chaussée dAntin - La Fayette: گشت و گذار در مراکز خرید فرانسه از مهمترین تفریحات گردشگران در این کشور است و مرکز خرید گالری لافایت، از بهترین مراکز خرید پاریس به شمار می رود. با این ایستگاه در خط 7 و 9 متروی شهر پاریس شما را دقیقا به جلوی مرکز خرید گالری لافایت خواهد برد.

Gare RER Roissy Pôle: این ایستگاه مترو فرودگاه پاریس شارل دوگل، در واقع ایستگاه قطارهای بین شهری فرانسه و از خطوط قطارهای RER است که شما را به پاریس می رساند.

استفاده از مترو پاریس

استفاده از مترو پاریس

اول از هر چیز، باید بدانید که هنگامی که در حال گشت و گذار در پاریس هستید، می توانید ایستگاه های مترو پاریس را با تابلوی بزرگ M زرد پیدا کنید. در ورودی و بعلاوه سکوی اغلب ایستگاه های مترو پاریس می توانید نقشه مترو پاریس را مشاهده نموده و بر اساس آن، راستا خود را معین کنید.

بعلاوه در بعضی از ایستگاه ها، نقشه های وجود دارد که محله اطراف ایستگاه را نشان می دهد تا اماکن نزدیک به مترو را مشاهده کنید.

بعلاوه می توانید برای راحتی بیشتر از اپلیکیشن های مختلف و یا سایت بهره ببرید و یا یک نقشه مترو پاریس PDF را در گوشی هوشمند خود ذخیر نموده و از آن بهره ببرید.

اگر بدانید که از چه قطاری باید بهره ببرید، دیگر احتیاجی به نگرانی نیست زیرا تابلوها و علائم متعددی در ایستگاه ها قرار دارند که راستاها را معین نموده اند.

البته در نظر داشته باشید که برای ایستگاه های متروی پاریس پلکان های متعدد و راهروهای طولانی دارند و اگر همراه خود وسایل و بار زیادی دارید، شاید مترو بهترین گزینه برای حمل و نقل در پاریس نباشد.

در بیشتر مواقع وقتی قصد دارید با استفاده از مترو از یک نقطه به نقطه دیگری بروید، مجبور هستید که قطار و خط خود را عوض کنید. البته که برای این کار احتیاجی به خرید مجدد بلیت ندارید، اما تعویض قطار می تواند خسته نماینده و گاهی گیج نماینده باشد. به همین علت پیشنهاد می کنیم راستای را انتخاب کنید که کمترین تعویض را دارد. زیرا بسیاری از اوقات برای تعویض خط باید راستای نسبتا طولانی را پیاده طی کنید و چندین دقیقه منتظر رسیدن قطار بمانید.

نقشه مترو پاریس

همانطور که گفتیم، مترو پاریس یکی از بهترین وسایل حمل و نقل عمومی برای گشت و گذار در مرکز شهر پاریس است. اگر به هر علتی دوست ندارید در خیابان های پاریس پیاده روی کنید، مترو بهترین انتخاب شماست زیرا شما را از شر ترافیک و شلوغی مرکز شهر نجات می دهد.

برای استفاده راحت از متروی پاریس و پیدا کردن راستا و ایستگاه صحیح، بهتر است از نقشه مترو شهر پاریس بهره ببرید. به همین جهت ما یک نقشه مترو پاریس PDF برای شما تهیه نموده ایم که می توانید آن را در ادامه دانلود کنید.

زمان کار مترو پاریس

مترو پاریس هر روز از ساعت 5:30 آغاز به کار می نماید. روزهای یکشنبه تا پنجشنبه، متروی پاریس تا 40 دقیقه بامداد فعالیت می نماید و در روزهای آدینه و شنبه زمان فعالیت مترو پاریس تا ساعت 1:40 بامداد تمدید می گردد.

منبع: ققنوس
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1861

به "تور ارزان فرانسه: راهنمای استفاده از خطوط مترو پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان فرانسه: راهنمای استفاده از خطوط مترو پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید