مهیج ترین شهرها برای زندگی شبانه

به گزارش مجله تور مالزی، زندگی شبانه یکی از فعالیتی های است که این روزها بسیار مرسوم شده است. وقتی صحبت از زندگی شبانه و بیدار ماندن در شب می شود، بعضی از شهرها بیش از شهرهای دیگر خودنمایی می کنند.

مهیج ترین شهرها برای زندگی شبانه

در شهرهای 24 ساعته که سبک زندگی در آنها با سایر شهرهای دنیا متفاوت است. از نیویورک گرفته تا برلین، در رتبه بندی بهترین شهرهای دنیا برای زندگی شبانه قرار دارند.

این رتبه بندی مبتنی بر تحقیق بر اساس کیفیت غذاخوری ها و اماکن خوشگذرانی و صحنه های موسیقی در یک شهر است همانطور که توسط بازدید کنندگان و افراد محلی رتبه بندی شده است.

برای رزرو بلیط هواپیما در مسیرهای داخلی و خارجی روی لینک زیر کلیک کنید:

اروپا بدون شک قاره شب زنده دار هاست. در انتخاب شهرهای شب زنده دار دنیا، هزینه های خدمات شبانه، حمل و نقل شبانه، معاشرت ها و رفتار محبت آمیز مردم محلی، باز بودن فروشگاه ها، مغازه ها، رستوران ها، کافه ها و کافی شاپ ها و برپایی جشن ها، کارناوال ها و کنسرت های شبانه از جمله شاخص هایی است که در این ارزیابی مورد توجه قرار گرفته است.

تاثیر زندگی شبانه بر اقتصاد کشورها

اقتصاد شبانه با ایجاد مشاغل زیاد و کارآفرینی برای بومیان، امروزه از اهمیت زیادی برای مدیریت شهری جوامع پیشرفته برخودار است. زندگی شبانه در شهرهای اروپایی همه ساله میلیون ها دنیاگرد را از نقاط مختلف دنیا به سوی خود جذب می کند و چرخ اقتصاد این شهرها را می چرخاند.

براساس تعاریف موجود زندگی شبانه به ساعات خاصی از شبانه روز و معمولا از 6 بعد از ظهر تا 6 صبح روز بعد محدود می گردد و در یک کلام همه شب و شهر را تحت تاثیر قرار می دهد. از شهفرایندان و کاسبان محلی گرفته تا دنیاگردان و بازدید کنندگان خارجی. زیست شبانه امروزه بخشی تفکیک ناپذیر از زندگی در شهرهای بزرگ دنیاست، مخصوصا شهرهایی که از جاذبه های دنیاگردی زیادی برخوردارند.

زندگی 24 ساعته در شهر به صنعت هتلداری، حمل و نقل، خدمات دنیاگردی و رستوران ها و کافه ها رونق داده است

در ادامه این مقاله از مجله دنیاگردی خبرنگاران شما را با 10 شهر هیجان انگیز شب زنده دار در دنیا آشنا خواهیم کرد.

زندگی شبانه| نیویورک، ایالات متحده آمریکا

نیویورک را شهر شب زنده دارها می نامند، عجیب و غریب ترین جشن های دنیا را در این شهر شاهد خواهید بود. این شهر هرگز به خواب نمی رود و اگر نیمه های شب هوس پیاده روی کنید، مطمئن باشید که به هیجان انگیزترین مراسم دعوت خواهید شد.

خیابان های نورانی، کافه های شبانه روزی و کافه های پر زرق و برق، نیویورک را در صدر لیست شهرهای 24 ساعته دنیا قرار می دهد. یکی از مهم ترین مکان های نیویورک Mailroom است که در زیرزمین یک ساختمان واقع شده است که شامل WeWork و WeLive است. در جای دیگر یک فضای بازسازی شده صنعتی در بوشویک وجود دارد، یک پارک تفریحی شهری برای بزرگسالان است. طبق آمار رسمی، همه ساله هفت میلیون و دویست هزار دنیاگرد داخلی و خارجی از تفریحات و خدمات زیست شبانه شهر نیویورک در آمریکا استفاده می کنند.

لندن، انگلیس

لندن یکی از بهترین محل ها برای زندگی شبانه روی کره زمین است. این شهر دارای شورای شهر ویژه زیست شبانه است. شهردار لندن می گوید، شهفرایندان لندن نشین باید بتوانند از مزایای زندگی 24 ساعته در این شهر چند فرهنگی بهره مند شوند.

این در حالیست که برآورد می گردد جمعیت لندن تا سال 2041 میلادی به 10.8 میلیون نفر افزایش پیدا کند و نیاز مردم به زندگی شبانه به همین نسبت بیشتر خواهد شد.

مدیران شهر لندن بنا دارند تا این شهر را به بزرگترین پایتخت زیست شبانه دنیا تبدیل کنند. شهرداری لندن با تمرکز بر سیاست هایی چون افزایش ساعات کاری فروشگاه ها و کسبه و رستوران ها، تقویت تدابیر امنیتی در خیابان های شهر، ارائه برنامه های فرهنگی و سرگرمی برای همه گروه های سنی و حمایت از حقوق کارکنان تلاش می کند تا به این هدف جامه عمل بپوشاند.

لندن سومین شهر دنیاگردی دنیا است که همه ساله میزبان دنیاگردان زیادی است که شب ها میلیاردها دلار پول در رستوران ها، فروشگاه ها، کافه ها و مراکز فرهنگی و هنری این شهر خرج می کنند. شب های لندن مملو است از دنیاگردانی که از نقاط مختلف دنیا به این شهر سفر می کنند. میلیون ها دنیاگرد همه ساله در خیابان ها و میدان های مرکزی شهر شب زنده داری می کنند.

زندگی شبانه| برلین، آلمان

شهر برلین در آلمان، به شب های پرهیاهو و زنده اش معروف است. برلین نه تنها پایتخت آلمان است، بلکه پایتخت زندگی شبانه آلمان است. این شهر زیبا به مقصد دنیاگردانی تبدیل شده که از کشورهای همجوار اروپایی به آنجا می فرایند تا تعطیلات آخر هفته را در رستوران ها و کافه ها بگذرانند و به قولی شب زنده داری کنند.

حمل و نقل عمومی شامل زیرزمینی، قطار، تراموا، اتوبوس ها و حتی کشتی ها در طول شبانه روز و حتی تعطیلات آخر هفته همچنان برقرار هستند، بنابراین افراد میتوانند به راحتی به خانه و مقصد خود برسند.

در برلین آدم ها می دانند که باید به فضای شما احترام بگذارند و مزاحمتی برای تان ایجاد نکنند. گاهی اوقات این طور به نظر می رسد که هیچ کسی در این شهر کار نمی کند. حتی آنهایی که کار می کنند هم همچنان زمان زیادی را به زندگی خصوصی بعد کارشان اختصاص می دهند و این زمان در برلین اهمیتی حیاتی دارد.

مادرید، اسپانیا

شب های زیبای مادرید دراسپانیا شهرت زیادی دارند.

پایتخت اسپانیا به شهری که هرگز نمی خوابد، شهرت دارد. کافه سنترال بهترین مکان برای دیدن اجرای زنده موسیقی جاز است. این کافه کوچک و صمیمی، در مرکز شهر مادرید در نزدیکی میدان سانتا آنا واقع شده است.

این مکان در میان مردم و دنیاگردان محبوبیت زیادی دارد و نوازندگان و خوانندگانی از داخل و خارج از اسپانیا در آن برنامه اجرا می کنند. هر روز ساعت 6 بعدازظهر می توانید برای اجراهای زنده ای که ساعت 9 شب آغاز می گردد، بلیت تهیه کنید.

انرژی این شهر مُسری است. به زبان ساده تر می توان گفت زمانی که کل دنیا به خواب فرو می رود، مادرید تازه از خواب بیدار می گردد و زندگی شبانه آغاز می گردد. موسیقی های وجدآور تمام طول شب در کافه های 24 ساعته آن برقرار است.

زندگی شبانه| بیروت، لبنان

بیروت، پایتخت لبنان شهری با ویژگی های منحصر بفرد و مکان هایی فوق العاده برای دیدن و گشتن است. دیدنی ها و جاذبه های بیروت به قدری زیاد است که اغلب دنیاگرد ها بعد از ترک آن به این نتیجه می رسند، یک بار سفر به بیروت کافی نیست و این سفر بایستی چند بار تکرار گردد.

تفریحات شبانه بیروت هم از دیگر دلایل جذابیت آن برای دنیاگرد ها و دنیاگردان است. بیروت هنوز هم دارنده عنوان مرکز برپایی جشن ها در منطقه خاورمیانه است. در واقع بیروت، نیویورک خاورمیانه و پایتخت پارتی آن محسوب می گردد. در این شهر فرهنگ های متفاوتی به چشم می خورد و شب زنده داری های پر جنب و جوشی انجام می گردد.

بیروت با کافه ها و سالن های جشن همراه با کمپانی های تهیه غذا و نوشیدنی خوب جایی ایده آل برای تفریحات و زندگی شبانه است. در جشن ها و کافه های بیروت هیچ وقت نمی دانید با چه کسی قرار است روبرو شوید یا چه چیزی قرار است اتفاق بیافتد. این شهر تفریحات شبانه ای دارد که شبیه هیچ جای دیگر نیست و در آنها می توانید حس و حال شب های لبنان را پیدا کنید.

زندگی شبانه| مونته ویدئو، اروگوئه

آمریکای جنوبی در حال تبدیل شدن به یک محبوب ترین مقاصد برای مسافرانی است که کمی ماجراجو هستند. مونته ویدئو پایتخت اروگوئه یکی دیگر از شهرهای شب زنده دار دنیاست که شهرتی دنیای برای زندگی شبانه دارد. این شهر با سواحل پهناور و مناطق سرسبز به بهشت شکارچیان شب زنده دار تبدیل شده است.

با قدم زدن در خیابان های مونته ویدئو در شب انگار که به یک مهمانی و جشن بزرگ دعوت شدید که تا صبح ادامه دارد و شما هیچ گاه ازین همه شور و هیجان خسته نخواهید شد.

پاریس، فرانسه

شب های پاریس حال و هوای دیگری دارد و زندگی همچنان در خیابان های آن جریان دارد. تفریحات زیادی در پاریس وجود دارند که می توانند شب هایی به یادماندنی برای شما رقم بزنند. از فعالیت های تفریحی و ورزشی مختلف گرفته تا بازدید از اماکن فرهنگی مثل موزه ها. خرید، قدم زدن در خیابان ها و تهیه سوغات نیز بخشی جدایی ناپذیر از سفر به پاریس زیباست.

پاریس، شهر نور است و پس از تاریکی به یکی از زیباترین چشم اندازهای دنیا تبدیل می گردد. روشنایی برج ایفل چشم ها را خیره می کند و خیابان مقابل آن شاد و پر هیاهو به نظر می رسد.

ظاهر ظریف شهر و مردم فعال پاریس در دنیا دومی ندارند. خوردن شام در رستوران های برج ایفل و تماشای چشم انداز های زیبای شب های پاریس از روی برج ایفل، مطمئنا یکی ازبه یاد ماندنی ترین شب های عمر شما را از زندگی شبانه رقم خواهد زد.

قاهره، مصر

قاهره پایتخت مصر و بزرگ ترین شهر دنیا عرب و خاورمیانه است. این شهر در بخش شمال شرقی مصر در نزدیکی دلتای نیل قرار گرفته است، رود نیل از میانش عبور می کند و دریای مدیترانه در شمال آن است. این کلان شهر، شانزدهمین شهر پر جمعیت دنیا است. زمانی که در قاهره هستید، زمان مثل برق و باد می گذرد.

جذابیت 24 ساعته شهر با سرگرمی های شبانه آن چند برابر می گردد. هیچ چیز مثل قدم زدن شبانه در خیابان های قاهره و خوردن یک بستنی یا نوشیدنی خوشمزه نمی تواند حالتان را جا بیاورد. شما می توانید در حال قدم زدن از تماشای مردم محلی لذت ببرید.

زندگی شبانه| لاس وگاس، ایالت متحده آمریکا

لاس وگاس شاید مشهورترین شهر بیدار شبانه در دنیا باشد. هرچیز در وگاس اتفاق می افتد، در همین شهر باقی خواهد ماند. لاس وگاس یکی از مقاصدی است که باعث می گردد مسافرانش زمان را فراموش کنند. شب های این شهر حتی از روزها هم شلوغ تر است و شهر یکدست نور و صدا و هیجان است. روشنایی 24 ساعته و سیل بزرگی از فعالیت های سرگرم کننده هویت اصلی این شهر محسوب می شوند.

زندگی شبانه| مغرب، مراکش

مراکش یک سرزمین فوق العاده است که آخر شب ها منفجر می گردد. مراکش در روز بسیار پر جنب و جوش است اما شب ها رویایی می گردد. آب و هوای این شهر برای یک نوشیدنی شام گاهی بسیار ایده آل می باشد.

مراکش یک سرزمین بی نظیر است که هرگز اجازه نمی دهد از حال خوشی که دارید پایین بیایید.

پاتوق افراد شکمو در میدان اصلی شهر است که رستوران های بیشماری در آنجا قرار گرفته است که بهترین مکان برای چرخیدن در خیابان و خوردن یک وعده غذا در نیمه شب و لذت بردن از یک زندگی شبانه است.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 تیر 1400 بروزرسانی: 11 تیر 1400 گردآورنده: malaysiatoursnet.ir شناسه مطلب: 1632

به "مهیج ترین شهرها برای زندگی شبانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهیج ترین شهرها برای زندگی شبانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید